מתי כדאי למחזר את המשכנתא?

קניית דירה היא הוצאה גדולה מאוד. וקשה לעמוד בה מבלי להיעזר במשכנתא. המשכנתא יכולה להיות סכום של מאות אלפי שקלים עד מיליון שקלים ומעלה. בדרך כלל, היא מתפרסת על עשרות שנים.

במהלך השנים המצב הכלכלי יכול להשתנות לטוב ולרע. ולכן, לפעמים נוצר צורך לשנות את התנאים של המשכנתא. הדרך לעשות את זה היא למחזר את המשכנתא.

באמצעות המחזור אפשר לבחור משכנתא חדשה המתאימה יותר לתנאים הנוכחיים ובאמצעותה ניתן לכסות את המשכנתא הקודמת. ההבדלים בין המשכנתאות יכולים להיות באורך תקופת ההלוואה, גובה המשכנתא, הריבית ותמהיל המשכנתא.

מתי כדאי למחזר משכנתא

מתי כדאי למחזר את המשכנתא?

לא מצליחים לעמוד בתשלום החודשי של המשכנתא?

אם המצב הכלכלי השתנה לרעה, מומלץ למחזר את המשכנתא ולפרוס את התשלומים לתקופה ארוכה יותר, עם תשלומים קטנים יותר בכל חודש. 

המצב הכלכלי השתפר באופן משמעותי?

אם יש סכום כסף גדול שזמין, כדאי לבצע מחזור משכנתא וכך לכסות חלק גדול מהמשכנתא. לחילופין, ניתן לקצר את תקופת המשכנתא בעזרת הגדלת הסכום שמשלמים מידי חודש. זה יכול לקרות לכל אחד, לדוגמא , אם זוכים בהגרלה, מקבלים ירושה, השתחררה קרן השתלמות וכו'. בעקבות הקורונה רבים בחרו שנמחזר להם את המשכנתא והם נהנים מיציבות כלכלית למרות ההפחתה בתקציבם המשפחתי.

הריבית הממוצעת נמוכה?

אם הריבית של המשכנתא שלקחתם גבוהה יותר ממה שהממוצע בשוק היום, כדאי למחזר את המשכנתא. גם אם ההפרש בין הריבית שלכם לבין הריבית הממוצעת קטן, במהלך השנים, יכולים להיחסך לכם אלפי שקלים.

למה חשוב לזכור את עמלת פירעון מוקדם?

על פירעון מוקדם של המשכנתא, משלמים עמלה לא מבוטלת. עמלה זו יכולה להגיע לסכומים מאוד משמעותיים. לכן, אם אתם רוצים להרחיב את הנכס שלכם או לעבור לדירה חדשה, וצריכים הלוואה גדולה יותר מהמשכנתא הקודמת, מומלץ לבדוק אם משתלם למחזר את המשכנתא. 

חשוב מאוד לבדוק מה הגובה של עמלת הפירעון, והאם תרוויחו מהמחזור. כשאתם בוחרים את תמהיל המשכנתא, בדקו בכמה בנקים, אצל מי מהם יותר משתלם לעשות את המשכנתא. בחרו מסלולים שמתאימים לגובה המשכורת שלכם, אם צפויה לכם עלייה במשכורת קחו את זה בחשבון מראש.

אם גם אתם חושבים למחזר את המשכנתא שלכם, אל תרוצו למחזר, עצרו ובדקו אם לכם זה גם משתלם, לא כל מה שמתאים לאחר מתאים גם לכם. לכל אחד נתונים משלו. היעזרו ביועץ משכנתאות מומחה שיערוך למשכנתא שלכם בדיקת כדאיות מיחזור. פנו למומחים שלנו, הידע הוא שלנו, הרווח שלכם! 

לשיחה עם מומחה צרו קשר או השאירו פרטים

בלוג מקרקעין

ייעוץ עסקי לקבלנים

כקבלנים, אתם עובדים בתעשייה תחרותית ותובענית ביותר המציבה אתגרים ייחודיים לניהול עסק מצליח. עליכם להיות מסוגלים לנהל משימות ואחריות מרובות, כולל ניהול פיננסי, תכנון וביצוע

קרא עוד »

לשיחה עם מומחה משכנתאות צרו קשר השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!