משפרי דיור, איך גוררים משכנתא?

עוברים דירה? יש לכם עדיין משכנתא? מה עושים?

לאחרונה נכנס יותר ויותר המושג של גרירת משכנתא. גרירת משכנתא זה לא חובה. זו אופציה שהבנק נותן. לפעמים היא משתלמת ולפעמים לא. אפשר לומר שגרירת משכנתא היא הניגוד של מיחזור משכנתא.

מה שקורה הוא שאנשים עוברים דירה, מוכרים את הבית הקודם, מכסים את המשכנתא וקונים בית חדש עם משכנתא חדשה. מה עושים אם המשכנתא הקודמת היא מאוד אטרקטיבית ומוצלחת? גרירת משכנתא!

במקום לקחת משכנתא חדשה גוררים את המשכנתא הקודמת לדירה החדשה.

גרירת משכנתא עשויה לחסוך מאות אלפי שקלים. אדם שיש לו משכנתא ב 100% "פריים ½-" כמעט ולא משלם ריבית. אך היום אין סיכוי שיאשרו לו 100% פריים במשכנתא ולכן הוא יגרור את המשכנתא.

גוררים משכנתא

איך מתנהל תהליך גרירת משכנתא?

כמו כל דבר במשכנתא התהליך מורכב משלבים שצריך לעבור אותם.

הגשת הבקשה

כמובן דבר ראשון תצטרכו להגיש בקשה. יחד עם טופס הבקשה תצטרכו להגיש את המסמכים הבאים:

  • חוזה רכישה של הדירה אותה אתם מוכרים.
  • בטחונות שנמסרו לבנק כערבות על דירה.
  • מסמך המאשר שהעברתם לבעל הדירה ממנו אתם רוכשים את הדירה החדשה, סכום כסף השווה בערכו למשכנתא שנותרה לכם. שימו לב, לא כל אחד מסוגל לעמוד בדרישה הזו. נקווה שאתם כן וכך תוכלו לעשות גרירת משכנתא. אם לא יהיה לכם את הסכום הדרוש לא תוכלו לבצע גרירת משכנתא וחבל.
  • חוזה רכישה של הדירה החדשה אותה רכשתם.
  • חתימה על גרירת משכנתא.

שבוע המתנה

לאחר שתגישו את הבקשה יחד עם כל המסמכים תצטרכו לחכות קצת. הבנק צריך לעבור על הטפסים לעכל את הנתונים ואז להחליט אם הוא מאשר לכם את גרירת המשכנתא. ההמתנה לאישור לוקחת בדרך כלל שבוע אך יתכנו מקרים בהם זה יקח שבועיים.

אישור הבקשה

לאחר ההמתנה אתם אמורים לקבל אישור או סרוב לגרירה. אם הנתונים שלכם כמו: הכנסות, הוצאות, מצב משפחתי וכו', השתנו משמעותית, ייתכן שתקבלו סרוב לגרירת משכנתא. אך אל תרימו ידיים, במשכנתא ובבנק בכלל, שום דבר לא סופי. יועץ משכנתאות יוכל לעזור לכם גם במקרה של סרוב.

הסרת הערת אזהרה

לאחר אישור הבקשה תדרשו להעביר את הערת האזהרה מהבית הישן אותו מכרתם לבית החדש שקניתם. התהליך הזה יסמן את גרירת המשכנתא יחד עם הערת האזהרה לטובת הבנק שהועברה. חוץ מהעברת הערת האזהרה, הבנק עשוי לבקש ממכם מסמכים נוספים. אך לא תמיד.

הגדלת משכנתא

לאחר שביצעתם את גרירת המשכנתא תוכלו לבקש מהבנק להגדיל את המשכנתא או הלוואה לכל מטרה כדי לשפץ או לגייס הון עצמי. כמשפרי דיור אתם זכאים ל 70% מימון ואם לא ניצלתם את זה במשכנתא שנגררה תוכלו לנצל את זה עכשיו. כמובן שאין שום עניין לקחת סתם הלוואות…

כמה זמן לוקח תהליך אישור גרירת משכנתא?

אין זמן קבוע. כמובן שזה הכי תלוי בכם. מלבד שבוע ההמתנה לאישור הבקשה אתם תקבעו. אתם צריכים להגיש מסמכים וברגע שתגישו אותם התהליך יסתיים.

אם אתם רוצים לקצר תהליכים התארגנו מראש עם כל המסמכים.

איזו עמלה משלמים על גרירת משכנתא?

אכן, צריך לשלם עמלה לא רצינית בכלל של כמה מאות שקלים על תהליך גרירת משכנתא כדמי טרחה. סכום העמלה הוא לא קבוע והוא משתנה מבנק לבנק. 

לדוגמא: בנק הפועלים גובה 700 ש"ח על גרירת משכנתא. בנק ירושלים ולאומי גובים 550 ש"ח ובנק מזרחי ודיסקונט 750 ש"ח.

האם אפשר לגרור משכנתא מבנק אחד לבנק שני?

לא, בניגוד למיחזור משכנתא כאן זה לא אפשרי. הסיבה לכך היא שכל בנק הוא זה שאמור להחליט איזה תנאים הוא נותן. במיחזור משכנתא קובעים תנאים חדשים למשכנתא לכן אפשר למחזר מבנק לבנק. אך בגרירת משכנתא אם אתם בבנק מזרחי, הוא זה שנתן לכם את התנאים ולכן עם התנאים הללו תוכלו להישאר רק אצלו. 

בגרירת משכנתא אי אפשר לשנות כלל ואפילו לא קצת את התנאים. אם רוצים לשנות משהו מסוים, הבנק לא יהיה כפוף לרגולציות ולא ישאיר לכם הכל כמו שהוא. או שמשנים הכל במיחזור משכנתא או שמשאירים הכל, אותו דבר בגרירת משכנתא.

מה עושים אם הבנק מסרב לאשר גרירת משכנתא?

אם אתם נתקלים בסרוב מהבנק, זה יכול להיות בגלל שני סיבות. או שנתוני החיים שלכם השתנו מאוד. או שאין לכם סכום מספק לתת לבעל הדירה בשווי המשכנתא שלכם. 

מה שאפשר לעשות זה לקחת הלוואה, להוסיף ערב משלם, מיחזור משכנתא ועוד.

הכי חשוב זה לא לעשות שום צעד בלי להתייעץ או עם יועץ משכנתאות. במשכנתא הדיוק הוא קריטי, לא כדאי לכם לפספס.

איך יודעים עם גרירת משכנתא היא צעד חכם בתנאים הנוכחים?

תלוי מה המשכנתא שלכם. כדי להחליט אם כדאי לבצע מיחזור משכנתא או גרירת משכנתא כדאי שתתייעצו עם יועץ משכנתאות. הוא מכיר את התנאים בשוק, את הריביות והחוקים. הוא יבדוק את התנאים הכלכליים שלכם, נתוני המשכנתא הקיימת ומה המשכנתא האפקטיבית ביותר שהוא יוכל להוציא לכם. לצד כל אלו הוא יציב את הסיכויים שלכם לקבל גרירת משכנתא ויקבל את התוצאה. כמו שאמרנו, צריך כאן דיוק ולא כדאי לוותר על ייעוץ של מתכנן משכנתא.

משפרי דיור? לא יודעים מה לעשות? המומחים של דירה בטאבו כאן בשבילכם! המומחים שלנו ליוו עשרות מקרים של גרירת משכנתא ומיחזור משכנתא בהצלחה. אם אתם רוצים לדעת שעשיתם את הבחירה הנכונה, דירה בטאבו היא הכתובת שלכם! 

לקביעת פגישת ייעוץ חינם עם המומחים שיובילו אתכם להצלחה, הקליקו!

לשיחה עם מומחה משכנתאות צרו קשר השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!