למה משכנתא גרייס היא יקרה?

משכנתא גרייס היא בעצם סוג של כלי המסייע בתכנון המשכנתא. יש לא מעט אנשים שקשה להם לשלם מיד את המשכנתא והם משתמשים במשכנתא גרייס. במשכנתא גרייס הבנק נותן תקופת חסד של חודשיים עד 3 שנים בה לא משלמים את המשכנתא. התקופה הזו היא בתחילת המשכנתא בעצם משכנתא גרייס זו דחיית תשלומי המשכנתא. יש אפשרות לגרייס חלקי ולגרייס מלא. בגרייס מלא לא משלמים כלום גם לא את הריבית. ובגרייס חלקי כן משלמים את הריבית בתקופת הגרייס.

משכנתא_גרייס

איך מתנהלת משכנתא גרייס?

משכנתא גרייס מתחילה כמו כל משכנתא רגילה. אם היא נלקחת ל 30 שנה ולוקחים גרייס לשנתיים, משלמים את המשכנתא רק 28 שנים אך עדיין מכינים לוח ל 30 שנים כמו כל לוח סילוקין רגיל. רק מה? לוקחים את ההחזרים החודשיים של השנתיים הראשונות ומחלקים אותם להחזרים החודשיים של שאר המשכנתא. כלומר אם ההחזר החודשי הוא 3,000 ש"ח. לוקחים את כל ההחזרים האלו של 24 חודשים כלומר, 72,000 ש"ח. את ה 72,000 האלו מחלקים בכל ההחזרים החודשיים האחרים 336 זה יוצא סכום של 215 שקלים. את  215 השקלים מוסיפים כל חודש להחזר החודשי לאורך כל חיי המשכנתא. בנוסף משלמים כל חודש במשך תקופת הגרייס כמה מאות שקלים, ריבית. 

אז למה משכנתא גרייס יותר יקרה?

כמו שהבנתם משלמים את הריבית של תקופת הגרייס פעמיים וזה מה שבעיקר מייקר את המשכנתא. כאשר לוקחים משכנתא גרייס בעצם משלמים במשך כל תקופת הגרייס ריבית לחינם שלא הייתם משלמים אותה אילו לא הייתם לוקחים גרייס. חוץ מזה לוקח יותר זמן עד שמחזירים את הקרן וממילא משלמים יותר ריבית.

למי כדאי לקחת משכנתא גרייס?

רק מי שבאמת זקוק למשכנתא גרייס שיקח אותה. כמו שאמרנו הגרייס מייקר את המשכנתא. אך לפעמים גרייס הוא פתרון מוצלח. אם דירה היא מקבלן ומתגוררים עדיין בשכירות, קשה לשלם בו זמנית גם את השכירות וגם המשכנתא ואם אפשר לדחות את תשלומי המשכנתא על ידי גרייס אכן כדאי לעשות את זה. 

פנו ליועץ משכנתא!

תמיד אם יש בעיה לא מומלץ לפנות ישר לגרייס. פנו ליועץ משכנתאות והוא ידע איך לסדר את המשכנתא שלכם. יתכן שלעיתים יועץ המשכנתא באמת יבחר לשלב גרייס. אך אז הוא ידאג להנמיך את תשלומי הריביות.  

מוזמנים להכיר את חברת דירה בטאבו, פנו אלינו ואנו נסייע לכם בכל מה שקשור לרכישת דירה, מהמשכנתא ועד התיווך. אם אתם רוצים להגיע רגועים לדירה משלכם זה יחד עם דירה בטאבו.

לקביעת פגישת ייעוץ חינם, הקליקו כאן! 

לשיחה עם מומחה משכנתאות צרו קשר השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!