איך מחפשים דירה להשקעה?

מי לא רוצה שתהיה בבעלותו דירה נוספת, להשקעה, השקעה בנדל"ן מוכיחה את עצמה שוב ושוב לאחר כל משבר, נכון, לכל השקעה יש סיכונים משלה, אך עדיין, הסיכון בהשקעה בנדל"ן הוא קטן יחסית, כי לכל השקעה סיכון משלה.

אז איך מתחילים בחיפוש דירה להשקעה?

תכננו מה אופי ההשקעה והרווח העתידי אותו אתם רוצים

אפשר להשקיע בדירה זולה בגלל בעיות רישום, לסדר את הבעיות, למכור במחיר גבוה יותר ולהרוויח את הפער, אפשר לקנות דירת "חורבה" לשפץ ולמכור, לפני כל השקעה חשוב לבדוק מה הרווח שנרצה, האם נרצה לחכות שמחיר הדירה יעלה באופן טבעי? האם נרצה להכניס את ההשקעה על ידי השכרת הנכס? אחרי שהחלטתם מה יהיה אופי הנכס שלכם, אתם כבר יכולים לדעת במה אתם צריכים להיות טובים בשביל להצליח בהשקעה, אם תכננתם לשפץ את הדירה, תצטרכו למצוא קבלן אמין זול וטוב, אם אתם בונים על השכרת המבנה כדאי שתבררו מה הביקוש למבנים כאלו ומה המחיר הממוצע כך הלאה לגבי כל השקעה.

אל תשכחו לבדוק מה גובה ההשקעה ועד כמה היא רווחית, אם תשקיעו בשיפוץ, כשתמכרו את הדירה תצטרכו לשלם  יש צורך לדאוג שתצאו עם רווח מכל הסיפור ולא שתמצאו את עצמכם מתאמצים בשביל רווח לא מספק.

בדקו בכמה כסף אתם יכולים להשקיע

לסכום ההשקעה לוקחים מימון, וזה בסדר, אבל אי אפשר לגשת להשקעה בנדל"ן ללא הון עצמי, חשוב שתחשבו כמה כסף יש לכם בסך הכל עבור ההשקעה, מסכום זה תורידו עלויות נלוות, הרי תצטרכו בסופו של דבר לשלם מיסים שונים וכמו שאתם יודעים, הוצאות נלוות או לא צפויות לא חסרות, חשוב לנסות להעריך כמה שמתאפשר את סך העלויות הנוספות, ביו העלויות: עלות רישום בטאבו, עלות שמאות להערכת שווי הנכס, עלות שכר יועץ משכנתאות , עלות שכר עורך דין, עלות ביטוח משכנתא, עלות הרחבת ושדרוג הנכס/ עלות הוצאת היתרים ועוד. 

קחו בחשבון שניתן לקבל מימון מופחת להשקעה שהיא לא הנכס הראשון, אם בבעלותכם נכס אחר קיים, תוכלו לקבל מימון של לא יותר מחמישים אחוז, בדקו אם ההון העצמי שברשותכם מספיק לכך ובררו מה יהיה  גובה ההחזר שתצטרכו לשלם, האם השכירות תכסה לכם אותו? האם אתם מסוגלים לעמוד בגובה החזר כזה? אל תשכחו לכלול גם החזרים נוספים של הלוואות שלקחתם לצורך מימון ההון העצמי (כן יש מקרים בהם לוקחים הלוואות מקרן ההשתלמות/ הפנסיה/ הגמל וכו' לצורך מימון הון עצמי להשקעה).

בדקו איפה תוכלו להשקיע בכסף שיש לכם

 אחרי שאתם יודעים כמה כסף יש לכם, מה גובה ההון העצמי שברשותכם, תוכלו לבדוק במה תוכלו להשקיע בסכום כזה, תוכלו למצוא מחיר דירות שונה מאזור לאזור, נניח ויש לכם הון עצמי שיסיק לרכישת נכס להשקעה ב 800 אלף שקל, במחיר הזה תוכלו למצוא דירה יפה של 3 חדרים בעיר מסוימת כשבעיר אחרת, יותר מרכזית, המחיר לא יספיק לרכישת דירת חדר… צריך לבדוק מהן האופציות להשקעה בסכום הקצוב, תוכלו להתעניין על האזורים השונים בהן מוצעות ההשקעות, בירור יביא לכם מידע אם האזור מבוקש או פחות, ידידותי או לא וכדו', אחרי שתדעו באיזה אזורים אתם הייתם רוצים להשקיע, תוכלו להמשיך לשלב הבא.

צאו לבדוק את השטח פיזית

נניח ואתם מתלבטים אם להשקיע בדימונה או באופקים, איך תגיעו להחלטה נכונה? פשוט, צאו לשטח, הסתובבו במקום, דברו עם תושבי המקום, עקבו אחר היצע הדירות שם, האם יש שם ביקוש? האם התכנון שלכם יכול ללכת שם? (יש שם צורך בדירות להשכרה? – במידה ואתם מתכננים רווח כזה).

אחרי שאתם יודעים באיזה אזור אתם רוצים להשקיע, כבר קל לכם יותר. הסתובבו במקום, התייעצו עם שכנים, חברים וידידים, תוכלו ללכת עם מתווכים שיציעו לכם דירות שונות, ברגע שתהיו בנכס עצמו תוכלו לראות עוד דברים מעבר למה שיספרו לכם עליו.

כשאתם רואים דירה נסו להיכנס לנעליים של מי שיגור שם בעתיד, האם הדירה תהיה לו נוחה? האם הוא ישמח במטבחון קטן אך סלון ענק? אולי אם הדירה תהיה עם כמה כיוווני אוויר היא תהיה מבוקשת יותר? נסו לבדוק מה יכול להפוך את הנכס שלכם למבוקש יותר.

חותמים חוזה? אל תמהרו!

לפני שאתם ממהרים לחתום חוזה כדאי לבדוק שוב שאין משהו שלא ידוע לכם על הנכס, אולי ישנה איזו הוצאה עתידית? נניח ודובר על שיפוץ הבניין בתקופה הקרובה, לא כדאי שלא תדעו על הוצאה כזו שתושת עליכם בהמשך, אחרי שאתם יודעים על כל ההוצאות הנלוות לרכישה, הזמינו לדירה שמאי שיעריך את ערך הדירה המדוברת, הרי בסופו של דבר, הבנק נותן מימון על פי הערכת שמאי ולא לפי עלות הרכישה (הנמוך מביניהם) אם השמאי מעריך את הדירה במחיר פחות ממה שמבקש עליה המוכר, הבעיה מתחילה להיות מימונית, הבנק לא נותן מימון של מעל 50% לדירה להשקעה מהמחיר שנתן השמאי ולכן כדאי לבדוק עניין זה מראש.

מומחים טוענים שבעקבות משבר הקורונה יצאו לשוק דירות רבות למכירה בשל קושי של בעליהן לעמוד בתנאי המשכנתא, הדבר יכול להביא לדירות רבות הנמכרות במחיר נמוך ממחיר השוק. אולי תדעו להריח מצמיאות כאלו ולקלוט שמדובר במחי טוב (ואל תתבלבלו, לפעמים טוענים שהמחיר נמוך בגלל זה אך לאמיתו של דבר מסתתר שם משהו אחר, שימו לב לזה).

לשיחה עם מומחה צרו קשר או השאירו פרטים

בלוג מקרקעין

ייעוץ עסקי לקבלנים

כקבלנים, אתם עובדים בתעשייה תחרותית ותובענית ביותר המציבה אתגרים ייחודיים לניהול עסק מצליח. עליכם להיות מסוגלים לנהל משימות ואחריות מרובות, כולל ניהול פיננסי, תכנון וביצוע

קרא עוד »

לשיחה עם מומחה משכנתאות צרו קשר השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!