רוכשים דירה? מתכוננים לקחת משכנתא? כמה הון צריך בשביל משכנתא?

אם אתם מתכוונים לרכוש דירה בקרוב אתם בוודאי רוצים לדעת כמה הון צריך להביא בשביל המשכנתא. אתם בוודאי מבינים שהבנק לא הולך לממן לכם את כל המחיר של הדירה וחלק מן הכסף תצטרכו להביא מהבית. ואתם כמובן צודקים. בכתבה הבאה אסביר מה זה הון עצמי? כמה הון צריך למשכנתא? מהם אחוזי מימון? ועוד כמה מושגים שיחכימו אתכם.

אז נתחיל.

הון_עצמי

מהו הון עצמי?

כמו שאמרנו כדי לקנות דירה בדרך כלל לוקחים משכנתא שזו הלוואה שמשתמשים בה לרכישת דירה ומחזירים אותה במהלך כמה שנים טובות עד 30 שנה. הבנק נותן הלוואה רק חלק מהסכום של הדירה ולא את כולו כי הוא רוצה שגם אתם תשתתפו. את הסכום החסר לרכישת דירה אתם אמורים להביא ולכסף הזה קוראים הון עצמי. הבנק מחליט כמה הוא מוכן לממן לכם ממחיר דירה ואת השאר אתם משלימים. למשל אם אתם רוכשים דירה במיליון שקלים והבנק מוכן לתת לכם כהלוואה רק 800,000 שקלים אתם תצטרכו להביא בעצמכם עוד 200,000 שקלים נוספים והסכום הזה נקרא הון עצמי.

מהם אחוזי המימון, ומה הקריטריונים שלפיהם הבנק נותן אותם?

אחוזי המימון הוא הסכום שהבנק נותן לצורך רכישת הדירה כמה אחוזים הוא מהווה ממחיר דירה. למשל עם הבנק הביא לכם הלוואה של 800,000 ש"ח לרכישת דירה במיליון אחוז המימון שהוא העניק לכם הוא 80% מימון. הבנק מחלק לפי דרגות את אחוזי המימון שהוא נותן:

לרוכשים דירה ראשונה מעניק הבנק עד 75% מימון. אם המצב הכלכלי שלהם מאוד טוב יתכן והם יקבלו אפילו יותר. 

למשפרי דיור נותנים בבנק עד 70% מימון.

ולמשקיעים עד 50% מימון. 

חשוב לדעת שהבנק גם מגדיר את הסיכון של המשכנתא על פי גובה אחוזי המימון. ככל שאחוז המימון גבוה יותר כך המשכנתא נחשבת כמסוכנת יותר. באופן כללי משכנתא של מעל ל 60% נקראת משכנתא ממונפת והיא נחשבת למסובכת ומסוכנת יותר. בפועל רוב רובם של לוקחי המשכנתאות הם בעלי משכנתא ממונפת ומסתדרים מצויין. רק מה כן היינו ממליצים להשתדל להביא הון עצמי כמה שיותר גבוה כך תקבלו תנאים יותר טובים.

איך מחשבים כמה הון צריך למשכנתא?

אתם מחליטים כמה אחוזי מימון אתם רוצים לקחת כמובן לפי המסגרת של הבנק. אתם לא יכולים לבקש 90% מימון אלא רק עד 75% אם זו דירה ראשונה. וכמובן אתם יכולים לנסות לבקש מהבנק להגדיל את המסגרת, אם המצב הכלכלי שלכם טוב במיוחד. לאחר שהחלטתם על אחוז המימון חשבו כמה הבנק יתן לכם ממחיר דירה. אם החלטתם ללכת על 60% מימון (אם כבר כדאי שזה יהיה 59% כך המשכנתא שלכם לא תהיה ממונפת.) והדירה שלכם עולה מיליון הבנק יתן לכם 600,000 ש"ח ואתם תצטרכו להשלים 400,000 שקל.

מגייסים הון עצמי?

אין לכם הון עצמי? לא יודעים איך מגייסים אותו? 

פנו עכשיו למומחים שלנו ואנו נסייע לכם להשיג את ההון המבוקש.

לקביעת פגישת ייעוץ חינם, הקליקו כאן.

לשיחה עם מומחה משכנתאות צרו קשר השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!