האם מחירי הדירות ירדו מתישהו? ואיך זה יקרה?

לאחר שבנק ישראל ניסה את כל הדרכים האפשריות להעלות את היצע הדירות הוא מתחיל לשלוף שפנים אשר אמורים להוריד את הביקוש לדירות. אם מדובר היה בחוק האוסר הלוואת הון עצמי כנגד שיעבוד נכס שחוסם את המשקיעים. כעת יש רעיון חדש והוא לגרום לאנשים להעדיף שכירות על פני רכישת דירה ובמקביל להשקיע במניות.

מחירי דירות ירדו

מה עשו עד עכשיו כדי להקטין את הביקוש לדיור?

ניסו לעשות כל מיני פעולות אך, תכל'ס במקום לעודד אנשים לגור בשכירות או להשקיע פחות, הקל בנק ישראל על המשכנתא ויצא בתקנות כמו תקנת הפריים. כל הדברים הללו גרמו לאנשים להבין שאם הם לא לוקחים משכנתא הם מפסידים. היקפי המשכנתא על בעקבות התקנה לממדים מבהילים והביקוש לדירות הכפיל את עצמו כמה פעמים. 

בנוסף ניסו הבנקים לבלום את המשקיעים על ידי הלוואות פחות טובות ועוד. כל אלו לא ממש עוזרים להקטין את הביקוש כי ברגע שאנשים נכנסו לבהלה של רכישות דירה אי אפשר לעצור אותם בשום דרך.

מה כן אפשר לעשות כדי לבלום את עליית המחירים?

אפשר לגרום לאנשים לא לקנות דירות מהרצון שלהם. את זה אפשר לעשות על ידי כך שירגילו אנשים לגור בשכירות ויפתחו אפיקי השקעה כך שאנשים לא יהיו עסוקים רק בלהשקיע בנדל"ן. במקומות אחרים בעולם אנשים גרים בשכירות ולא דווקא בדירות משלהם, מבחירה. אך בארץ שוק השכירות ממש לא מפותח. יש לא מעט אנשים שמשקיעים במניות ובשוק ההון. אך בארץ, בגלל המס לא שווה לאנשים להתעסק בשוק ההון והם נשארים בהשקעות נדל"ניסטיות בלבד.

איך אפשר לפתח את שוק השכירות?

בארץ אין אחד שלא חולם על דירה משלו. כל אחד יודע שזו המטרה ולשם הוא חותר. לא בכל מקום כך הם פני הדברים. יש לא מעט מקומות בהם אנשים מתגוררים בשכירות וכלל לא חושבים על דירה משלהם. העניין הוא שבארץ השוק הזה כלל לא מפותח ולכן אנשים לא מעוניינים לגור בשכירות. מה שיכול כן לגרום לאנשים לגור בשכירות הוא לפתח את השוק ולהוריד את מחירי השכירות. ברגע שמחירי השכירות יהיו נמוכים יותר יהיה שווה לאנשים לשלם את דמי השכירות ולמשקיעים יהיה פחות רווחי לקנות דירות וכך הרווחנו שתי ציפורים במכה אחת.

ומה בקשר להורדת המס בשוק ההון

אנשים בישראל כמו בכל מקום, מעוניינים להשקיע. אך, האופציה הכמעט יחידה והכי משתלמת של השקעה זו השקעת נדל"ן וזה מה שגורם לביקוש העצום לדירות. בישראל לא משתלם להשקיע במניות כי יש עליהם מס מאוד כבד. הפתרון הוא להוריד את המס משוק המניות וכך אנשים ישקיעו בשוק ההון במקום בנדל"ן וכך ממילא יפחת הביקוש.

צריך לנצל את הקרקעות ב 100%

צפיפות האוכלוסין בישראל הפכה לשם דבר ועם כל זה יש למרבה הפלא לא מעט קרקעות פנויות. מדינת ישראל יכולה להכריח את בעלי הקרקעות לבנות עליהם בניינים ולאו דווקא למכירה. זה יכול להיות דירות המיועדות לשכירות וממילא שוק השכירות יתפתח. אפשר לתת הלוואות נוחות לבעלי הקרקעות כך שיוכלו להשקיע בבניה של בנייני מגורים. כדאי גם להפשיר קרקעות חקלאיות ובכך להוסיף דירות.

בשורה התחתונה

לא חייבים לקנות דירה, אפשר גם לגור בשכירות. מחירי הדירות היום מטורפים ויתכן בהחלט שבהמשך 

מחירי השכירות ירדו והשוק יתפתח.

אם בכל מקרה אתם לא מוותרים על חלום הבית שלכם אך אתם לא יודעים איך להגשים אותו אתם מוזמנים לפנות אלינו והמומחים שלנו יצעידו אותכם קדימה לדירה משלכם…

לפגישת ייעוץ חינם הקליקו כאן!

לשיחה עם מומחה משכנתאות צרו קשר השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!