אלו שינויים יחולו בקרוב בשוק הנדל"ן ואיך כדאי להיערך לכך?

ב 10 באוקטובר 2021 התקיימה ישיבת ממשלה שדנה בפתרון מצוקת הדיור. במהלך הישיבה דנו בנושאים שונים שאמורים לסייע לפתור את המצוקה. בין הנושאים כמובן עלה התחום של בלימת המשקיעים ועוד כמה נושאים כאלו. מאחר שכפי שראינו הממשלה החדשה לא ממש צפויה ודיבורים עלולים להפוך תוך יום למעשים ולעובדות מוגמרות כדאי להיערך בהתאם. 

כעת נמנה את הנושאים עליהם דנו בישיבה ואת ההשלכות שלהם ואיך כדאי להיערך.

דבר ראשון, מס רכישה גבוה

הממשלה רואה במשקיעים את הגורם העיקרי למצוקת הדיור ועליית המחירים ולכן הם נוקטים בכל צעד אפשרי שיבלום אותם. כעת מדברים על העלאת מס הרכישה מ 5% ל 8%. שימו לב, אם אתם בכיוון לקנות דירה להשקעה עשו זאת כמה שיותר מהר. יכול להיות שהחוק הזה לא יעבור לעולם, אך יתכן שנמצא את עצמינו תוך מספר ימים או שבועות כשהחוק תקף בהתראה של שעות בודדות. 

קרקעות ריקות יגררו הפסדים

למדינה יש אינטרס לקדם בניה. לכן הם חשבו על אסטרטגיה שתגרום לכך שקרקעות שעומדות ריקות יגרמו לבעליהם הפסדים. כלומר הארנונה שהם ידרשו לשלם תהיה כפולה וכל תקופה יצטרכו הבעלים לשלם היטל השבחה בסך עשרות אלפי שקלים. אם יש בבעלותכם קרקע כדאי לכם לחשוב על קונה פוטנציאלי, כמובן שעדיין לא למכור אך בהחלט כדאי להתכונן לאפשרות כזאת. 

מס תיירות לדירות Airbnb

דירות Airbnb הן דירות המיועדות להשכרה לתיירים או נופשים. צימרים ודירות אירוח בלשון המקובלת. בממשלה חושבים לחייב כל בעל דירה כזאת במס תיירות אם מתקיימים בדירת ה Airbnb שלו יותר מ 100 לינות בשנה. כך הם יגרמו לדירות הללו להפוך ללא רווחיות, מה שיפנה דירות נוספות. כמובן שאפשר להתחמק מהמס הזה אך בשלב הזה לא כדאי לכם לרכוש דירת Airbnb.

התחדשות עירונית בפריפריות

אם אתם מתגוררים בפריפריות וחלמתם תמיד על תמ"א 38 בבניין שלכם יתכן שזה יקרה בקרוב. בעקבות קריסת בניינים רוצים לגרום ליזמים להגיע גם לפריפריות במסגרת התחדשות עירונית על ידי תגמול מסוים. אם חשבתם למכור דירה בפריפריה בפרט בראש העין שנמצאת על הכוונת כדאי שתחכו קצת לראות לאן הרוח נושבת. כי אם עומדים להקים שם פרויקטים של התחדשות עירונית יכול להיות שהערך של דירה שלכם יעלה.

בשורה התחתונה:

יתכן שאנחנו נהיה עדים בקרוב לרפורמות שיפחיתו קצת את מצוקת הדיור. לפתרון של ממש הדרך עוד ארוכה. אך בהחלט אפשר בדרך הזו להקל על המצוקה. מה שחשוב הוא להיות ערים לשינויים שיחולו ולא להחמיץ הזדמנויות. היו הרבה אנשים שחשבו לקנות דירה להשקעה על ידי שיעבוד נכס אך, החמיצו את ההזדמנות. בואו תהיו חכמים, אם אתם מתכננים לרכוש דירה להשקעה תעשו את זה מהר לפני שמס הרכישה יעלה.

רוצים לדעת איפה להשקיע? דירה בטאבו כאן בשבילכם!

פנו אלינו עוד היום ואנו נמפה את הנתונים שלכם ונמנף את ההצלחה שלכם בנדל"ן.

לקביעת פגישת ייעוץ חינם עם המומחים שלנו, הקליקו כאן!

לשיחה עם מומחה משכנתאות צרו קשר השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!