לא מוכנים לתת לבנק להרוויח על חשבונכם? מסלול פיתוי במיוחד בשבילכם!

לאחרונה נכנסה טכניקה מעניינת להוזיל את ריביות המשכנתא. לוקחים מסלול נוסף במשכנתא המסלול הזה מאוד יקר ומסוכן ועל חשבונו מוזילים את המסלולים האחרים ומיד אחר המשכנתא פורעים אותו. למסלול הזה קוראים מסלול פיתוי במשכנתא. הוא בעצם משמש כפתיון לבנק כדי שיביא לנו ריביות הרבה יותר נמוכות ממה שהוא היה מוכן לתת.

מסלול פיתוי במשכנתא

מה זה בדיוק מסלול פיתוי?

מסלול פיתוי זה לא משהו שתבקשו מן הבנק. אלא אתם מייצרים אותו, כמובן מבלי לקרוא לו בשם ליד הפקידים של הבנק. מסלול פיתוי זה כינוי למסלול שאותו תייצרו כדי לפתות את הבנק לתת לכם ריביות זולות במשכנתא. המסלול הזה אמור להיות מסלול יקר מאוד ומסוכן ועבורו תקבלו במסלולים האחרים ריביות זולות יותר. הבנק מחשב את המרווח שלו בממוצע של כל המסלולים. ולכן, אם יש לכם מסלול אחד יקר, הוא מוכן להוזיל לכם את הריביות בכל המסלולים האחרים. אלא שמה שהוא לא יודע הוא שאתם לא מתכוונים לשלם את המסלול היקר אלא לפרוע אותו מיד וכך תשארו רק עם הריביות הזולות. 

מה קורה עם עמלת פירעון מוקדם?

כדי שלא תצטרכו לשלם עמלת פירעון גבוהה תבחרו למסלול הפיתוי מסלול שאין עליו עמלת פירעון כלל כמו ריבית משתנה צמודה וכו'. בצורה כזו לא תצטרכו לשלם עמלה כאשר תפרעו את המסלול הזה.

האם כל אחד יכול לעשות מסלול פיתוי במשכנתא?

ממש לא. 

לצורך שילוב מסלול פיתוי במשכנתא צריך שיהיה לכם מספיק כסף. אתם צריכים את ההון העצמי הבסיסי לרכישת דירה וחוץ מזה עוד מאה אם לא מאתיים אלף ש"ח שיהיה לכם כדי לפרוע את המסלול פיתוי. כלומר כדי לבצע מסלול פיתוי במשכנתא אתם צריכים שיהיה לכם הון עצמי מוגדל. 

אם תכננתם לקחת אחוז מימון נמוך תוכלו במקום זה לקחת מסלול פיתוי, כמובן צריך לברר אם יועץ המשכנתא שלכם מה יותר שווה.

האם מסלול פיתוי זה לא עבירה על החוק?

בלקיחת מסלול פיתוי אתם לא עוברים על שום דבר מבחינה חוקית. אתם בסך הכל מתכננים לפרוע מסלול משכנתא באופן מיידי, כרגע אין על כך שום איסור. זה נכון שיש בזה תחכום מסוים אבל אתם לא עמדתם על הבנקים עם רובה והכרחתם אותו להוריד את הריביות, הבנק הסכים לכך ולכן זה הבעיה שלו.

האם כדאי לנו לקחת מסלול פיתוי במשכנתא?

על השאלה הזו רק יועץ משכנתאות יוכל לענות לכם. באופן כללי מסלול פיתוי הוא מאוד שווה ורווחי אך יש מקרים חריגים. לכן, אם אתם רוצים לדעת מה כדאי לכם ואיך אל תהססו לפנות למומחים ופשוט להתייעץ. יש הרבה מקומות שמאפשרים לכם פגישת ייעוץ ראשונה חינמית ללא התחייבות. זה תמיד יוכל להועיל ואם תרגישו צורך ותגיעו למסקנה ששווה לכם, תוכלו להיפגש עם היועץ פעמים נוספות בתשלום.

קבעו עכשיו פגישה עם המומחים שלנו!

לשיחה עם מומחה משכנתאות צרו קשר השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!