גרים בבניין ישן? איך תדעו שהסביבה שלכם בטוחה?

לפני כמה שבועות התרחשה קריסה של בניין בחולון. האירוע הזה עורר הרבה דובים מרבצם ובעצם שיקף לנו את המצב. הבניין בחולון הוא לא הבניין היחיד בארץ שנבנה לפני עשרות שנים יש עוד כמה בניינים כאלו…

זה הזמן לעורר את הנושא ולשים לב מה קורה בבניין שלכם. כמובן שלא צריך להיכנס לחרדות ולחשוב שאם אתם גרים בבניין שנבנה בשנות ה 40-50 אתם צריכים לחשוש אך יש מקום לבדוק. כעת נביא לכם כמה דברים שכדאי שתשימו לב אליהם וכך תדעו מה המצב של הבניין.

בניין_ישן

סימנים מקדימים לקריסה:

יש כמה סימנים שיכולים להצביע לנו שיש לנו מה לדאוג:

  • רעשים העולים מתוך הבניין- בבניין בחולון שמעו הדיירים יום קודם רעשים. כאשר שומעים רעשים מתוך הבניין מדובר בשלב מתקדם וקריטי ולכן מומלץ פשוט לפנות את הבניין.
  • טיח מתקלף
  • סדקים- מדובר בסדקים שגם לאחר תיקון הם נפערים בחזרה.
  • דלתות וארונות שלא נסגרות עד הסוף- זה גם יכול להצביע על מצב לא תקין של הבניין.

בכל הסימנים הללו עשויים להצביע על מצב רעוע של הבניין מה שעלול להוביל לקריסה. אם אתם מבחינים באחד או כמה מהסימנים הללו עליכם להזמין באופן מיידי קונסטרוקטור וכן לפנות לרשות העירונית. שימו לב מכיוון שהמבנה הוא פרטי, אם הדיירים יסרבו לתת למשלחת של הרשות העירונית להיכנס למבנה המשלחת לא תיכנס. כמובן שבמקרים מאוד מסוכנים העירייה תיכנס בכל מקרה ואף תפנה את הדיירים מהבניין. 

בשורה התחתונה, אם הבניין שלכם הוקם בטווח שנות ה 40-50 שימו לב אם יש סימנים המעידים על אולי קריסה של הבניין ואם כן הזמינו קונסטרוקטור ופנו לרשות העירונית.

מה המקום של התמ"א בתוך כל הבלגן של הבניינים הקורסים?

התמ"א זו בדיוק התוכנית שנועדה למנוע את המצבים הללו שבהם בניינים עומדים על סף קריסה. אחת המטרות העיקריות של תוכנית תמ"א 38 היא לחזק מבנים ישנים ולהפוך אותם לבטיחותיים. סביר להניח שאם הבניין בחולון היה עובר תמ"א הקריסה שלו לא היתה מתרחשת כלל. הדרך היחידה להתמודד ובמהירות מפני קריסת בניינים היא להריץ פרויקטים של תמ"א בלי עכבות כלל. חבל על כל יום שעובר מדובר בחיי אדם וברכוש רב שעלול להינזק. 

האם הדיירים רשאים לבטל את חוזה הרכישה?

תחזוקה שוטפת תתן גם היא מענה לבעיה. בניין מתוחזק שנערכים בו ביקורות מידי פעם וגם תיקונים יכול להישאר שלם יותר זמן מכל בניין אחר. כדאי שתשקיעו קצת כסף בבניין שלכם כדי שלא תמצאו את עצמכם אחר כך מחוסרי בית. שימו לב! זה גם הזמן לבדוק מה עם הביטוח שלכם ועם הכל תקין כך שאם יתגלו בעיות תוכלו לקבל פיצויים לפחות על העלות בניה מחדש.

לקביעת פגישת ייעוץ עם מומחי הנדל"ן מספר אחת בישראל, הקליקו כאן!

לשיחה עם מומחה משכנתאות צרו קשר השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!