איך השפיעה הקורונה על הנדל"ן בישראל?

מגפת הקורונה שנכנסה לחיינו והסגר שהוצב בעקבותיה, גרמו לשינויים מפתיעים בענף הנדל"ן. ההגבלות בתנועה ובמשק שהוצבו, גרמו לאנשים רבים להיסגר בבתיהם זמן רב, אנשים לא יצאו לקניות למעט קניות חיוניות, עובדים הוצאו לחל"ת וכו'. כל אלו גרמו לאנשים להימצא יותר בבית יחד עם הילדים, מה שגרם להם לחוש יותר את תנאי המגורים שהם חיים בו. רבים מהם גילו, שתנאי המגורים שלהם אינם נוחים כלל, במיוחד בתקופה זו, בה החוסר הוודאות שולט, העתיד אינו ברור וגם לא ידוע כמה זמן הוא יימשך, זה הפריע להם יותר מאי פעם.

מצב זה גרם לאנשים לקבל החלטות חדשות ולשנות סדר עדיפויות בנושא הדיור  זה יכול להיות מעבר לדירה גדולה ומרווחת יותר או הוספת חדרים ומרפסת לביתם וזאת כדי שיתאפשר להם לנשום אוויר צח, גם בימי סגר המונעים מהם לצאת לרחוב.

כתוצאה מכך ובניגוד לענף הכלכלה שספג קשות כתוצאה מהמגיפה, דווקא ענף הנדל"ן, לא נפגע כמעט, הוא אף מראה עלייה משמעותית בשיעור מכירת נכסים, באחוזים גבוהים מהממוצע. 

מה הוביל לשינוי?

בתחילת תקופת הקורונה, הבינו אנשים רבים, שכפי הנראה, התוכנית מחיר למשתכן אליה הם ממתינים לא תצא אל הפועל בעקבות המצב, לכן, עליהם לשנות כיוון, לשדרג את הדירה או לקנות חדשה, ובעקבות זאת הם אכן שינו כיוון לצרכים מיוחדים המתאימים למצב הנוכחי. 

צריכים מרפסת וחצי חדר!

מגפת הקורונה השפיעה על הצרכים האישיים של אנשים רבים ושינתה להם את סדר העדיפויות בנוגע לגודלה ולצורתה של דירתם האישית, פתאום גודל המרפסת משמעותי לעומת החדרים האחרים בבית, היא הפכה לשימושית יותר כעת ולכן הם מעדיפים אותה גדולה יותר.

בנוסף לכך, גם הביקוש לחצי חדר חזר לעולמנו, מה שכבר כמעט ואינו מצוי כיום, אך בעקבות השהייה המרובה בבית, כשרבים מהעובדים נשלחו לעבוד מביתם והם נדרשים למקם את העבודה בבית, בניגוד לזמנים שגרתיים, עלה הצורך בחלל קטן שישמש למטרה זו.

 

אלו עוד שינויים נצפו בענף הנדל"ן?

בנוסף למרפסות וחצי החדר שהפכו נחוצים עבור רבים, גם לאלו שאינם מבוססים כלכלית, גם אופן קניית הדירות של לקוחות רבים השתנתה לגמרי. בעקבות המצב, אנשים רבים חוששים לקנות דירות על הנייר כמו שהיו בעבר רבים כאלה שקנו בעקבות המחירים הזולים המוצעים עליהם. כיום, אנשים מעדיפים לשלם יקר יותר, העיקר לקנות דירה מוכנה או דירה שהיא לקראת סיום בניה. הביקוש לפרויקטים חדשים עלה בהרבה, כמו כן, רמת ההתעניינות והרכישה של דירות גן ודירות מיוחדות, עלתה באחוזים גבוהים מאוד, יחסית לימים שקדמו למגפה.

באופן כללי, ניתן להתרשם שהמצב בענף הנדל"ן הוא יציב, למרות שהוא ספג גם כן מהמגיפה, התלוו אליו יתרונות, הביקוש עלה בעקבות המצב המיוחד, אך עדיין, לא ניתן להעלים עין מהמשבר הכלכלי שקרה בישראל וגרם לאבטלה מרובה, הפסדים לעסקים ופשיטות רגל, כל אלו עלולים להשפיע על היכולות הכלכליות של הציבור הישראלי וכתוצאה מכך גם על רמת המכירות של נכסים בישראל, אך כפי הנראה, הצורך והביקוש הרב יותר מהרגיל, מתאזן יחד עם היכולות הכלכליות של הציבור וכך הוא משאיר את ענף הנדל"ן במצב יציב ללא זעזועים מיוחדים.

לשיחה עם מומחה צרו קשר או השאירו פרטים

בלוג מקרקעין

ייעוץ עסקי לקבלנים

כקבלנים, אתם עובדים בתעשייה תחרותית ותובענית ביותר המציבה אתגרים ייחודיים לניהול עסק מצליח. עליכם להיות מסוגלים לנהל משימות ואחריות מרובות, כולל ניהול פיננסי, תכנון וביצוע

קרא עוד »

לשיחה עם מומחה משכנתאות צרו קשר השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!