הוגשה הצעת תיקון לחוק התכנון והבנייה שמבטלת את הצורך בהסכמת שכנים להרחבה

יש לכם שטח צמוד לדירה שאתם רוצים להוסיף אותו לבית שלכם? לא עשיתם את זה עד היום כי השכנים לא נתנו לכם אישור? אם התשובה היא כן, הכתבה הזו מיועדת ממש עבורכם.

חוק תכנון בנייה

חוק התכנון והבנייה

חוק התכנון והבנייה הינו חוק העוסק בנושא של בנייה במבנים שיתופיים. החוק אמור להגן על זכויות הדיירים בבתים משותפים ולאפשר חיים נוחים זה לצד זה.

חוק התכנון והבנייה קובע שדייר יכול להרחיב את דירתו על פני שטח משותף שצמוד לדירתו כמו גג או חצר, אם השכנים נתנו לכך את הסכמתם. על פי החוק, הרחבה שנבנתה ללא הסכמת השכנים תיהרס. הצורך בהסכמת השכנים לבנייה יוצר הרבה פעמים חוסר נוחות ומעכב בנייה ופיתוח מבנים ציבוריים. פעמים רבות נוצרו על רקע זה סכסוכי שכנים ובעיות משפטיות.

הצעת התיקון לחוק

ב 5 לאפריל 2021 הוגש תזכיר לתיקון חוק התכנון והבנייה. מטרת התזכיר היא לרענן ולהכניס שיפורים בהקשר לתנאים המאפשרים הגשת תכנון בנייה במבנים משותפים. 

אחד הסעיפים בתזכיר החוק הוא הצעה שלפיה לא יהיה צורך בהסכמת השכנים להרחבה על פני שטח משותף כמו גג או חצר הרשומים על שם בעל הדירה בטאבו. במקרה של בניית יחידה על פני שטח צמוד לדירה הרשום על שמו כן יהיה צורך בהסכמה של 60% מן השכנים כי יחידה נוספת עלולה להשפיע על חיי הדיירים בבניין. בכל אופן, גם הסכמה של 60% מהשכנים אינה דבר שכל כך קשה לעמוד בו כך שגם אם אתם מעוניינים לבנות יחידה תצאו מורווחים מתזכיר החוק החדש.

יש לכם שטח סמוך לבית כמו גג או חצר שלא רשום על שמכם ואתם מעוניינים לבנות עליו? הזדרזו ובצעו את ההליכים הדרושים על מנת לרשום את השטח על שמכם כך שבבוא היום תוכלו להרחיב בקלות ובמהירות ללא בירוקרטיה סבוכה ואף ללא צורך בחתימות מהשכנים. 

פנו אלינו עכשיו והמומחים של דירה בטאבו יעבירו אתכם מעל כל המשוכות. תוך זמן קצר השטח יהיה רשום על שמכם.

לקביעת פגישה חינם השאירו פרטים ונחזור אליכם מיידית   

לשיחה עם מומחה צרו קשר או השאירו פרטים

בלוג מקרקעין

ייעוץ עסקי לקבלנים

כקבלנים, אתם עובדים בתעשייה תחרותית ותובענית ביותר המציבה אתגרים ייחודיים לניהול עסק מצליח. עליכם להיות מסוגלים לנהל משימות ואחריות מרובות, כולל ניהול פיננסי, תכנון וביצוע

קרא עוד »

לשיחה עם מומחה משכנתאות צרו קשר השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!