שני שליש פריים - הרווח כולו שלכם

אתם כבר מעודכנים בחדשות?

אז בקצרה, אם עד 2020 יכלו לשלב את ריבית פריים על 1/3 ממרכיבי המשכנתא, בתחילת 2021 (17/1) הסרת מגבלת הפריים נכנסה לתוקף. בנק ישראל חוק חדש המאפשר להרחיב את מסלול הפריים על 2/3 מתמהיל המשכנתא. ומה-1/3 גם בעלי משכנתא יוכלו לקבל את ההטבה אם ימחזרו את המשכנתא.

מדובר בבשורה משמחת ומשמעותית. לא רק ללוקחים משכנתא חדשה, אלא גם לכאלה שכבר משלמים במשך שנים את המשכנתא ויכולים לפי התקנה החדשה למחזר ולהרוויח חיסכון גדול של מאות אלפי שקלים על ידי מחזור משכנתא! כמובן בהתאם להיקף ההלוואה וטווח השנים.

מחזור משכנתא לאחר הסרת המגבלה

מהיכן הרעיון למהפך הגדול?

בשנת 2011 החליט בנק ישראל לערוך הגבלה על הריביות הזולות שהן תוכלנה להשתלב בתמהיל המשכנתא עד 1/3 כדי להוריד את הביקוש בדירות ואת עליית המחירים ותרץ זאת בתואנה שהוא מגן על הלווים מעליה חדה בריביות וקושי לעמוד בהם. ההחלטה לא הועילה לשינוי הרצוי, הישראלים המשיכו לקנות דירות ולשלם מאות אלפי שקלים על ריביות. 

ב-2021 הבין בנק ישראל את השגיאה החמורה. וכאן החל המהפך הגדול, הורחב מסלול פריים ל-2/3 בכדי להוזיל משמעותית את מחירי המשכנתאות.

מה אפשר להפסיד?

  • יהיו שיאמרו, אבל אני צריך לשלם עמלת פירעון מוקדם… מומחים מהמפתח למשכנתאות כבר הקדימו תשובה לשאלה ואמרו, אומנם לפעמים מחזור משכנתא מחייב בעמלת פירעון מוקדם סכום שיעלה בין 200-2000 ₪ אולם הרווח של מחזור משכנתא כדאי לעולם יהיה גדול ורחב יותר מאלפיים שקלים, כך שעמלת פירעון מוקדם, לא מהווה שיקול (הסכומים תלויי גובה משכנתא והם ישתנו בהתאם).
  • דבר נוסף, כאשר השמועה על ההקלות בפריים פרשה כנפיים, הבנקים לא שקטו על השמרים ומצאו פתרון הולם להפסד העתידי שלהם בעקבות ההוזלה. כל מי שייקח בתמהיל 2/3 פריים יקבל אותה בפריים פלוס ושאר הריביות במשכנתא תהיינה גם יקרות יותר. ולא כבעבר בו רוב הלקוחות קיבלו 1/3  מתמהיל המשכנתא בריבית פריים מינוס.

    כך, במקום שלקוח ירוויח מההטבה, לפעמים הוא רק יפסיד… הלקוחות לא מספיק מבינים את האבסורד שבדבר. אך, יועצי משכנתאות מנוסים קלטו את המזימה והתלוננו לבנקים על כך.

    בתכל'ס, לא מומלץ לשלב 2/3 פריים, עדיף לקבל 50% פריים אבל בפריים מינוס. ובכך להימנע מהתחכמויות הבנקים.

  • הבנקים טוענים שמשכנתא המורכבת מ-2/3 פריים היא מסוכנת. למה? מאחר שריבית פריים אינה יציבה וכיום היא נמוכה מאוד, סביר להניח שעוד יגיע יום והיא רק תעלה ותזניק , ומה עם כל אלו שהמשכנתא שלהם תלויה בה? אך מכיוון שעל פי תחזית הבנקים, ריבית פריים ב-5-6 שנים הבאות תישאר על עומדה, משכנתא שמסתיימת עוד מספר שנים שווה למחזרה לפריים 2/3 כי הסיכוי להרוויח גדול בהרבה מהסיכון. 
     

עדיין, על פי הנתונים הסטטיסטיים אם ריבית הפריים תעלה, המדדים גם הם יעלו. לכן, הסיכון הוא לא בדיוק סיכון.

אנו ב"דירה לטאבו", נשמח לתת לכם את הייעוץ והשירות המושלם מתוך ניסיון של אלפי לקוחות מרוצים. השאירו פרטים ונחזור אליכם עוד היום.

לשיחה עם מומחה צרו קשר או השאירו פרטים

בלוג מקרקעין

ייעוץ עסקי לקבלנים

כקבלנים, אתם עובדים בתעשייה תחרותית ותובענית ביותר המציבה אתגרים ייחודיים לניהול עסק מצליח. עליכם להיות מסוגלים לנהל משימות ואחריות מרובות, כולל ניהול פיננסי, תכנון וביצוע

קרא עוד »

לשיחה עם מומחה משכנתאות צרו קשר השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!