רוצים לדעת באמת כמה מטרים יש לכם בדירה? בואו תלמדו איך עושים את זה!

אם אתם קונים דירה על הנייר, לא בהכרח שהמטרים המפורטים בנסח הטאבו הם באמת המטרים שיש לכם בדירה. כאשר קבלן רושם כמה מטרים יש בדירה הוא כותב את זה והוא כולל את הקירות החיצוניים. אתם מבינים לבד שאם המ"ר שכתוב בנסח הטאבו כוללים את הקירות החיצוניים יש פחת. 

האם הקבלן נוהג כחוק כשהוא לא מדווח לכם את מספר המ"ר המדויק של הדירה או שהוא צריך לדווח כמה מטרים יש לכם בדירה בנטו?

גודל דירה

הרישומים בטאבו ובחוזה הרכישה לא זהים

האבסורד הגדול הוא שבכל מקום המטרים של הדירה רשומים בצורה שונה. בחלק מן המקומות רשום השטח בברוטו כאשר מצורפים אליו הקירות החיצונים כשמדובר בכמה מטרים מכובדים ולפעמים גם שטחים ציבוריים כמו השטח של המעלית, החנייה וכדומה. לעיתים השטח הוא הנטו ואז הגודל הרבה יותר קטן.

זה לא פייר שיחייבו את הדיירים לשלם כסף על מספר מ"ר שלא קיימים. זו אשלייה.

החוק דורש לפרט בחוזה הרכישה את מספר המטרים לפי סוג המדידה

אמרנו כבר שיש שתי אפשרויות למדוד שטח של דירה כולל הקירות החיצוניים, וללא.  זה בעצם נטו וברוטו בשביל הפרוטוקול של הטאבו. לכן כאשר אתם חותמים על חוזה רכישה, תבדקו שבאמת מופיע מספר המטרים כפי שיהיה במציאות וכן את מספר המטרים בתאוריה. עלולים להיות הבדלים.

חשוב לציין שגם אם יכתבו לכם את השטח המדויק של דירה בנטו יתכנו שינויים קלים של ½ מטר לכאן ולשם כי בסך הכל דירה עדיין לא בנויה היא על הנייר.

האם הדיירים רשאים לבטל את חוזה הרכישה?

באופן רשמי אפשר. אך בדרך כלל זה ממש לא משתלם. צריך להבין שעד שעולים על כך שמספר המטרים לא מעודכן, הדיירים משקיעים בדירה הרבה מאוד כסף, אישורים, שדרוגים, משכנתא וכו', כך שבשלב הזה פשוט לא שווה להפר את החוזה. 

האופציה שכן קיימת היא לתבוע את הקבלן ולקבל פיצוי כספי.

על מה תובעים את הקבלן?

מה שקורה הוא שאתם שילמתם על דירה ובה מספר מסוים של מטרים, נניח 130 מ"ר, בסוף אתם מגלים שהדירה כוללת רק 123 מ"ר. וכך יש בדירה 7 מטר פחות ממה שהיה כתוב בחוזה. אתם רוצים להחזיר את הכסף ששילמתם על 7 מ"ר  שלא קיימים חשוב שתבינו שערך דירה נמדד על פי מספר המטרים שלה. ויש מחיר למ"ר אם שילמתם על 7 מטר שלא קיימים אתם אמורים לקבל פיצוי כספי בשווי של אף יותר ממאה אלף ש"ח. את התביעה צריך להגיש בצורה מסודרת מבחינת החוק. אתם צריכים ליידע את הבנק בתביעה ולהגיש אותה. 

אם בית המשפט יחליט לזכות אותכם תקבלו מהקבלן פיצוי בערך שווי המטרים החסרים בדירה.

איך מחשבים כמה שווה כל מטר?

מדובר בדרך חישוב פשוטה מאוד. מחלקים את מחיר הדירה במספר המטרים שהיא כללה בעת חוזה הרכישה למשל במקרה שלנו 2 מיליון לחלק ל 130 מטרים התוצאה שהתקבלה היא 15,385 ש"ח. זה המחיר למ"ר. אם אתם רוצים לדעת כמה פיצויים תקבלו תכפילו את המחיר למטר במספר המטרים החסרים. 15,385 כפול 7 והתוצאה היא: 107,695 ש"ח.

רוצים לקבל את הסכום הזה בחזרה?

לא כולם מודעים לאפשרות הזו של תביעת הקבלן ולכן לא כולם עושים את זה. רכשתם לאחרונה דירה? יתכן ומגיעים לכם פיצויים והחזר כספי. עומדים לרכוש דירה מקבלן, תוודאו שאתם לא משלמים על מטרים מיותרים שלא קיימים בדירה ויתמקחו עם הקבלן!

צריכים עזרה?

אנחנו כאן בשבילכם! המומחים של דירה בטאבו ישמחו לעזור לכם בכל מה שקשור לחישוב נכון של מטרים בדירה. ובכל מה שקשור לרכישת דירה בכלל. 

לקביעת פגישת ייעוץ חינם עם המומחים שלנו, הקליקו!

לשיחה עם מומחה משכנתאות צרו קשר השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!