האם ישנה אפשרות להוציא היתרי בניה ללא הסכמת שכנים?

מעוניינים לבנות תוספת לבית שלכם? הגשתם בקשה להיתרי בניה? לא כל השכנים נתנו הסכמה? מה עושים במקרה כזה, האם יש סיכוי שתוכלו להוציא היתרים?

בכתבה הבאה נבחן את הנושא הזה של היתרי בניה ללא הסכמת שכנים.

בנייה ללא אישור שכנים

בשביל מה צריך היתרי בניה?

כדי לבנות צריך אישורי בניה. נקודה. הסיבה לכך היא הצורך של העיריה לשלוט על מה שקורה. לא יתכן שכל אחד יבנה איך וכמה שהוא רוצה. ישנן שתי בעיות מרכזיות בבנייה לא מבוקרת.

  1. בטיחות – כאשר מדברים על תוספות בניה צריך להבין שחשוב מאד שמהנדס יעבור על התוכניות. כדי לקבל אישורים, חייבים להביא אישור מהנדס שהעיריה סומכת עליו. אם כל אחד היה יכול לבנות איך שהוא רוצה וכמה שהוא רוצה, לא בטוח שכולם היו זוכרים ללכת למהנדס. וגם אם היו זוכרים הם עלולים ליפול עם מהנדס לא מספיק מקצועי. מה שהיה גורם לקריסות של תוספות בניה להיות חלק מן השגרה.
  2. תוכנית בנין עיר – התוכנית הזו נועדה לשמור על מראה אסתטי ונקי של פני העיר. כאשר מעניקים היתרים לבניה, יושבת הוועדה לתכנון ובניה ומתאימה את מקומות הבניה המותרים לפי התוכנית הזו. תארו לכם שכל אחד היה מוציא מרפסות ותוספות בניה איפה ואך שמתחשק לו. העיר הייתה נראית בהתאם וזה לא היה נעים…  

למה השכנים צריכים לתת את הסכמתם לבניה?

חלק מהתהליך של הוצאת היתרי בניה כולל בתוכו את הסכמת השכנים. הסיבה שבשלה נדרשת הסכמת השכנים כדי להוציא היתר בניה היא שחוקי הבניה נועדו בעיקר להגן על האזרח ולא רק על תוצאות הבניה במישור של הרשויות. בניה שמפריעה לשכנים, נוגדת את המטרה לשמה נועדו חוקי הבניה. לכן, לפני שמאשרים כל תוספת בניה, הוועדה מבקשת לוודא שזה לא מפריע לאזרחים.

האם הסכמה חלקית תספיק?

על פי החוק נדרשת הסכמה מלאה של כל השכנים שבאה לידי ביטוי על ידי חתימות. אך גם אם לא כל השכנים מביעים הסכמה יש אפשרות וזאת בתנאי שהשכנים שלא חתמו יקבלו לידיהם טופס בקשה להיתר.

על פי הסעיף הזה כל אחד יכול לקבל היתר בקלות במקום להיות תלוי בשכן שיביע הסכמה לבניה הוא פשוט מביא לשכן העתק מטופס הבקשה לבניה. 

כדי שלא יגיעו למצב כזה בו אין התחשבות בהסכמת השכנים או באי הסכמתם. החליטו הרשויות המקומיות להגיע להסדר שכדי לקבל אישורי בניה צריך חתימות של לפחות 75% מהשכנים וכל השאר צריכים לקבל טופס בקשה להיתר.

מה עושים במצב בו שכנים לא נותנים הסכמה לבניה?

אם מדובר ברוב השכנים לכאורה אין מה לעשות תאלצו לוותר על חלום הבניה. אך אם רוב השכנים כן חתמו אתם יכולים להמשיך בתהליך כרגיל והוועדה כבר תמסור להם העתק מהבקשה להיתר בניה.

אנו ממליצים כן להגיע להסדר עם השכנים כדי לא ליצור מריבות. איש מקצוע יוכל לעזור לכם בכך.

לסיכום:

אין אפשרות להוציא היתרי בניה ללא הסכמת השכנים בכלל. כדי להוציא אישורים נדרשת הסכמה של 75% מהשכנים כלומר 3 רבעים מהם. תמיד כדאי להימנע ממריבות וסכסוכים. אם יש לכם דרך עשו זאת על ידי מתנות או בכל צורה אחרת. במקרה בו אין לכם רוב של 75% שחתמו על הסכמה לבניה, אתם לא צריכים לוותר על החלום. היעזרו באיש מקצוע. הוא כבר ידע איך להשיג עוד חתימות של שכנים. בכלל, אם אתם מעוניינים לעבור את הבניה בשלום בלי מריבות, בעיות בנייה ודרישות לא הגיוניות, כדאי שתעזרו בגוף מלווה כמו "דירה בטאבו". 

הצטרפו גם אתם למאות לקוחות מרוצים ופנו אלינו, המומחים שלנו יובילו אותכם לבניה איכותית, חסכונית, רגועה וללא סכסוכים. 

לקביעת פגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות עם המומחים שלנו השאירו פרטים

לשיחה עם מומחה משכנתאות צרו קשר השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!