טיפים לחיסכון בארנונה

גם לכם הארנונה יקרה מדי? אתם לא לבד. המון ישראלים משלמים ארנונה גבוהה מאוד. כמה דקות של בדיקת החיוב יכולות לחסוך לכם המון כסף. ארנונה היא אחת ההוצאות הגדולות במשקי הבית ועסקים.

הרבה אנשים לא מודעים לעובדה שגובה תשלום הארנונה מושפע מכמה נתונים. הכללים על פיהם נקבע סכום הארנונה, הם לא קבועים ומשתנים מעירייה לעירייה. הכללים מורכבים מכל מיני תקנות הניתנות לפרשנויות שונות, מה שנותן פתח לניהול משא ומתן על המחיר.

ארנונה

השלב הראשון בדרך לקיצוץ בתשלום הארנונה הוא לבדוק על מה בדיוק אתם משלמים וכמה. יש מספר רכיבים המשפיעים על התשלום והם:

  • איזה שימוש נעשה בנכס?
  • מה השטח של הנכס?
  • באיזה אזור נמצא הנכס?
  • מה סוג הבניין?

ועוד מספר משתנים.

טעות באחד מהמשתנים יכולה לגרום לטעות בחישוב שתעלה לכם המון כסף. 

למשל: אם מדובר בנדל"ן עסקי, יש הבדל עצום בארנונה שמשלמים עסקים מסוגים שונים. לכן חשוב מאוד לוודא שהעסק מוגדר ומסווג נכון. כדאי מאוד לבדוק אם אין סיווג אחר שיותר מתאים לעסק שלכם ממה שיש לו היום, זה גם יכול להוזיל עלויות.

עוד נקודה חשובה מאוד היא השטח. כל עירייה משתמשת בשיטה שונה לחישוב שטח ויש שיטות שניתן לפרש בכמה צורות. חלק מהעיריות מחשבות רק את שטח הרצפה בלי הקירות הפנימיים והחיצוניים. חלק מהעיריות מחשבות את השטח עם הקירות הפנימיים והחיצוניים. ויש כאלה שמוסיפות לשטח את השטחים המשותפים של הבניין כמו : לובי, חדרי מדרגות, ארונות חשמל, חניות ועוד.  אם אתם חושבים שיש טעות במדידת השטח, תוכלו להזמין מדידה באופן פרטי ולערער בעירייה. חשוב לבדוק שהאזור שמוגדר והסיווג תואמים במדויק לנכס שלכם, כי כבר קרו הרבה טעויות בגלל סיווגים היסטוריים שלא שונו ועולים לכם ים כסף.

מי זכאי להנחה?

בכל הרשויות המקומיות והעיריות, יש אוכלוסיות הזכאיות להנחה בתשלום הארנונה, למשל: עוורים ולקויי ראיה, נכים, ניצולי שואה, נפגעי פעולות איבה, עולים חדשים ועוד. כל תושב שמקבל קצבת נכות מביטוח לאומי, גם זכאי להנחה בארנונה. 

תושבים שקיבלו הכרה כנכים, אך לא מקבלים קצבה, גם זכאים להנחה אך נמוכה יותר ממקבלי הקצבה. עוד קבוצות אוכלוסייה הזכאיות להנחה הם חיילים בשירות סדיר ובנות השירות הלאומי, אבות ואימהות חד הוריים, מי שזכאי לקצבה מביטוח לאומי ומקבלי השלמת הכנסה. בחלקם הארי של המקרים לא יתקבל פטור מלא, אלא אחוז הנחה.

ישנן עיריות המעניקות הנחה בארנונה לעסקים קטנים שהפעילות העסקית שלהם נמוכה ויש להם קשיים כלכליים. יתרה מכך, הורים לחייל בשירות סדיר שהוא המפרנס העיקרי, יקבלו פטור מתשלום הארנונה. בנוסף, חלק מהרשויות המקומיות מעניקות הנחה לפנסיונרים שילדיהם גרים איתם. אחוז ההנחה הוא בהתאם לחלק שלהם בתשלום.

שיפצתם? הרווחתם!

אם הנכס שלכם ריק, אתם יכולים לבקש פטור מתשלום ארנונה במשך חצי שנה. במהלך התקופה, הדירה חייבת להיות ריקה לגמרי (אפילו לא מקרר). גם דירה בתהליך שיפוץ שלא ראויה למגורים, יכולה לקבל פטור מתשלום ארנונה לתקופה לא מוגבלת.

אם יש לכם עסק בתוך הבית, קחו בחשבון שהארנונה מחושבת בצורה שונה עבור החלקים השונים של הבית. הבית יהיה בתעריף זול יותר והעסק, בתעריף יקר יותר (הוצאה מוכרת). 

אם ברצונכם לדעת אם אתם זכאים להנחה, תוכלו לבדוק את זה באתר של משרד הפנים. שם, ניתן למצוא גם את כל המידע אודות הניירת הנצרכת לבקשה לפטור. אפשרות נוספת, היא לבדוק מול העירייה באזור מגוריכם.

אם אכן נמצאה טעות בחישוב, תוכלו לדרוש החזר בהתאם לחוק ההתיישנות.

לשיחה עם מומחה צרו קשר או השאירו פרטים

בלוג מקרקעין

ייעוץ עסקי לקבלנים

כקבלנים, אתם עובדים בתעשייה תחרותית ותובענית ביותר המציבה אתגרים ייחודיים לניהול עסק מצליח. עליכם להיות מסוגלים לנהל משימות ואחריות מרובות, כולל ניהול פיננסי, תכנון וביצוע

קרא עוד »

לשיחה עם מומחה משכנתאות צרו קשר השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!