עומדים לקנות דירה מקבלן, בואו תלמדו לעשות את זה נכון!

לקנות דירה זה לא כמו לקנות לחם צריך לדעת איך לעשות את זה. רכישת דירה זו העסקה הכי חשובה שתעשו אי פעם, ההשלכות שלה ילוו אתכם לכל החיים. לכן, פנו לעצמכם זמן ועשו את הכל בישוב הדעת. התנהלות זהירה ומחושבת תמנע ממכם הרבה עוגמת נפש ותחסוך לכם הרבה מאוד כסף. חשוב שתבינו שבקניית דירה ובמיוחד חדשה מהקבלן, אין מקום לספונטניות. לא מוציאים שקל מהכיס ולא מתחייבים לכלום לפני שבטוחים שהצעד הזה אכן נכון ויביא אתכם לתוצאות טובות.

בכתבה הבאה ניתן לכם 10 טיפים שיסייעו לכם לרכוש את הדירה בצורה הכי טובה שאפשר.

דירה מקבלן

1. השוואה בין פרויקטים

בדרך כלל בכל מקום יש כמה פרויקטים שיוצאים לדרך. בקרו בכל משרדי המכירות הללו, אל תסתפקו באחד גם אם הוא נראה לכם מוצלח. זה לא הזמן להתפשר, לא במחיר ולא באיכות. דירה חדשה מהניילונים תקנו פעם אחת בחיים ולא יותר. במשרדי המכירות תבררו מה המחירים של הדירות; בקשו הדמיות ותוכניות של הדירות; הסבר קצר על הפרויקט; בקשו לראות גם מפרט טכני של הדירות והבניין; שימו לב ממי מורכב צוות המכירות. לאחר שהתרשמתם מהפרוייקט והדירות עברו לפרויקט הבא. לאחר שסיימתם את הסבב ערכו השוואה בין הפרויקטים תוכלו להיעזר גם במקצוענים ולקבל את ההחלטה.

2. שימו לב ליכולת הכלכלית שלכם

3. קחו בחשבון את כל ההוצאות

מעבר דירה כרוך בהוצאות רבות בלי קשר לרכישת דירה. שימו לב שיש לכם מאיפה לשלם את הכל. ההוצאות במעבר דירה: תשלום לעורך דין; מס רכישה במקרה של דירה שניה; הובלה; ריהוט; שיפוצים ושינויים; הצמדה למדד תשומות הבניה ועוד. שימו מספיק כסף בצד למטרות הללו מלבד הכסף של הדירה.

4. ערכו סקר שוק

בדקו מה המחירים של הדירות בפרויקטים שונים. באיזה אזור כדאי לקנות. היכן הבניה איכותית. חשוב לציין שלא תמיד כדאי ללכת על הזול. צריך לשים לב גם למיקום, לאיכות של הבניה ולמפרט טוב. כדאי לבדוק עם דיירים שרכשו דירות בפרויקטים אחרים של אותם יזמים, כך תדעו אם הוא עומד בזמנים, אם הם נהנים מהדירות ועוד.

5. לכו על בטוח

תמיד כדאי להעדיף יזמים מוכרים ואמינים שיתנו לכם בטוחות וערבויות חוק מכר. לעולם אל תרכשו דירה שלא ניתנים לכם עליה ערבויות. הקבלן עלול לברוח עם הכסף ולהשאיר אתכם ללא דירה. שימו לב, לאחרונה היו כמה מקרים של יזמים שמכרו דירות ולא נתנו ערבויות. הרוכשים הפסידו ובגדול, לא כדאי שאתם תהיו הבאים בתור.

6. שכרו עורך דין מטעמכם

כדאי לכם להיעזר בליווי של עורך דין מטעמכם. כאשר חותמים את חוזה הרכישה אל תסתמכו על העורך דין של הקבלן. הוא פועל לפי האינטרסים של היזם. לכן, כדאי שיהיה שם עורך דין מטעמכם שייצג אתכם ואת הצרכים שלכם.

7. קחו את הזמן שלכם

כמו שאמרנו בתחילה, דירה רוכשים בישוב הדעת והכלל הזה נכון במיוחד בדירות החדשות. גם אם נראה לכם שיש כאן עסקת זהב וכדאי לסגור מיד, לא כדאי לנהוג בחיפזון. אם לא תבחנו את כל הפרטים אתם עלולים להתחרט גם אם הדירה זולה צריך לבדוק היטב את האיכות, הקומה הצדדים. בדרך כלל לדירה זולה יש את הסיבה לכך שהיא זולה. לכן, לא כדאי לרכוש דירה בלחץ. אם מלחיצים אתכם, ותרו על הדירה וקנו דירה אחרת.

8. משא ומתן

משא ומתן עם משרדי מכירות צריך להיות בגבול. משרד מכירות הוא לא בנק ולא שוק. צריך לשמור על גבול מכבד. אחרת המיקוח לא רק שלא יועיל אלא גם יזיק. חשוב להבין שיש היום ביקוש מטורף לדירות וההיצע נמוך. אם לא תרצו אין שום עניין למשרד המכירות למכור דווקא לכם את הבית ולכן הם לא יורידו מידי הרבה במחיר.

9. בירור על חברת הבניה

לא מספיק לברר על הפרויקט הספציפי, על המפרט והמחיר, כדאי שתבררו גם על ההיסטוריה של חברת הבניה בכלל. שאלו את הדיירים של הפרויקטים הקודמים על הזמנים, על השירות, הגימורים, איכות הבניה ובאופן כללי אם הם מרוצים.

10. מחיר למ"ר

כשאתם משווים מחירים, התייחסו לשטח של הדירה . יכולים להציע לכם שתי דירות של 4 חדרים, אבל אחת כוללת 20 מ"ר יותר מהשניה. לכן, כנראה ששווה לשלם יותר על דירה עם יותר שטח. שימו לב תחלקו את מחיר הדירה במספר המ"ר שהיא מכילה וכך תגיעו למחיר למ"ר. זהו עוד שיקול משמעותי בהשוואת המחירים.

לפני ואחרי הכל, היעזרו באנשי מקצוע

במשך עשיית כל הצעדים הללו כדאי שתתיעצו עם אנשי מקצוע. אחרי הכל, אנשים מהשורה לא כל כך מבינים בנדל"ן ופחות יודעים לשים את האצבע על הנקודה הנכונה. לנו בדירה בטאבו יש סוללה של אנשי מקצוע שעומדים לימין הלקוחות שלנו בכל תהליך רכישת דירה מהתחלה ועד הסוף. הצטרפו גם אתם למעגל הלקוחות שלנו ונחפש יחד איתכם את הדירה המושלמת במחיר מושלם שמתאים לכיס שלכם.

לקביעת פגישת ייעוץ חינם, הקליקו כאן

לשיחה עם מומחה משכנתאות צרו קשר השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!