איך מאשרים תב"ע?

יש לכם קרקע? רוצים להתקדם לבניה? כאן הפוסט שידריך אתכם איך עושים את זה!

בכתבה הקודמת הסברנו שתב"ע הוא מסמך שמכיל את כל המידע לגבי הקרקע והמימוש שלה. כדי להתקדם עם תוכניות בניה לקרקע דבר ראשון צריך לאשר תב"ע. תהליך אישור תב"ע הוא תהליך נכבד בעל כמה שלבים מוזמנים להצטרף אלינו בדרך לאישור התב"ע.

שלב ראשון - בדיקת מצב הקרקע

לפני שמתחילים לתכנן את התב"ע כדי לאשר זאת לבסוף צריך לבדוק את הנתונים בשטח. הבדיקה תכלול איסוף מידע על הקרקע ועל תוכניות בעבר; בדיקת השטח ושיוכו לתוכניות אחרות. יכול להיות שהקרקע כבר מוגדרת כחלק מתוכנית מתאר כלשהיא ואז לא בטוח שיוכלו לאשר עליה תב"ע. וסעיף נוסף שצריך הוא את הסכמת השכנים באזור.   

שלב שני - שלב התכנון

לאחר שקיבלתם את המידע על הקרקע הגיע הזמן לתכנן אותה בהתאם. מחליטים על ייעוד לקרקע ומתכננים את השטח. מקובל להכין תוכנית עיקרית אותה רוצים לאשר ועוד כמה תוכניות חילופיות  כדי שבמקרה ולא יאשרו את התוכנית תהיה אפשרות להתקדם.

שלב שלישי - הגשת התוכניות

את התוכנית צריך להגיש לכמה מקומות. דבר ראשון לוועדה המקומית שתבדוק את התוכנית מלמעלה. אם הם מוצאים לנכון הם יעבירו את התוכנית לוועדה המחוזית. הוועדה המחוזית כוללת 11 נציגים מטעם הממשלה והם הגוף שמכריע. יש להם כלים מקצועיים לבחון את התוכנית והם אלו שאמורים להכריע את אישור התוכנית.

שלב רביעי- אישור התוכנית

גם לאחר שמעבירים את הבקשה לוועדה המחוזית והיא מאשרת, באופן עקרוני לא סיימתם את התהליך. בשלב הזה תכניסו שיפורים ותיקונים לתוכנית כדי שיוכלו ליישם אותה בשטח. עליכם גם לפרסם את התוכנית בציבור כדי לקבל התנגדויות ומשוב מהציבור. אם יהיו מידי הרבה התנגדויות יתכן והתוכנית תיפסל.

כמה זמן אורך מאישור התב"ע ועד לביצוע התוכנית בפועל?

לפני שנענה על השאלה הזו נספר לכם שתהליך אישור התב"ע עצמו הוא מאוד מאוד ארוך. ולכן סוף כל סוף שמקבלים את האישור בדרך כלל אנשים רוצים כבר להתחיל. כל השאלה כמה זמן זה יקח מהיום שאישרו לבנות משהו מסוים בשטח עד הבניה בפועל, כלומר שלב הטרקטורים. התשובה לא מלבבת במיוחד. זה לוקח הרבה זמן והרבה מאוד. בממוצע לוקח 10 שנים מיום אישור התב"ע לביצוע התוכנית. כמובן שבמקרים שבהם יש יותר שחקנים על הבמה הזמן יהיה הרבה יותר קצר תלוי כמה בעלי אינטרסים יש שמחכים לביצוע התוכנית. 

חושבים להשקיע בקרקע המיועדת לשינוי תב"ע?

קחו בחשבון שהעלויות עצומות והזמן שיקח עד שתראו את התשואה מהקרקע הוא ארוך מאוד. לכן, לפני שאתם עושים עסקה כזאת בדקו היטב היטב אם אתם יכולים לעמוד בה. גם לא כדאי סתם לפספס כזו עיסקה כי אתם עשויים ממש להתעשר ממנה. לכן ההמלצה שלנו היא להתייעץ עם בעלי מקצוע גם במובן העסקי, אם אכן הקרקע המסוימת הזו רווחית גם במובן הכלכלי והאם תוכלו לעמוד בהוצאות שכרוכות בהשקעה כזאת.

אצלינו בחברת דירה בטאבו תמצאו את כל השירותים תחת קורת גג אחת. המומחים שלנו מבינים בקרקעות ובכל מה שקשור ללשכת המקרקעין והם יוכלו להמליץ לכם על קרקע טובה להשקעה. בחברתינו מתמחים בייעוץ כלכלי ובהשגת מימון איכותי ובטוח למיזמים שונים ולמשכנתאות. מה שבטוח ההוא שהשילוב בין השתיים הוא מנצח ונדיר. נצלו את ההזדמנות ופנו עכשיו למומחים שלנו שיעשו הכל כדי שההשקעה שלכם תצליח!

לקביעת פגישת ייעוץ חינם, הקליקו כאן!

לשיחה עם מומחה משכנתאות צרו קשר השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!