רוצים לקבל משכנתא זולה וחסכונית? המדריך המלא בפוסט הבא!

ההוצאות של רכישת דירה אוכלות בכם בכל פה? רוצים לחסוך מאות אלפי שקלים? הכל תלוי במשכנתא! מה אפשר לעשות כדי שהמשכנתא שלכם תהיה כמה שיותר זולה? משכנתא לא לוקחים כל יום ואת הפירות שלה אוכלים במשך שנים אז איך משיגים תנאים נוחים וריביות זולות? יש כמה כללי אצבע שאם תיישמו אותם תגדילו את הסיכויים שלכם לקבל משכנתא זולה.

אז נתחיל…

משכנתא_חסכונית

כלל ראשון: התחילו את תהליך המשכנתא כאשר המצב הכלכלי שלכם משופר!

אחד הדברים המשמעותיים המשפיעים על המשכנתא הוא ההסתכלות של הבנק על הלקוח. אם הבנק רואה לפניו לקוח רציני עם מצב כלכלי טוב הוא מסיק מכך שהוא יוכל לעמוד בכבוד בתשלומי המשכנתא ורבים הסיכויים שהכסף יחזור לכן הוא נותן ללקוח תנאים טובים יותר. לעומת זאת, כאשר לקוח עושה על הבנק רושם פחות חיובי מבחינה כלכלית: יש חובות, ההתנהלות לא תקינה, הכנסות נמוכות וכו'. במקרים כאלו הבנק יודע שהוא לוקח סיכון גבוה יותר וממילא מעלה את מחיר הריביות והמשכנתא כולה קשוחה יותר. 

מה שאתם צריכים לעשות הוא לדאוג שחשבון הבנק שלכם יראה נקי בשלושת החודשים שלפני המשכנתא. כלומר, שיהיו הכנסות גבוהות וקבועות, ללא הלוואות וכו'. ככל שחשבון הבנק שלכם והנתונים הכלכליים הנוספים יהיו טובים יותר או לפחות יראו כך. הסיכויים שלכם לקבל משכנתא אופטימלית יהיו גבוהים יותר.

כלל שני: אל תקחו אחוז מימון גבוה מידי!

לבנק יש כללים משלו. את חלקם הבנק קבע באופן פרטי וחלקם נקבעו עבורו על ידי בנק ישראל. בנק ישראל קבע שעל כל הלוואה שהבנק נותן הוא צריך לרתק אחוז מסוים מגובה ההלוואה סכום כסף שאמור להיות בצד ואסור להלוות אותו. מכיוון שהעיסוק של הבנק והרווח שלו נובעים מהלוואות וגבית ריביות הבנק מפסיד על כל סכום כסף מרותק. ככל שאחוז המימון של ההלוואה יהיה גבוה יותר מצד הבנק כך הבנק יאלץ לרתק יותר הון ויפסיד יותר. ממילא בהלוואות שאחוז המימון בהם גבוה הבנק יפצה את עצמו ויתן ריביות יקרות יותר.

ההגדרות של אחוז מימון מחולקות ל 3 קבוצות, כדאי שתשימו לב כי אם אתם נמצאים על הגבול תתאמצו קצת כדי שתהיו בקבוצה עם אחוז המימון הנמוך יותר. 

עד 45% מימון זו הקבוצה הראשונה התנאים אופטימליים ממש!

45%-60% מימון הקבוצה השניה שגם התנאים הללו טובים.

משכנתא של מעל 60% מימון נקראת משכנתא ממונפת והתנאים בה קצת פחות טובים אך היא אפשרית. כמובן שככל שאחוז המימון יהיה גבוה יותר כך התנאים יהיו פחות טובים.

כלל שלישי: הקפידו על בניית תמהיל משכנתא מוצלח!

דבר מאוד משמעותי שמשפיע על המשכנתא כולה ועל היכולת שלכם להחזיר את ההלוואה בנחת זהו תמהיל משכנתא. כאשר התמהיל בנוי בצורה חכמה המשכנתא כולה נוחה יותר ובדרך כלל זולה יותר. כדי לבנות תמהיל מוצלח מספיק כדאי להיעזר ביועץ משכנתא.

כלל רביעי: ערכו השוואת משכנתא!

אם עוד לא ידעתם תדעו עכשיו! הבנקים הם שוק לכל דבר. ככל שתעמדו יותר על המקח כך תקבלו מחיר זול יותר. הדרך הטובה ביותר להוריד את המחירים היא לקחת הצעות מחיר מכמה בנקים לתמהיל שבניתם לנסות להוריד וללכת לבסוף להצעה הכי זולה. אל תתפתו אף פעם ללכת להצעת המחיר הראשונית שנתנו לכם, תנסו תמיד להוריד את המחיר.

כלל חמישי: היעזרו ביועץ משכנתאות!

יועץ משכנתא מכיר היטב את הנושא, הוא ידע לדאוג לכל הדברים שצריך לעשות כדי לקבל את התנאים הכי טובים והריביות הכי זולות. אם אתם רוצים לקבל את המשכנתא הכי טובה שאתם יכולים לקבל אל תשארו להתמודד לבד.

מוזמנים להכיר אותנו, המומחים של דירה בטאבו יסייעו וייעצו לכם בכל מה שקשור במשכנתא!

לקביעת פגישת ייעוץ, הקליקו כאן!

לשיחה עם מומחה משכנתאות צרו קשר השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!