חכירה, בעלות, למי שייכות הזכויות? למי שמגיע מגיע.

תארו לעצמכם, אדם קנה רכב מהונו וכספו. לאחר שנתיים של שימוש רצוף וניצול כל המצברים, הוא רוצה לעשות לרכב טיפול עשרת אלפים. הוא מתקשר למוסך כדי לוודא שהוא לא יצטרך להמתין לחינם זמן מיותר. ואז, בעל המוסך אומר לו "רגע, בשביל לגעת לך ברכב עד היסוד אני צריך אישור של היבואן ממנו רכשת את המכונית".

אבסורד. הזוי. שערורייה.

מהן זכויות החוכרים בתמא

מה קרה בשכונת מאה שערים?

בשכונה הירושלמית, מתגוררות להן עשרות משפחות ענפות בשבעה בניינים מלוכדים. יחד, הם החליטו להתאגד ולהגיש בקשה לתמ"א 38. בניינים אלו ניבנו לפני שנת 1650 ומגיע להם ביושר לקבל את האישורים הנ"ל. כך הם רצו להגדיל את דירותיהם הקטנות והצפופות וגם להוסיף לבית ממ"ד שהיום גם בירושלים הוא נצרך לצערנו. 

מהי התרמית שהתגלתה?

מה שהתגלה זה שני דברים:

  1. לבעלי הדירות האמיתיים לא הועברו זכויותיהם על הדירה, אלא, רק זכות חכירה (שכירות לטווח ארוך).
  2. החברה שמחשיבה את עצמה כבעלת המקרקעין, מתנגדת לתמ"א. לא פחות ולא יותר.

החברה בעלת זכויות הקרקע התנגדה לביצוע הפרויקט על הבניין "שבבעלותה". בנוסף על כך, היא טענה שהגדלת הדירות מביאה לה את היכולת לגבות מן החוכרים עוד כסף על השטחים החדשים שנוספו לדירות. וכידוע, את הבניה בפרויקט תמ"א 38 מממנת המדינה, ולא האזרחים.  

פניה לבית המשפט:

דיירי השכונה החליטו לא לוותר והלכו עד הסוף. שכרו עורך דין והגישו תביעה לבית המשפט המחוזי. שם גוללו את קורות הסיפור מתחילתו ועד סופו. החלטת בית המשפט הייתה: מהיום גם לחוכרי דירות יש את הזכויות על מנת לחתום על מסמכי הדיירים שמחליטים האם תמ"א תהיה רצויה או אם לאו. 

החוק החדש בעניין התמ"א:

החוק החדש, התפרסם בערוצי התקשורת השונים. כך, שחוכרים נוספים החלו לנצל את זכותם על דירת מגוריהם. והריץ את האישורים שנתקעו באמצע התהליכים. אנו עוסקים בענף הנדל"ן. תוכלו לפנות אלינו אם פרויקט ההתחדשות העירונית שאתם רוצים ליזום נתקע בגלל בירוקרטיה או מימון. פנו למומחים בתחום.

לשיחה עם מומחה צרו קשר או השאירו פרטים

בלוג מקרקעין

ייעוץ עסקי לקבלנים

כקבלנים, אתם עובדים בתעשייה תחרותית ותובענית ביותר המציבה אתגרים ייחודיים לניהול עסק מצליח. עליכם להיות מסוגלים לנהל משימות ואחריות מרובות, כולל ניהול פיננסי, תכנון וביצוע

קרא עוד »

לשיחה עם מומחה משכנתאות צרו קשר השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!