האם הריביות ממשיכות לרדת ואיך זה משפיע על המשכנתא?

בתחילת 2019 דיברו על זינוק חד של הריביות כלפי מעלה. למעשה, הריביות שינו מגמה לחלוטין במהלך השנה ואנו מבחינים בירידה שלא פוסקת. כיום הריביות נמצאות בשפל שכבר הרבה זמן לא היה במדינת ישראל. ריבית בנק ישראל עומדת היום על 0.1% שזו ממש ריבית אפסית. אין עוד לאן לרדת. מנגד, יש גם את הריביות המשתנות והקל"צ להם יש בהחלט לאן לרדת. לאחרונה מדברים רציני על ירידה נוספת של הריביות ושוק ההון כבר מתנהל לפי זה. בשורה התחתונה הבנו שיש ירידה במחיר הריביות. כל השאלה היא איך זה ישפיע על המשכנתאות שלנו. 

קראו את הפוסט הבא והכל יהיה ברור יותר.

ריבית_בירידה

איך גובה הריביות משפיע על המשכנתא שלכם?

לפני שנדבר על ירידת הריביות וההשפעה שלהן על המשכנתא, נסביר בכמה מילים כלליות מה זה ריבית ומה הקשר שלה למשכנתא. ריבית היא הרווח של המלווה מההלוואה. כמעט תמיד, כשאנשים מלווים כסף הם לא עושים את זה בחינם. הם מרוויחים משהו. להם יש כסף מישהו אחר צריך את זה והם פשוט מוכרים את הכסף הזה בתשלומים. המחיר של הכסף הוא הריביות. יש ריבית של 1% אחד מההלוואה ריבית של 3% וכו'. למשל אם לוויתם 100,000 ש"ח והריבית היא של 1.5% אחוז מתוך ההלוואה הריבית שלכם תהיה 1,500 ש"ח ובמקום להחזיר 100,000 נקיים, תחזירו 101,500 ש"ח = הקרן + ריבית. ככל שהריבית יותר יקרה כך המשכנתא שלכם תהיה יותר יקרה ותחזירו יותר כסף. אם בעבר הריביות במשכנתא נעו באזור ה 6%, היום הנורמה זה 3%. כן המחירים של הריביות ירדו לחצי.

מה גרמה ירידת הריביות למשכנתא?

המשכנתא הוזלה מאוד בשנים האחרונות. חשוב להבין שלהוריד את הריביות בחצי זה אומר מאות אלפי שקלים, רוצים דוגמא?

משכנתא ממוצע כיום היא 800,000 ש"ח. בריבית של 6%  תחזירו אחרי 30 שנה 726,000 ש"ח. לעומת זאת אם הריבית תרד ל 3% תשלמו רק 215,000 ש"ח ריבית בכל תקופת המשכנתא. מדובר בחיסכון של מאות שקלים. לכן שווה להתייעץ עם יועץ משכנתאות כי גם היום אם תסכימו לשלם תקבלו ריביות של 6% אך אם תתמקחו תקבלו ריביות נמוכות מ 3%.

איך אפשר לנצל את הריביות הנמוכות לטובת המשכנתא שלנו?

גם אם כבר לקחתם משכנתא בעבר הריביות הנמוכות אמורות לרגש אתכם. יש לכם אפשרות להוזיל את המשכנתא במאות אלפי שקלים על ידי מיחזור משכנתא. כאשר תמחזרו את המשכנתא תחליפו את הריביות וכך תחסכו אלפי שקלים. בדרך כלל מיחזור משכנתא מאוד משתלם כי אם יש לכם ריבית של 5% ותצליחו להשיג ריבית של 2.5% זהו חיסכון עצום. אבל חשוב לפנות ליועץ משכנתאות לפני שאתם מתחילים במיחזור משכנתא. כאשר ממחזרים משכנתא צריך לשלם עמלת פירעון גבוהה במיוחד ואם אתם בסוף המשכנתא או שהריביות שלכם גם כך נמוכות יחסית מיחזור משכנתא לא יהיה כדאי עבורכם.

יש לכם כאן הזדמנות פז להרוויח כמה מאות אלפי שקלים ללא מאמץ פנו עוד עכשיו ליועץ משכנתא שיבדוק את כדאיות מיחזור המשכנתא שלכם!

לקביעת פגישת ייעוץ חינם, הקליקו כאן!

לשיחה עם מומחה משכנתאות צרו קשר השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!