תקנה חדשה בבנק ישראל, בקרוב כבר לא תוכלו לגייס הון עצמי על ידי שיעבוד נכס!

כחלק מאין ספור ניסיונות של בנק ישראל לבלום את עליית מחירי הדיור בישראל, הוציא הבנק את התקנה הזו שתיכנס לתוקפה לקראת תחילת חודש אוקטובר. בבנק ישראל טוענים שתקנה האוסרת על נתינת הון עצמי כנגד שיעבוד נכס תבלום את המשקיעים וממילא את עליית מחירי הדירות. 

השאלה מי עוד יפגע בדרך…

הכתבה הזו משמעותית בשבילכם גם אם אתם משקיעים וגם אם אתם משפרי דיור ואפילו אם אתם עומדים לקנות דירה ראשונה.

אל תפספסו את הכתבה הזאת…

הלוואה להון עצמי משעבוד נכס

אז מה כוללת בדיוק התקנה החדשה של בנק ישראל?

התקנה אומרת שאם אדם רוצה לקנות דירה ואין לו אין עצמי הוא בעצם תקוע. עד היום היה פתרון מאוד זמין ונגיש. היו ברשמי הלוואות בבנק המיועדות להשלמת הון עצמי כנגד שיעבוד נכס. מי שבעיקר היו משתמשים בהלוואות הללו היו משקיעים שיש להם נכס אותו הם יכולים לשעבד, אך לא רק. משפרי דיור שהנכס שלהם הוא ללא משכנתא שיעבדו את הנכס הקיים שלהם כדי לקנות נכס חדש ולאחר מכן כיסו את ההלוואה כאשר הם מכרו את הנכס. גם זוגות צעירים שקונים דירה ראשונה משעבדים לפעמים את הנכס של ההורים כדי להשיג הון עצמי. כמובן שמדובר בזוגות שמשתכרים יפה. לאחר שהתקנה תיכנס לתוקף כל אלו יצטרכו לחפש פתרון אחר כדי לרכוש דירות. אמנם יש את האופציה של הלוואה לכל מטרה, אך הריביות בה הרבה יותר יקרות.

איך הגבלת שעבוד נכס לגיוס הון עצמי התקבלה בציבור?

עוד לפני שאושרה התקנה היתה התנגדות עזה בכל עולם המשכנתאות והכלכלה. הבנקים, יועצי המשכנתאות וכלכלנים בחירים חברו כאחד נגד התקנה הזו. בעיקר מה שהפריע להם היה הסיפור של משפרי הדיור. הם טענו שהתקנה הזו לא באמת תבלום את המחירים כי המשקיעים ימצאו דרכים עוקפות. ואילו משפרי הדיור ישארו ללא מענה הולם. 

לא כל מי שמשתמש בהלוואת הון עצמי הוא משקיע שמעוניין להגדיל הון. חלק מן הציבור הם אנשים שזו הדרך היחידה שלהם להצליח לקנות נכס. 

חרף ההתנגדויות העזות התקנה התקבלה ותהפוך לעובדה מוגמרת ומיושמת בשטח לאחר ה 30/9-2021.

אלו אלטרנטיבות יש להלוואת הון עצמי כנגד שיעבוד נכס?

יש מספיק תחליפים שיהיו טובים למשקיעים, אך המשקיעים הממש קטנים ומשפרי הדיור ימצאו את עצמם בבעיה. הלוואה לכל מטרה, הלוואות חוץ בנקאיות, וקרנות שונות לא יוכלו להוות בעבורם פתרון של ממש אלא יותר מלכודת מסוכנת. האפשרות היחידה שהיא קצת יותר ריאלית זה הלוואה לכל מטרה אך לא כולם יוכלו לעמוד בתנאים הללו. 

למשפרי דיור יש איזו שהוא פתרון בדמות הלוואת בלון. הוא אומנם פחות מוצלח מההלוואה המקורית של הון עצמי כנגד נכס, אך עדיין יכול להועיל.

האמת שגם אם זה נראה שאין, יש פתרונות. רק צריך לדעת למצוא אותם. המומחים של דירה בטאבו ישמחו לעזור לכם. והאמת היא שיש לכם זמן להשיג ההלוואה המבוקשת רק עד ה 30/9 בתנאים הקודמים.

אם תזדרזו יחד עם הסיוע שלנו, תוך זמן קצר אתם יכולים להגשים את החלום שלכם. נכס להשקעה, דירה גדולה יותר ועוד. 

פנו עכשיו למומחים של דירה בטאבו, והחלום כבר נמצא בידיים שלכם!

לפגישת ייעוץ חינם עם המומחים שלנו, הקליקו!

לשיחה עם מומחה משכנתאות צרו קשר השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!