גם אתם רוצים למחזר את המשכנתא? ההקלה על הגבלת ריבית הפריים עדיין לא תקפה בשבילכם...

לאחרונה, פרסם בנק ישראל שהוא מבטל את ההגבלה על ריבית הפריים. עד עכשיו, היה אפשר לקחת רק שליש מהמשכנתא בריבית פריים. ומאז שנכנסה ההודעה לתוקף, ניתן לשלב על שני שליש מסכום המשכנתא את ריבית הפריים. ריבית פריים היא ריבית נמוכה יחסית, ולכן אם בוחרים במשכנתא במסלול של ריבית פריים, המשכנתא יכולה להיות הרבה יותר נמוכה. תוכלו לחסוך כך הרבה כסף.

ריבית הפריים מוזילה את המשכנתא?

מה הניע את בנק ישראל להסיר את מגבלת הפריים?

בעקבות משבר הקורונה, נוצר משבר כלכלי במדינת ישראל, אנשים רבים יצאו לחל"ת, עסקים קטנים התמוטטו וכו'. בעקבות המשבר, פחות אנשים רכשו דירה. בנק ישראל בחר להסיר את המגבלה כדי שהרבה אנשים יבחרו לרכוש דירה, וכך שוק הנדל"ן ישוב לפעול והמשק יצליח להתמודד עם המשבר הכלכלי.

ככל הנראה, הסרת המגבלה תוביל אנשים רבים לקנות דירה ולקחת משכנתא. ולכן, כאשר הביקוש יעלה כנראה שגם המחירים יעלו. בתקופת הקורונה לא נבנו הרבה דירות. גם לפני כן הביקוש היה גבוה מההיצע. אבל כעת המשבר חמור יותר. 

מיחזור משכנתא חוסך הרבה כסף!

בעקבות ההקלה בריבית, היה אמור להיות גל של מחזורי משכנתאות. כי עם ריבית הפריים אפשר להוזיל את המשכנתא באופן משמעותי. נגיד בנק ישראל, אמיר ירון, אמר ש"בהתחלה, הסרת המגבלה תהיה תקפה למי שרוכש דירה. ורק אחר כך, היא תיכנס לתוקף גם למי שממחזר את המשכנתא שלו".

על פי המסתמן מהנתונים העכשווים, מיחזור משכנתא על פי המתווה החדש יתאפשר מה 24 בפברואר. אל תשבו ותחכו שיגיע התאריך, התחילו לבדוק אם מיחזור משכנתא משתלם בכלל למשכנתא שלכם. פנו ליועצי המשכנתאות שלנו לקבלת הדרכה והכוונה. 

לשיחה עם מומחה צרו קשר או השאירו פרטים

בלוג מקרקעין

ייעוץ עסקי לקבלנים

כקבלנים, אתם עובדים בתעשייה תחרותית ותובענית ביותר המציבה אתגרים ייחודיים לניהול עסק מצליח. עליכם להיות מסוגלים לנהל משימות ואחריות מרובות, כולל ניהול פיננסי, תכנון וביצוע

קרא עוד »

לשיחה עם מומחה משכנתאות צרו קשר השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!