איך מעבירים זכויות על בעלות דירה ללא מכירה?

מתי מעבירים את הזכויות בדירה לאנשים אחרים אם לא מתבצע תהליך של מכירה, הא? נשמע לא הגיוני אבל האמת שהתהליך הזה בכלל כל כך נדיר. פעמים רבות ההורים מעדיפים לחלק את הירושה שלהם בחיים ולהעביר את הזכויות על שם הילדים, לפעמים זה בגלל השקעה ולפעמים גם בעקבות נישואין.

בפוסט הבא נבין מתי אנשים מעבירים זכויות בנכס ללא שמתבצע תהליך של מכירה? איך עושים את זה ועל מה חשוב לתת את הדגש?

זכויות בעלות דירה

3 הסיבות בשלהן מעבירים זכויות דירה ללא תשלום

  1. הסיבה הראשונה שנמנה זה נישואין. פעמים רבות לאחד מבני הזוג יש כבר דירה עוד לפני החתונה. לאחר החתונה הם רוצים שהדירה תהיה שייכת לשניהם. בשביל זה הם צריכים לפנות ללשכת המקרקעין ולבצע העברת זכויות. רק מה לא מעבירים את הזכויות באופן מלא אלא רק באופן חלקי שחצי מהזכויות על דירה שייכות לבן הזוג השני. 
  2. סיבה נוספת שבשלה מבצעים העברת זכויות ללא תשלום זה בשביל לקבל אחוז מימון גבוה יותר במשכנתא.  במשכנתא אחוז המימון לדירה ראשונה מוגבל ל 75% למשפרי דיור 70% ולמשקיעים 50%. משקיע שמעוניין לרכוש דירה איך אין לו 50% הון עצמי אלא רק 30% יכול לשוות לעצמו מעמד של משפר דיור. איך? המשקיע מעביר את הזכויות שלו בדירה הקודמת לקרוב משפחה כמו בת/בן הזוג, או אחד הילדים ואז הבנק מאשר משכנתא של 70% תקופה לאחר מכן המשקיע יכול בחזרה להעביר את הזכויות על שמו. 
  3. ירושה בחיים – רוב המבוגרים לא אוהבים את ההתעסקות סביב הירושה שהם יקבלו או לא יקבלו. לכן הם מעדיפים לחלק את הירושה שלהם בחיי חיותם. גם הילדים יהיו רגועים יותר וגם הם יוכלו לראות את הילדים נהנים מהמתנות הללו. אם יש כמה דירות זה ממש לא בעיה אבל גם אם יש דירה אחת שבה הם מתגוררים הם יכולים להעביר את הזכויות וכך לא תתפתח מריבה לאחר הפטירה. 

איך מעבירים בפועל זכויות מקרקעין ללא תשלום?

מבחינה משפטית מתייחסים לצעד הזה כמו עסקת נדל"ן לכל דבר עם שני צדדים, על אף שבפועל זה לא ממש כך. 

בשלב הראשון מחתימים, גם המעביר את הזכויות וגם מי שהזכויות עוברות אליו מתייצבים אצל עורך דין, מסכמים את התנאים להעברה כמו למשל המשך המגורים בדירה ועוד. לאחר מכן שני הצדדים חותמים על ההעברה. 

לאחר מכן צריך לשלם מס. כן, על אף שלא נעשתה כאן שום פעולה כלכלית והמוכר לא הרוויח, עדיין צריך לשלם מס על כך שביצעתם את התהליך. מועד תשלום המס הוא עד חודשיים ממועד החתימות. לאחר ששילמתם את המיסים תקבלו אישור על כך. וכשיש לכם את האישור בבנק אתם יכולים לפנות ללשכת הטאבו ולהעביר את דירה על השם החדש.

רוצים ליווי בתהליך? להיות בטוחים שהכל מתנהל על הצד הטוב ביותר?

את הידע של מומחי דירה בטאבו זה בדיוק מה שאתם צריכים! כי כשיודעים מקרוב מה קורה מאחורי כל הבירוקרטיות הכל נראה אחרת!

הקליקו כאן לקביעת פגישת ייעוץ חינם עם המומחים שלנו!

לשיחה עם מומחה משכנתאות צרו קשר השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!