איך בוחרים מתווך?

אין ספק שאחד הגורמים המשמעותיים ברכישת דירה הוא המתווך. המתווך הוא זה שדרכו נעשית קניית דירה ולכן צריך לדעת איך בוחרים מתווך. כיום היצע הדירות הוא לא גבוה והמחירים מרקיעי שחקים וזאת כבר עוד סיבה טובה למה לקחת מתווך דירות שילווה אתכם בכל התהליך המתיש של חיפוש דירה. בכתבה הבאה נסקור את הנושא של מתווך דירות, נבין למה הוא חיוני כל כך? איך בוחרים מתווך טוב? מה התפקידים שלו? ועוד.

מתווכים

למה כדאי להשתמש בשירותי מתווך?

המתווך מחזיק בידיו רשימה גדולה מאוד של דירות למכירה שאין לכם אפשרות להגיע אליה לבד. וכמו שאמרנו, כיום היצע הדירות נמוך מאוד. גם כך אין אפשרות לוותר על המאגר שנמצא בידי המתווכים. המתווך מלווה אתכם בכל תהליך חיפוש דירה ומקל עליכם את המאמץ, הוא מפרט לכם את מראה הדירות כך שלא תצטרכו לרוץ לראות כל דירה שמתפרסמת. המתווך יערוך איתכם תיאום ציפיות ויציע לכם דירות שמתאימות לצרכים שלכם. כך לא תאלצו לעבור את שלב המיון שבו אתם חושבים על דירות שלא מתאימות לכם בכל אופן. קחו בחשבון שהמתווך מבין בנדל"ן קצת יותר ממכם במבט קצר על דירה הוא יוכל למנות בפניכם את כל החסרונות והמעלות של דירה: רטיבות, צדדים, אזור מגורים ועוד. כך תחסכו מעצמכם את איסוף הפרטים וישאר לכם רק להחליט. אם בדירה תמצא איזושהי בעיה כמו רטיבות, קירות לא מבודדים ועוד, המתווך יעדכן אתכם ואף יציע דרכים לתיקון הליקוי, במקביל ידרוש להוריד את מחיר הדירה בעקבות הליקויים. בשורה התחתונה: לקנות דירה ללא ליווי של מתווך זה להפסיד הרבה מאוד וחבל.

איך בוחרים מתווך טוב?

כמו בכל דבר למתווך יש מעלות וחסרונות. באופן כללי, כדאי לקחת מתווך אבל בשוק יש כל מיני מתווכים ולא כולם באמת מומלצים. כעת ניתן טיפים לבחירה נכונה של מתווך.

מקצועיות

שימו לב, גם אם לא ידעתם, תיווך זהו מקצוע של ממש המותנה בלימודים ותעודה. כיום נכנסו הרבה חובבנים לשוק שאולי יביאו לכם דירות אך לא תקבלו מהם שירות מלא. לכן, לפני שאתם הולכים למתווך דבר ראשון בקשו ממנו לראות רישיון תיווך. הרישיון הזה ניתן למתווכים על ידי משרד המשפטים. שימו לב שהרישיון מקורי. אם למתווך אין רישיון אל תלכו אליו בכלל.

המלצות

כמו בכל דבר, מה שאפשר הכי להסתמך עליו זה המלצות. שאלו חברים, קרובי משפחה, ידידים ומכרים על מתווכים. ככל שתבררו אצל יותר אנשים, כך יהיה לכם סיכוי גבוה יותר למצוא מתווך מעולה. כאשר אתם שומעים על שם של מתווך, בקשו ממנו המלצות, בררו על לקוחות. אם הם מרוצים תוכלו לעשות V על הסעיף הזה.

מקצוע בלעדי

בחרו במתווך שזו העבודה שלו ואין לו עבודה נוספת מהצד. חשוב שלמתווך תהיה פניות מלאה אליכם וזה מתאפשר רק אם הדבר היחיד שהוא עוסק בו זה תיווך. אל תוותרו על הסעיף הזה. כיום יש לא מעט מתווכים שמנסים לעשות כסף בין לבין. בדרך כלל המתווכים הללו לא פנויים ללקוחות והשירות שלהם לא מספק. חבל, אתם משלמים, למה שלא תקבלו תמורה הוגנת. 

ניסיון

בתיווך אין תחליף לניסיון. אם כל זה שחדשים בתחום מביאים איתם רוח של התחדשות, מוטיבציה ומסירות, עדיין אי אפשר לוותר על ניסיון וותק. ככל שמתווך נמצא יותר שנים בתחום כך מאגר הדירות שלו רחב יותר. הוא ידע להתמקד במה שצריך ולתת לכם את כל השירות ביעילות, תמציתיות ובלי לבזבז מידי הרבה זמן.

קראו על המתווך בפייסבוק

לפני שאתם לוקחים מתווך אל תתעצלו היכנסו לפייסבוק והתרשמו מדף המתווך. תבינו את הלך הרוח של המתווך, תקראו המלצות ובאופן כללי תוכלו להתרשם.

מה עוד כדאי שתבררו על המתווך?

כמו שכבר אמרנו המתווך נותן מספר שירותים אך ברור שיש מתווכים שנותנים יותר ויש שנותנים פחות. אז כדאי שתבררו את הנקודות הבאות:

  • בררו האם המתווך יסודי. האם הוא בודק את היטב את סביבת בנכס וידע לספק לכם פרטים רלוונטיים.
  • בררו האם המתווך יהיה מספיק אמין כדי לפרט גם על ליקויים וחסרונות בנכס לצד המעלות. אם המתווך יבטיח לכם שהדירה מושלמת רוב הסיכויים שיש לכם עסק עם מתווך לא אמין בכל דירה יש חיסרון מסוים רק צריך לוודא שהחיסרון הוא מינורי וניתן לתיקון. בררו האם המתווך מציע דרכים לתיקון ליקויים שנמצאו בדירה. דבר שמאוד יוכל להועיל. בדקו אם הוא מנסה להוריד ממחיר דירה בעקבות הכשלים.
  • שאלו האם המתווך משתדל למקד את עצמו לצרכים של הלקוח. האם הוא שואל שאלות מכוונות ועל פיהן הוא בונה לעצמו את פרופיל הדירה הרצויה. 

כמה גובה מתווך על השירות?

בדרך כלל יש מחירים קבועים בשוק שהם 2% ממחיר הדירה. שימו לב, אל תשלמו יותר מזה וגם לא פחות. מתווך שידרוש פחות מהשכר המקובל אמור לעורר חשדות. 2% זהו התעריף המקובל. מדובר בסכום די מכובד וככל שהדירה שתקנו תהיה יקרה יותר, כך השכר שתעניקו למתווך יהיה גבוה יותר. שימו לב, עם כל הכדאיות של מתווך, כאן יש סעיף לא כל כך נעים, המתווך נמצא לצידכם כל הדרך, אך במחיר הוא לצד המוכר, ככל שהדירה תימכר יותר יקר הוא ירוויח יותר. לכן, כאשר מגיעים לשלב של המחיר אל תסמכו על המתווך ערכו סקר שוק ואל תתנו לרמות אתכם.

מעוניינים בליווי צמוד בתהליך חיפוש דירה? רוצים לקבל שירות הוגן מתוך ידיעה שקביעת המחיר תהיה לפי האינטרסים שלכם?

פנו למומחים של דירה בטאבו ותצאו מורווחים מכל הכיוונים!

לקביעת פגישת ייעוץ חינם ללא התחייבות עם המומחים שלנו, הקליקו כאן!

לשיחה עם מומחה משכנתאות צרו קשר השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!