איך תדעו אם הדירה שאתם עומדים לרכוש אכן מיועדת למגורים?

אם אתם מתכננים לקחת משכנתא כדאי שתדעו שהבנק מאשר משכנתא רק על דירות שרשומות בטאבו כדירות למגורים. חשוב להבין שכל מ"ר שנבנה רשום בטאבו והוא מיועד למטרה אחרת. ואם יש שטח המיועד למחסן והסבו אותו למגורים, הכל טוב ויפה אבל משכנתא למגורים לא תוכלו לקבל עליו. הבנק מוכן לתת משכנתאות רק על דירות המיועדות למגורים. גם אם לא תכננתם לקחת משכנתא, פחות מומלץ דירות שלא מיועדות למגורים. אתם צריכים לקחת בחשבון שכל דירה שאתם רוכשים יתכן שתרצו גם למכור במקרים כאלו יהיה לכם קשה למכור את דירה אם היא לא רשומה בטאבו כדירה למגורים. אנשים מעדיפים להתרחק מעסקאות כאלו גם בגלל שקשה למכור דירות כאלו וגם מהסיבה שאי אפשר לקחת עליהם משכנתא. 

דירה למגורים

איך תבדקו אם הדירה המוצעת לכם למכירה רשומה בטאבו כדירת מגורים?

כמובן שאין לכם מה להאמין להצהרות של המוכרים. אם אתם רוצים להבטיח לעצמכם שלא יהיו בעיות, כדאי שתבדקו את העניין באופן עצמאי. ואם כבר בודקים אז עד הסוף. יש שני נושאים שחשוב לבדוק כאשר מדברים על רכישת דירה.

  1. בדקו אם הדירה מוגדרת כדירה למגורים. אם לא, כפי שאמרנו, לא תוכלו לקחת משכנתא. כדי לבדוק זאת כדאי שתשכרו את שירותיו של עורך דין שיבדוק את נסח הטאבו וכן בלשכת רישום המקרקעין. 
  2. דבר נוסף שחשוב מאוד לבדוק הוא את היתרי הבניה של הדירה המוצעת לכם למכירה. ואת התאמת ההיתרים למבנה הדירה. אם דירה לא תואמת את התוכניות זה מעיד על כך שהבניה בוצעה באופן לא חוקי, מה שעלול ליצור לכם בעיות במהלך השנים. גם כאן חשוב שעורך דין ילווה אתכם ויבדוק שאכן הכל בסדר מבחינה חוקית בדירה. 

חשוב לציין שלא על כל דירה שאתם רואים תביאו עורך דין שיבדוק את המצב. רק לאחר שאתם רציניים מאוד עם דירה ועשיתם בדיקה שטחית על הרישום, ניתן לגלות מיד ובקלות שיש בעיה עם הדירה. בכאלו מקרים אין עניין להביא עורך דין. לעומת זאת גם אם על פי הבדיקה שלכם דירה בסדר כדאי לכם להביא גם עורך דין שיבדוק את הדברים יותר לעומק.אן.

למה לא קונים דירה אם היא לא מיועדת למגורים?

חשוב להבין שדירה שלא היתה מיועדת מלכתחילה למגורים, לא תוכל אף פעם להיות רשומה בצורה מסודרת ומכאן מתחילות הבעיות. אי אפשר לקחת משכנתא על דירה כזו, מה שאומר שאתם קונים נכס שלא שווה את עצמו בתור נכס מבחינה חוקית. התועלת היחידה שיש מנכס כזה זה קורת גג. לכן מלכתחילה ממש לא מומלץ ללכת על כזה דבר. 

המומחים שלנו יבדקו לכם את הדירה!

אנו בחברת דירה בטאבו מתמחים בכל מה שקשור למציאת ורישום דירות. אנו נוכל לבדוק עבורכם בקלות וביעילות האם הכל בסדר אם הדירה שלכם מבחינה חוקית. 

פנו עכשיו למומחים שלנו כי למקצועיות כזו אין תחליף! 

לקביעת פגישת ייעוץ עם המומחים שלנו, הקליקו כאן!

לשיחה עם מומחה משכנתאות צרו קשר השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!