לא רוצים לבנות ללא אישורים? הכירו את היתר בניה בהליך מקוצר!

אין לכם כוח לחכות לאישורים כדי להוסיף מרפסת או מעלית לבנין אך מצד שני אתם לא רוצים להסתבך בבניה ללא אישורים. יש היום פתרון, היתרי בניה בהליך מקוצר. משרד השיכון הבחין שישנם לא מעט מקרים בהם אנשים בנו ללא היתרי בניה מכיוון שלא היה להם סבלנות לחכות לאישורים בשביל שינוי קטן בבית. המטרה העיקרית של משרד השיכון היא שאנשים לא יבנו ללא אישורים וכדי שאנשים יפסיקו לבנות ללא אישורים יצא משרד השיכון במתווה חדש. המתווה אומר שיש מבנים מסוימים או פעולות מסוימות שהליך היתר הבניה בשבילם יהיה קצר יותר. יש קטגוריות מוגדרות של מבנים או פעולו שניתן להגיש בקשה עבורם להליך היתר בניה מקוצר כמו: בנית ממ"ד, סגירת מרפסת, הוספת מעלית לבניין ועוד. 

אישור_בניה

איך מגישים בקשה להיתרי בניה בליווי מקוצר?

לפני שאתם מגישים את הבקשה תבדקו שהפעולה שאתם רוצים לעשות עונה על אחת מהקטגוריות. אם כן כתבו את מה שאתם רוצים לעשות וצרפו 3 עותקים של טפסי הגשת בקשה. בחלק מהמקרים תצטרכו להוסיף גם שרטוט של הבניין או הבית שלכם.

היתרי בניה זה בעצם רישיון שמתיר לכם לנצל שטח אווירי סמוך לדירה שלכם ולבנות בו. אישור בניה צריך לבקש במקרים שהבניה משנה את חזית הבניין ולא רק. בדרך כלל התהליך הזה הוא תהליך ארוך ומייגע שלוקח המון זמן. בתהליך היתר בניה מקוצר אמור ללכת הרבה יותר מהר.

איך מתנהל הליך היתר בניה מקוצר?

  • בשלב הגשת הבקשה אתם צריכים להתאים אותה לבקשת היתר בניה בהליך מקוצר. בשביל לעשות את זה טוב היעזרו במהנדס.
  • לאחר הגשת הבקשה מהנדס מטעם העיריה יבוא אליכם תוך 10 ימים מיום הגשת הבקשה לבדוק שאכן הכל תקין והדיווחים נכונים. 
  • יכול להיות שהמהנדס יצביע על דברים מסוימים שתצטרכו לטפל בהם כדי לקבל היתר בניה מקוצר. לרוב תוך 7 ימים מסוף תקופת הבקרה תקבלו עדכון על כך.
  • אם אמרו לכם לשנות משהו בבית כדי שהפעולה שאתם רוצים לעשות תתאים להליך בניה מקוצר כדאי שתתחילו מיד אם השינויים. כי השינויים צריכים להתבצע ולהיות מוכנים 3 ימים לפני סוף תקופת הבקרה.
  • יתכן שהעיריה תדחה את הבקשה שלכם להליך בניה מקוצר מסיבות כאלו ואחרות במקרה כזה תקבלו על כך הודה מסודרת שם יפרטו לכם בדיוק מה הסיבה לדחיית הבקשה.

רוצים לדעת עוד על היתרי בניה?

המומחים שלנו יוכלו לתת לכם את כל הידע הרלוונטי על כל הנושא של היתר בנייה ורישום בטאבו. בכלל אנו מתמחים בכל מה שקשור לקו שבין הבית שלכם לרשויות החוק. אם אתם רוצים להיות מסודרים, פנו אלינו ואנו נארגן לכם את כל מה שצריך כולל מימון.

לקביעת פגישת ייעוץ חינם, הקליקו כאן!

לשיחה עם מומחה משכנתאות צרו קשר השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!