כל מה שרציתם לדעת על סגירת משכנתא לפני הזמן

כל אחד שלוקח משכנתא מקווה מאוד שהוא יגיע לרגע הזה שבו הוא יסגור את המשכנתא. אך בפועל, כשהרגע הזה מגיע צריך לדעת איך להתנהל בו כדי שלא תפסידו כלום. כאשר סוגרים משכנתא לפני הזמן יש צורך לשלם עמלת פירעון מוקדם. העמלה הזו מורכבת מעמלה על עצם הפירעון ועמלת היוון שהיא כעין פיצוי לבנק על הריביות שלא שילמתם לו עדיין. העמלה הזו היא עמלה יקרה מאוד ולא תמיד שווה לפרוע את המשכנתא ולשלם אותה. כדי שלא תפסידו צריך לראות איך סוגרים את המשכנתא בצורה שתשאיר אתכם עם כמה שיותר רווחים.

פירעון_מוקדם

מהם כללי האצבע לסגירת משכנתא לפני הזמן?

באופן כללי אם התכוננתם לצעד כזה כבר בשלב הרכבת המשכנתא הכל יהיה לכם פשוט יותר. יועץ המשכנתאות הכין את השטח למקרה בו תפרעו את המשכנתא. לכם נשאר רק להרים אליו טלפון ולבצע את שורת הצעדים שהוא תכנן עבורכם. אך אם לא לקחתם יועץ משכנתאות או שיועץ המשכנתא שלכם לא הכין את המשכנתא למצב בו תפרעו אותה לפני הזמן תוכלו אתם לפנות ליועץ משכנתאות שידריך אתכם.

כעת נביא מספר מושגים וכללים שכדאי לכם להכיר.

נקודות יציאה

בחלק ממסלולי המשכנתא קיימת אופציה לשלב נקודות יציאה כל מספר שנים. בכל פעם שמגיעה נקודת יציאה רשאי בעל המשכנתא לפרוע את המסלול מבלי לשלם עמלת פירעון מוקדם.  בדרך כלל האפשרות הזו קיימת במסלולים בהם הריבית משתנה כל מספר שנים ואז בנקודת השינוי משלבים גם נקודת יציאה. בררו אם קיימות במשכנתא שלכם נקודות יציאה שכאלו ואם כן, חכו למועד הנכון לסגור את המשכנתא.

מסלול קל"צ

במסלול קל"צ בדרך כלל עמלת פירעון מוקדם מאוד גבוהה. אך עמלה גבוהה יכולה להיות בעוד מסלולים. אם אכן זה המצב במשכנתא שלכם לא היינו ממליצים לפרוע את המסלול הזה כדי לא לשלם את המחיר הגבוה.

פטור מעמלת פירעון מוקדם

אם יש לכם במשכנתא מסלול זכאות יש לכם גם פטור מעמלת פירעון מוקדם לכל מסלולי המשכנתא. אם כך תוכלו לפרוע את כל המשכנתא בשקט כולל את מסלול קל"צ.

אל תפרעו מסלולים של 0 ריבית

אם יש לכם משכנתא אפסית. כלומר פריים מינוס 1.5 או משהו כזה, לא בטוח שכדאי לכם להשקיע את הכסף בסגירת המשכנתא במקום לכסות את המשכנתא הקיימת השקיעו את הכסף במקום אחר. אם תרצו אחרי זה להשקיע לא תקבלו אף פעם כאלו תנאים טובים. משכנתא זולה היא נכס שלא כדאי לפספס אותו. אז אם אתם לא משלמים ריבית לא היינו ממליצים לכסות את המשכנתא אלא להשקיע את הכסף במקום אחר.

פנו ליועץ משכנתאות

אם אתם רוצים להיות בטוחים שעשיתם כל מה שצריך כדי לא להפסיד שקל תפנו ליועץ משכנתאות. כמו שיועץ משכנתא טוב יודע לבנות משכנתא טובה, לתכנן מראש את פירעון המשכנתא. כך גם אחר מעשה הוא ידריך אתכם איך לבצע את סגירת המשכנתא לפני הזמן בצורה הכי מוצלחת.

לקביעת פגישת ייעוץ חינם עם המומחים של דירה בטאבו, הקליקו כאן!

לשיחה עם מומחה משכנתאות צרו קשר השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!