מה שחשוב לדעת כאשר סוגרים חוזה עם קבלן שיפוצים

קניתם דירה בשעה טובה? מיקום מוצלח? גודל מתאים? כעת הגיע שלב השיפוצים. אתם בודאי רוצים להתאים את הדירה לצרכים שלכם. ואנחנו כאן כדי לסייע לכם.

בכתבה הבאה תקבלו את כל המידע הנחוץ לפני שאתם סוגרים חוזה עם קבלן השיפוצים.

קבלן שיפוצים

איך בוחרים קבלן שיפוצים?

בשוק כיום יש לא מעט שיפוצניקים וקבלנים. יש את החובבנים ויש את המקצוענים המדויקים והמנוסים. וכמובן יש גם את ההבדל במחירים. למעשה זה לא כל כך משנה מה התואר של הקבלן, אבל יש כמה נקודות אחרות שחשוב לבדוק:

איכות עבודה

בראש ובראשונה איכות עבודה, בשביל זה אתם משלמים. אז כאשר בודקים את איכות העבודה תבדקו את הפועלים, את איכות חומרי הבניה וחשוב מאד- איכות הגימורים. ישנם קבלנים רבים שהעבודה שלהם איכותית אך הגימורים לא מלוטשים מספיק. זה מוריד מהערך של השיפוץ, קשה להנות ממוצר כאשר הוא לא מושלם. לפני שאתם סוגרים עם קבלן, בקרו בבתים שהוא שיפץ. בדקו את רמת הגימורים, איכות החומרים ורמת העבודה. כמה זמן השיפוץ החזיק מעמד. אל תתביישו לשאול את הלקוחות אם הם מרוצים ואם היה פעם משהו, נשבר נפל אריח או משהו כזה. רק כאשר אתם בטוחים בכך שהעבודה איכותית, מחזיקה מעמד לאורך זמן והגימורים מלוטשים אתם יכולים להמשיך.

ניסיון

בררו אם הקבלן הוא בעל ניסיון. שיפוצים בבית שלכם הם לא המקום לנסות ירוקים. קבלן עם ניסיון מכיר את נקודות התורפה בבניה. הוא יודע על מה צריך לעמוד וממילא הבניה שלו תהיה איכותית יותר. קבלן בעל ניסיון יחסוך לכם בכסף. הוא ידע להשיג חומרי בניה איכותיים במחיר זול. אל תתפתו לקחת קבלן חדש במחיר מוזל כי יש מקומות בהם רק לניסיון יש יתרון. 

עמידה בזמנים

זהו סעיף חשוב מאוד. אם הקבלן הוא אחד שעומד בזמנים, אתם יכולים לדעת מתי תתחילו ומתי תגמרו. קבלן שלא עומד בזמנים עלול למרוח לכם את הבניה על תקופה כפולה מהתכנון אם לא יותר. היו כבר מקרים בהם קבלן מרח שיפוץ של חודשיים על פני שנה שלמה. לכן, כדאי מאוד לשים לב לזה כאשר אתם בוחרים קבלן. קשה לגור לאורך זמן בתוך אבק ובלגן של שיפוצים או לזרוק כסף על שכירות. סכמו עם הקבלן על מועד סיום, כך הוא יעשה את זה מהר ותדעו לקראת מה אתם הולכים. חשוב לציין שאם אין עמידה בזמנים גם איכות העבודה נפגמת.

אמינות

זהו תנאי סף לקבלן שיפוצים. הדבר החשוב ביותר כאשר בוחרים קבלן הוא אמינות. תבררו אם הקבלן הוא בן אדם אמין ועומד במה שהוא מדבר. אם הסעיף הזה לא קיים אצלו, אתם לא יכולים לסמוך עליו בשום דבר. קבלן לא אמין הוא קבלן שיכול להעלם באמצע העבודה, להבטיח חומרי בניה מסוג מסוים ולהביא אחרים. בקיצור, לא טיפוס שכדאי להתעסק איתו. אם הקבלן אמין תוכלו להאמין לו לגבי איכות העבודה הוא יעמוד במילה שלו ואם הוא אמר לכם שהוא יגמור את השיפוץ עד תאריך מסוים סביר להניח שזה יקרה. קבלן אמין הוא כזה שמילה שלו היא מילה. לפני שאתם סוגרים על קבלן בדקו את האמינות שלו. דברו עם לקוחות ובררו היטב אם הוא עומד במילה שלו.

מה צריכים לכלול בהצעת מחיר מקבלן שיפוצים?

לאחר שבחרתם קבלן מתאים מגיע הרגע לבקש הצעת מחיר. הצעת מחיר מהווה חלק חשוב מאוד בעסקה. ישנם כמה דברים שחשוב שתעמדו עליהם. 

מחיר סופי

אל תוותרו לקבלן על מחיר סופי ברור ומוחלט. ואל תקבלו המהומים של "באזור 100,000 ש"ח". דרשו לקחת את כל הנתונים בחשבון ולנקוב בסכום מדויק. לפני שאתם מקבלים את הצעת המחיר, קשרו את כל הקצוות, סכמו את כל הפרטים ורק אז תוכלו לדרוש שהמחיר יהיה סופי. אם לא תדרשו את זה מיד בהתחלה תגלו שאזור הסכום ההתחלתי רחב מאוד. אתם עלולים למצוא את עצמכם בסוף השיפוץ עם עלות של 300,000 ש"ח במקום ה 100,000 ש"ח המובטחים. עדיף לקחת קבלן שנותן מחיר סופי קצת יותר יקר מאשר קבלן שהמחיר שלו זול אך הוא לא סופי. כי כמו שאמרנו, המחיר הזה עלול לטפס והשמיים הם הגבול. אם אתם רוצים לדעת לקראת מה אתם הולכים ולא להסתבך בחובות, עמדו על כך שהמחיר יהיה סופי. ום אם הקבלן יעלה את המחיר ההתחלתי זה עדיין יהיה שווה.

זמני עבודה

בתחילת הפוסט כתבנו שחשוב שהקבלן יעמוד בזמנים כדי שהוא יעמוד בזמנים קבעו איתו מראש את זמני העבודה. אם לא קבעתם זמנים, גם הקבלן הכי אמין והכי מדויק לא יעמוד בזמנים כי הם פשוט לא קיימים. קבלן שלא קבעו איתו מראש זמנים שהוא חייב לעמוד בהם, ירשה לעצמו לסחוב ולמרוח את השיפוץ ושיפוץ שנסחב פוגע באיכות העבודה.

מועד התשלום

אם אתם רוצים שהעבודה תתבצע ותתקתק כמו שצריך, סכמו עם הקבלן את מועד התשלום מראש. חלקו את הסכום לתשלומים וסכמו באיזה שלב של בניה הוא יקבל כל תשלום. בצורה כזאת הקבלן ירצה לסיים את השיפוצים ולעמוד בהתחייבויות שלו כמה שיותר מהר. קבלן שמקבל את כל הכסף מראש מרגיש פחות מחויב. חוץ מההצלחה של הבניה כאשר אתם יודעים מתי המועדים לתשלום אתם יכולים להתארגן עם הכסף מראש.  

לסיכום:

לפני שאתם סוגרים עם קבלן תעשו עליו ברורים בהם תבחנו את האמינות, איכות העבודה, עמידה בזמנים וניסיון. אם בררתם ואתם מרוצים הגיע הזמן לעבור לשלב הבא. בשלב הבא תבקשו מהקבלן הצעת מחיר אך לא לפני שאתם דואגים לקשור את הקצוות. תבהירו לו מה אתם מצפים ממנו בדיוק. כך שלא יהיה לו פתח להתחמק ולהעלות את המחיר. כאשר אתם מבקשים הצעת מחיר עמדו על כך שהמחיר הזה יהיה המחיר הסופי לא שקל אחד יותר. קבעו עם הקבלן זמני עבודה ומועדי תשלום. כך תוכלו לבטח את עצמכם שהכל יתקתק ללא עיכובים. 

רוצים לדעת איך הסכום של השיפוצים יסתדר עם המשכנתא שלכם? מחפשים מימון? מתחבטים למתי לקבוע את מועדי התשלום?

המומחים של דירה בטאבו יעזרו לכם בצד הפיננסי של השיפוצים ולא רק. הצטרפו למאות לקוחות מרוצים.

לקביעת פגישת ייעוץ חינם ללא התחייבות  השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.  

לשיחה עם מומחה משכנתאות צרו קשר השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!