קונים דירה יד שניה? מה שכדאי שתדעו

אם יש משכנתא על הדירה שאתם קונים יש עליה גם הערת אזהרה בנסח הטאבו. כמו שכבר אמרנו, לא קונים דירה שיש עליה שעבוד. מה עושים? מכסים את המשכנתא והערת האזהרה יורדת. העניין הוא שבדרך כלל כאשר אתם באים לקנות את דירה אין להם עדיין את הכסף הם צריכים את הכסף שלכם בשביל זה ואתם לא תביאו להם את הכסף כל זמן שיש הערה על דירה. בשביל זה יש מכתב כוונות. מכתב כוונות זוהי הצהרה של בעל הנכס שהוא עומד לכסות את המשכנתא. במכתב הכוונות תהיה כתובה גם הדרך שבה הוא מסלק את המשכנתא.

בכתבה הבאה אסביר מה החשיבות של מכתב כוונות. מה כלול במכתב כוונות. ואיך מנפיקים אותו.

מכתב כוונות

מה החשיבות של מכתב כוונות?

מכתב כוונות זו הצהרה של המוכר שהוא עומד למכור את הנכס ולכסות את המשכנתא. גורם נוסף שחתום על מכתב כוונות הוא הבנק. הבנק גם הוא חותם על כך שהוא יודע על המכירה, הוא מאשר אותה והוא יסיר את הערת האזהרה מן הנכס לאחר המכירה וכיסוי החוב. אם לא המכתב כוונות, הבנק יכול היה להתערב במכירת הנכס ולקחת לעצמו רווחים מן העסקה. מכתב כוונות חוץ מכך שהוא בא להגן על הרוכשים, הוא מסייע גם למוכרים. אין אפשרות לקנות דירה שיש עליה משכנתא ללא מכתב כוונות. יועץ המשכנתאות יבקש ממכם מייד שתבקשו מהמוכרים מכתב כוונות, אחרת לא תוכלו להוציא משכנתא ולא לרשום את דירה בטאבו.

אלו פרטים מופיעים במכתב כוונות?

  • בראש הדף יהיה רשום התאריך.
  • שם וטלפון של האדם אליו שייך מכתב הכוונות, זאת על מנת שיוכלו ליצור איתו קשר.
  • חוץ מהפרטים האישיים יהיה מצורף למכתב כוונות צילום תעודת זהות של המוכר.
  • הסכום אותו בעל דירה חייב עדיין לבנק. למעשה יש לציין את הסכום אותו עומדים לשלם לבנק כולל ריביות ועמלת פירעון מוקדם. אם המוכרים מתכוונים לגרור את המשכנתא ולא לסלק יש לציין את יתרת הקרן בלבד. 
  • על המוכרים לרשום במכתב את כל ההערות שיש להם בהקשר לתשלום החוב כולל פריסת ומועדי התשלומים.
  • במכתב יהיה סעיף בו הבנק מתחייב להסיר את הערת האזהרה מהנכס תוך 30 יום.
  • אם בעלי המשכנתא מתכננים לכסות אותה על ידי לקיחת משכנתא הם צריכים לפרט את לוחות הסילוקין.
  • בתחתית הדף כמובן תהיה רשומה חתימה של מי שהנפיק את המכתב.

 

חשוב לציין שלמכתב אין תוקף בלתי מוגבל. בדרך כלל מכתב כוונות תקף רק לשבוע וחצי עד שבועיים. אז תעבדו מהר.

איך מנפיקים מכתב כוונות?

הסיפור לא מסובך בכלל, פשוט צריך לבקש מהבנק. העניין הוא שצריך לדעת איך לעשות את זה בטח שמתם לב ממזמן שהבנק יכול למרוח את הלקוחות שלו בלי גבול. אם אתם צריכים את מכתב הכוונות פשוט תפנו ליועץ משכנתאות. יועץ משכנתאות מתעסק הרבה עם הבנק ויודע מעולה איך לעשות את זה בצורה טובה. בכלל, הבנק רוצה לעשות עליכם כסף. כאשר מגיעים לקוחות תמימים לבדם הבנק רואה מולו דגים שאפשר לתפוס ברשת. יועץ משכנתאות הוא לא רק בשביל מכתב כוונות הוא הכרחי להרכבת המשכנתא שלכם. אנשים מגיעים לבנק ללא ייעוץ משכנתאות ובטוחים שהם מקבלים את השירות המושלם והתנאים הכי טובים שקיימים ביקום בעוד שבדרך כלל הריביות יקרות, ההחזר החודשי גבוה, והפריסה ארוכה.

מכתב כוונות הוא קריטי ולמעשה לא תוכלו לרשום את הדירה על שמכם אם לא תקבלו אותו. כאשר אתם מקבלים מכתב כוונות תבדקו שכל הסעיפים מופיעים בו. 

לאחר שקיבלתם את מכתב הכוונות תוכלו להמשיך בתהליך המשכנתא יחד עם יועץ משכנתאות פרטי שייצג אותכם לפני הבנק. לאחר סיום התהליך הגיע הזמן לרשום את דירה בטאבו. לכאורה לא אמורה להיות בעיות אם קיבלתם מכתב כוונות אך אם בכל אופן תהיה בעיה תפנו אלינו. אנו בחברת דירה בטאבו מתמחים במשכנתאות ובכל מה שקשור לרכישת דירה כולל רישום בטאבו.

לקביעת פגישת ייעוץ חינם, הקליקו כאן.

לשיחה עם מומחה משכנתאות צרו קשר השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!

בונים בית? איך תעשו את זה בצורה נכונה