איך בונים ממ"ד באופן פרטי?

אם אתם גרים בערי הדרום ואין לכם ממ"ד בבית, בוודאי גם אתם חווים את המצוקה הכרוכה בכך. וגם אם אתם לא דרומיים ואין לכם ממ"ד, אתם ודאי מודאגים מהעניין. אז זהו, לאחרונה אנשים התחילו להתייאש מהתקווה שיום אחד יבנו להם ממ"ד והחליטו לבנות אותו באופן עצמאי. אם גם אתם רוצים לפתור את בעיית הממ"ד, אתם מוזמנים לצעוד בעקבותיהם.

בכתבה הבאה נסביר לכם איך עושים את זה!

חדר_מוגן

איך מתקדמים לקראת בניית ממ"ד?

בשלב הראשון צריך להוציא היתרי בניה כדי שתוכלו לבנות ובהמשך מדברים עם בעלי מקצוע. 

הוצאת היתר בניה לממ"ד הוא קצת שונה מכל בקשה אחרת של היתרי בניה. הסיבה לכך היא שהעיריות ממש מעודדות את זה. מאותה סיבה בדיוק, משך הזמן של הוצאת היתר בניה יהיה הרבה יותר קצר. עוד דבר מעניין בקשר להיתרי בניה בממ"ד הוא שהרבה יותר פשוט להוציא אותו, ממש כולם (כמעט) יוכלו לקבל אותו. הסיבה היא שבנית ממ"ד מחזקת את הבניין לעומת תוספות הבניה האחרות שמחלישות אותו. כתוצאה מכך אין הגבלה על המיקום שלו והרבה יותר קל להסתדר עם זה. לכל תוספת בניה שהיא יש גבול מסוים לאן אפשר לצאת. במקרה של ממ"ד, האדריכל והקונסטרוקטור  מגיעים לבדוק את השטח ואת האדמה ומאשרים כמעט בכל מקום לבנות את הממ"ד מה שמאפשר אפשרויות רחבות.

איך מוציאים היתר בניה לממ"ד?

כדי להוציא היתר בניה צריך להגיש חתימות של 60% מהשכנים שהם מסכימים לבניה. לאחר החתימה מגיעים אדריכל וקונסטרוקטור לתכנן את התוכנית ואת המיקום של הממ"ד. כעת יתנו אישור עקרוני ומכאן מתנהל התהליך כמו בשאר היתרי הבניה. ההבדל יהיה שזמן ההמתנה יהיה קצר הרבה יותר. לעיריות יש אינטרס שתבנו ממ"ד הם מעודדות את זה. ולכן רוב העיריות ימהרו את התהליך ואף יתנו הנחות באגרות ובמיסים השונים.

בסך הכל בממוצע היתר בניה לממ"ד לוקח שנה וחצי אך כמו שאמרנו אם העירייה בעיר שלכם בעד זה יקח הרבה פחות. בסך הכל כך היא ממגנת את העיר שלה מפני התקפות טילים.

כמה עולה בניית ממ"ד?

העלויות של בניית ממ"ד בסך הכל הם באזור 100,000 ש"ח. זה כולל את המחיר של קירות הבטון, נקודות חשמל, צינור אויר, חלון, דלת ועוד. חוץ מזה יהיו עלויות נוספות של בעלי מקצוע שונים וכן תשלום של מיסים בסך בכל משהו כמו 30,000 ש"ח. העלות היא לא מאוד גבוהה ובסך הכל מדובר במיגון ובעוד חדר לבית. כמובן שעלולות להיות חריגות ואפילו גדולות בעיקר בעקבות היטלי השבחה ולכן כדאי לשים כסף בצד.

כמה זמן לוקח כל הסיפור?

הבניה עצמה לוקחת שנה וההיתרים בדרך כלל שנה וחצי. אם תדעו ללחוץ על המקומות הנכונים תוכלו לקצר את זמן ההמתנה להיתר בניה לכמה חודשים בודדים בסך הכל מדובר בתהליך של שנתיים וחצי אך זה יכול להתקצר לשנה וחצי בלבד אפילו פחות. 

בונים ממ"ד?

רוצים כבר למגן את הבית שלכם? מחפשים מימון? 

אנחנו בדירה בטאבו נשיג לכם הלוואה נוחה וזולה שתוכלו לעמוד בה לבניית הממ"ד שלכם. אם אין לכם כסף נזיל זה לא אומר שאתם צריכים לפחד ממתקפת הטילים הבאה. 

לקביעת פגישת ייעוץ חינם, הקליקו כאן! 

לשיחה עם מומחה משכנתאות צרו קשר השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!