השכרת נכס בדמי מפתח, האם זה משתלם?

אם אתם מבני הדור הצעיר המושג דמי מפתח בודאי מוכר לכם אבל אתם לא ממש יודעים מה זה ומה הכוונה. בכתבה הבאה נסביר מה זה דמי מפתח? איך העסק מתנהל והאם זה רלוונטי גם להיום?

שכירות בדמי מפתח

מה זה דמי מפתח?

דמי מפתח זו בעצם שכירות לכל החיים. הכוונה היא שהדירה שייכת לאדם אחד והוא מוכר את הזכויות של המגורים בה. השוכר משלם דמי מפתח כסף על הזכות לגור בדירה הזו עד יום פטירתו. בשכירות של דמי מפתח משלמים פעם אחת סכום גדול עבור המגורים בדירה כל החיים ומידי חודש משלמים שכירות חודשית, סכום נמוך מאוד. לאחר פטירתו של הדייר בדמי מפתח הדירה חוזרת לבעלים שלה.

האם יש היום דירות מושכרות בדמי מפתח?

פעם השיטה הזו היתה מאוד מקובלת, אך כיום זה כבר כמעט לא קיים. יש דירות שמושכרות בדמי מפתח אך החוזה נחתם שנים ארוכות קודם לכן. בקשר למספר הדירות הקיימות היום שמושכרות בדמי מפתח אין הערכה מדויקת. אין שום תיעוד על כך. אך ההערכה אומר שקיימים בין 15,000 ל 35,000 נכסים מושכרים בדמי מפתח. 

האמת שגם כיום עסקאות של דמי מפתח לא עברו לחלוטין מן העולם. הנתונים מראים שמידי שנה מתבצעים 250 עסקאות של דמי מפתח. 

האם כדאי לגור בדמי מפתח?

אפשר לומר שזה יכול להיות פתרון טוב למגורים. אם אין אפשרות לקנות דירה והשכירות יקרה, יכול להיות שזה יצא משתלם. לפני שאתם מחליטים על כזה דבר, כדאי שתכירו קצת את הזכויות והחובות של דייר בדמי מפתח. כך תדעו לקראת מה אתם הולכים.

מהן ההגבלות החלות על דייר בדמי מפתח?

  • על אף שדייר בדמי מפתח מתגורר בדירה שנים ארוכות ובמובן מסוים הדירה נמצאת ברשותו, אסור לו לערוך שום שינוי בדירה ללא הסכמה מפורשת של בעל הנכס. 
  • הדייר לא יכול להשכיר את דירה לאחרים אלא אם כן הוא קיבל אישור מבעל הנכס.
  • כדי שהזכויות על הדירה לא ילקחו ממנו, הדייר חייב לגור בנכס כל הזמן. אסור לדייר להביא דייר נוסף לדירה אלא אם כן הוא קיבל על כך הסכמה מבעל הנכס.

מהן המעלות של שכירות בדמי מפתח?

לסיכום:

בסך הכל יש הרבה מעלות למגורים בדמי מפתח ומהצד השני יש גם את החסרונות. למגורים בדמי מפתח יש לא מעט מעלות דומות למגורים בדירה משלכם והסכום לתשלום הוא הרבה יותר נמוך. למגורים בדמי מפתח יש מעלות רבות יותר: באיזשהו מקום מדובר בסידור קורת גג לכל החיים. כמובן שיש גם את החסרונות של התשלומים החודשיים והתלות בבעל דירה. החיסרון העיקרי הוא שכמעט ואין היום למצוא דירות המיועדות להשכרה בדמי מפתח.

אם אתם מוצאים דירה כזו, יתכן בהחלט ששווה לכם לחשוב על הכיוון של רכישה בדמי מפתח אך רגע אחד קודם כדאי לכם להתייעץ עם המומחים של דירה בטאבו שיסייעו לכם לבדוק את כדאיות העסקה!

לקביעת פגישת ייעוץ חינם עם המומחים שלנו, הקליקו כאן לתיאום פגישה.

לשיחה עם מומחה משכנתאות צרו קשר השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!