בעקבות העליה המטורפת בהיקף המשכנתאות החליטו בבנק ישראל להוזיל את עמלת פתיחת תיק משכנתא!

מה שקורה במדינתנו הקטנטונת בשוק הדיור זה פשוט קטסטרופה. המחירים מרקיעים שחקים למעלה מכל היגיון ובנוסף רכישת דירה כרוכה בהוצאות ועמלות שונות ומשונות שהופכות את רכישת דירה לחלום בלתי מעוגן במציאות. בבנק ישראל מנסים להקל את עומס ההוצאות אך הם לא יכולים לקחת את השכר מהמתווכים או מעורכי הדין. לכן, הפעם פנו לגוף שכבר מרוויח טוב טוב על כל דירה שנקנית בישראל יחד עם משכנתא. הבנקים למשכנתאות. הם יכולים להפסיק לגבות עמלת פתיחת תיק משכנתא. בעצם העמלה הזו היא שכר טרחה לבנק על טיפול בתיק המשכנתא. כעת בנק ישראל החליט שהוא עומד לשים לזה סוף. הבנקים למשכנתאות מרוויחים מספיק מהלוואות המשכנתא, הריביות שהם גובים רוויחיות ביותר ואין שום סיבה שהם יקבלו גם שכר טרחה גבוה על חשבון הלווים. 

חרטה על רכישת דירה

האם מדובר בהנחה משמעותית?

כמובן שביחס למשכנתא האימתנית שרוב האנשים לוקחים ההנחה לא נשמעת מידי אטרקטיבית. אף אם תבחנו את הסכום במשקפיים מציאותיות יומיומיות מדובר בהחלט בחיסכון של סכום נכבד. עד היום הבנקים למשכנתאות גבו 0.25% מסכום ההלוואה לעמלת פירעון מוקדם, במילים אחרות ¼ אחוז. בסכומים של דירה ומשכנתא מדובר בסכום גדול. היקף המשכנתא הממוצע הוא 900,000 ש"ח. ¼ אחוז מהסכום הזה זה לא פחות מ 2,250 ש"ח 

בנק ישראל מעוניין להגביל את עמלת פירעון מוקדם לסכום של עד 360 ש"ח לתיק משכנתא. מה שאומר שהחיסכון הוא של כמעט 2,000 ש"ח בממוצע לכל אזרח שלוקח משכנתא. סכום שלא רע לקבל במתנה…

כמה כסף הבנקים יפסידו מהתקנה הזו?

הבנקים? הרבה מאוד. קחו בחשבון שהיקף המשכנתאות בשנה האחרונה היה על 115 מיליארד ש"ח. ¼ אחוז מ 115 מיליארד ש"ח זהו סכום עצום מאוד. מדובר בלא פחות מ 288 מיליון ש"ח רווח נקי שהבנקים למשכנתאות מפסידים בשנה בעקבות התקנה הזו. אך אל תדאגו להם יותר מידי. הם סוחטים מספיק ומקבלים ריביות משכנתא שמשאירות להם מרווח נאה ואפילו יותר מידי.

בואו לחסוך עם המומחים של דירה בטאבו!

רכישת דירה טומנת בחובה אינספור הוצאות אך גם אינספור הזדמנויות לחסוך. עם התנהלות נכונה וחכמה ועם ליווי מקצועי אתם עשויים לחסוך עשרות אלפי שקלים. אצלינו תקבלו את כל השירותים תחת קורת גג אחת, תיווך, משכנתא, ייעוץ, שירות עורכי דין ועוד. והמחיר, ממש חיסכון!

פנו עכשיו למומחים שלנו שילוו אתכם מהרגע הראשון ועד לסוף הטוב במעבר דירה שלכם!

הקליקו כאן לפגישה עם המומחים שלנו!

לשיחה עם מומחה משכנתאות צרו קשר השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!