כל מה שרציתם לדעת על ריבית הפריים במשכנתא שלכם!

עברה כבר שנה מאז הוסרה מגבלת הפריים ועדיין יש שאלות בנושא. הפוסט הבא יגלה לכם כל מה שרציתם לדעת על ריבית הפריים ויענה לכם על שאלות שהתעוררו.

הסרת_מגבלת_הפריים

מה זה ריבית פריים?

ריבית הפריים היא הריבית הבסיסית המקובלת בשוק. ריבית הפריים מורכבת מריבית בנק ישראל שעומדת היום על 0.1% ומריבית עוגן הבנקים ששווה 1.5%. כלומר אם ריבית בנק ישראל משתנה גם ריבית הפריים תשתנה. מכאן יש את המושגים של פריים +/-. ריבית הפריים עשויה להשתנות לפי ריבית בנק ישראל לכן אם נותנים P-1 זה אומר שהריבית שקיבלתם תהיה תמיד אחוז אחד מתחת לריבית הפריים שמקובלת בשוק. 

מהי הסרת מגבלת הפריים?

כיום ריבית הפריים נקראת הריבית הזולה ביותר כי ריבית בנק ישראל נתונה בשפל 0.1% ריבית בלבד לכן יותר ויותר לוקחי משכנתאות מעוניינים לקחת את כל המשכנתא בפריים אך אין כזו אפשרות כי היתה הגבלה  שניתן לקחת רק ⅓ מהמשכנתא בפריים. ואז בנק ישראל החליט להסיר את המגבלה הזו באופן חלקי וקבע שאפשר לקחת גם עד ⅔ מן המשכנתא בפריים. כמובן שהסרת המגבלה יצרה סערה בקרב לוקחי המשכנתאות בעצם הסרת המגבלה אפשרה לקחת את רוב המשכנתא בריבית זולה מאוד. אבל הבנקים לא נשארו חייבים משכנתא של ⅔ פריים פגעה קשות ברווחים שלהם ולכן הם החליטו לפצות את עצמם ולהעלות את הריבית במסלולים האחרים. כמובן שבנק ישראל ניסה לעצור את המעשה הזה של הבנקים, אך בשטח אנשים פשוט נמנעו לקחת משכנתא ה ⅔ פריים.

מה היו התוצאות של הסרת מגבלת הפריים?

אז זהו שכן היו תוצאות בשטח. אמנם המשכנתאות לא הוזלו בעשרות אלפי שקלים כמו שחשבו אבל כן חלה איזו שהיא ירידה לא מעט דרסטית במחירי המשכנתאות. גם אם לא מנצלים ולוקחים ⅔ מלאים בפריים יש לא מעט כאלו שהגדילו את אחוזי הפריים במשכנתא שלהם מעבר ל ⅓ שהיה קודם.

תוצאה נוספת היא עמלת פירעון מוקדם היו יועצי משכנתאות שהחליטו לנצל את הפריים בצורה קצת שונה. הם לקחו ⅔ פריים ואף על פי שהמסלולים האחרים היו קצת יקרים והמשכנתא לא הוזלה במיוחד הם הרוויחו דבר אחר שעל ⅔ מן המשכנתא שזה מסלול הפריים אין עמלת פירעון מוקדם. הנקודה הזו משמעותית מאוד כי על רוב המשכנתא לא תצטרכו לשלם עמלת פירעון מוקדם שהיא מאוד יקרה במקרה שתפרעו את המשכנתא או תבצעו מיחזור. 

לקחת ⅔ משכנתא בפריים זה משתלם?

בדרך כלל לא אבל זה תלוי בנתונים שלכם. פנו ליועץ משכנתא שיבחן את התיק שלכם וירכיב לכם תמהיל משכנתא שיהיה הכי חסכוני ומתאים בשבילכם. יכול להיות שיהיה לו שווה לשלב בתמהיל ⅔ משכנתא ויכול להיות שהוא יעדיף להוזיל את המשכנתא בדרך אחרת. 

הצטרפו לעשרות לקוחות מרוצים ופנו עכשיו למומחים של דירה בטאבו וקבעו פגישת ייעוץ חינם, הקליקו כאן!

לשיחה עם מומחה משכנתאות צרו קשר השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!