דרך המלך למסירת דירת קבלן לרוכשים, לא מקבלים דירה שלא מוכנה סופית!

עד היום, לא היה חוק שיאכוף את פרוצדורת מסירת דירת קבלן לדיירים החדשים. כל קבלן נהג כאוות נפשו. הלקוח היה יכול להמתין באי וודאות לאישורי כניסה ולטופס 4 והקבלן היה זורק ללקוח את המפתחות בלי תכנון ההליכים מראש.

עכשיו, הכל יהיה שונה. 

זאת הפעם הראשונה שחוקת המדינה נותנת יחס על נושא זנוח זה. שר השיכון, הרב יעקב ליצמן, הביא את חתימתו על תקנת מכר חדשה בה מובאים תנאים בהם דירה מוכנה צריכה לעמוד: הדירה צריכה לקבל תעודת גמר בנייה ואישור אכלוס. בלעדיהם היא לא תוכל להימסר. בנוסף, התנאים קובעים כי מפתח הדירה ימסר לרוכש רק כשהמוכר והקבלן נוכחים יחדיו בנכס. יהיו נתונים מסודרים שצריכים להיות בדירה כדי שהיא תהיה מוכנה למסירה. הדירה תחובר לתשתיות מים וחשמל באופן קבוע ורק אז הדירה תועבר.  השאיפה היא שלא יקרה מצב בו רוכשים מקבלים דירה לא מוכנה סופית. 

מי שכבר קנה בעבר דירה מקבלן, ודאי מבין עד כמה חוק זה מהווה התקדמות משמעותית בכל הנושא של רכישת דירה מקבלן. לקוח ממוצע, היה יכול לחכות עד שהדירה תהיה מוכנה סופית לקבלת טופס 4. הוא היה צריך לרדוף אחרי הקבלן או היזם, או אחרי שניהם יחד, בשביל לקבל את ההתייחסות הנאותה. 

אמנם, בינתיים לא כל הנושא מכוסה בחוקים ברורים. אך, ההתקדמות ומה שיתרום חוק זה לרוכשי דירות מקבלן הוא בלתי הפיך. 

מסירת מפתח

מהי תגובת הקבלנים?

עבור הקבלנים, החוק החדש הוא שנוי במחלוקת. כי אם עד היום קבלן הרגיש כמעט כמו מלך בשליטתו על כל כך הרבה דירות, הסכמים, חוזים וכו'. היום, פתאום החוק התערב לו בהתנהלות האישית שלו עם הלקוחות. 

ומצד שני, כל אחד נהנה לתת את השירות הכי טוב. אלא שהעצלות וחוסר בזמן מנעו מהקבלנים לנקוט בצעדים משמעותיים כדי לשפר את יחסי ההגינות בינם ובין הלקוחות המתחלפים. ולכן, הם שמחים שמישהו הכריח אותם לעשות זאת.  

מהי תגובת הרוכשים?

לרוכשים היתה ששון ושמחה…

אין אדם נורמלי שנהנה ממריחות זמן שעברו את גבול הטעם הטוב, ובעיקר לא כאשר מדובר בדירת מגורים. ולכן הסדר והאכיפה של כל מה שקשור בנושא זה של מסירת דירה באופן מקוון התקבל בברכה על כל רוכשי דירות מקבלן בכל אזור שהוא.

רוכשים דירה? מה עם המשכנתא? פנו למומחים שלנו לקבלת משכנתא המותאמת לכיס שלכם. צרו עימנו קשר.

לשיחה עם מומחה צרו קשר או השאירו פרטים

בלוג מקרקעין

ייעוץ עסקי לקבלנים

כקבלנים, אתם עובדים בתעשייה תחרותית ותובענית ביותר המציבה אתגרים ייחודיים לניהול עסק מצליח. עליכם להיות מסוגלים לנהל משימות ואחריות מרובות, כולל ניהול פיננסי, תכנון וביצוע

קרא עוד »

לשיחה עם מומחה משכנתאות צרו קשר השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!