אל תהיו פראיירים! למעלה מ-50% ישראלים שרכשו דירה בשנה האחרונה מתחרטים על העיסקה!

דירה לא רוכשים כל יום והתשלום עליה גבוה מאוד. מדובר במאות אלפי שקלים ועוד כמה אלפים מידי חודש במשכנתא. ולמרות זאת למרות שזו הוצאה כבדה. גילינו שלא מעט ישראלים מתחרטים על העיסקה, הם לא ביררו מספיק קודם ומרוב להיטות קנו דירה במחיר גבוה מידי. 

האמת היא שהמצב הזה לא חדש השמאים מזהירים כבר הרבה זמן על התופעה המדאיגה הזו. פשוט הכאוס ששורר בשוק הדיור גרם לכל זה. אין כמעט דירות וכשנמצאה דירה מוכנים לשלם עליה כל מחיר עד שמגלים מה שוויה האמיתי כמובן. והגילוי הזה קורה בדרך כלל רק לאחר חתימת החוזה. 

חרטה על רכישת דירה

כמה זמן משקיעים בבחירת דירה?

על פי הסקר כמה שעות בודדות. רוב הישראלים אמרו שהם היו בדירה שעתיים וחתמו חוזה. איך הגענו לכזה מצב בו בוחרים דירה תוך שעתיים? אפילו עניבה לא בוחרים בזמן כזה קצר… ושוב לא נותר אלא להאשים את המצב המחריד בשוק הדיור. אין מבחר, אין דירות, המחירים עולים כל הזמן וממילא כאשר נתקלים בדירה דבר ראשון קונים אותה, בלי לבדוק מידי הרבה. 

אין חרטות!

להלן נתונים על נושאים שונים שהרוכשים הצהירו שהם לא בדקו אותם לפני הרכישה ואם הם היו מקבלים את הנתונים המלאים הם לא היו רוכשים את דירה אך כמובן שכעת אין דרך חזור. 

למעלה מ 50% מהרוכשים התחרטו שלא בדקו יותר את סביבת המגורים. חלקם ציינו שלא בדקו את טיב האוכלוסיה, חלקם הדגישו שלא בדקו את רמת הקרינה ומתחרטים שלא עשו זאת. 

חלק גדול לא בדקו את התכנון העתידי של הבניה באיזור ורובם מתחרטים על כך. חלק מצאו כשלים בדירה וליקויים כמו נזילות ועוד. 

שליש מהרוכשים דירה בשנה האחרונה מודים בפה מלא כי הם מתחרטים שהם לא ביצעו בדיקה מעמיקה יותר על הדירה. 

בקיצור, על אף הלחץ והכאוס השוררים בשוק הדיור אי אפשר לוותר על בדיקה מעמיקה של דירה. אין עניין לתפוס ולהיות מרוצים שקניתם משהו אם שילמתם מחיר לא הוגן או שלא תהיו מרוצים מהדירה. 

אז מה צריך לבדוק לפני רכישת דירה?

צריך לבדוק את דירה עצמה. האם אין בה ליקויים כמו נזילות, מהם כיווני האוויר, גודל וכו'. צריך לבדוק את הסביבה סמיכות לרחובות ראשיים, תוכניות בניה באיזור ועוד. תבדקו האם המקום מספיק שקט, איך השכנים, מה רמת הקרינה באיזור והאם אין מפגעים סביבתיים אחרים. יש אין סוף נתונים לבדיקה וכדאי לקחת מתווך נאמן שיבדוק לכם אותם. כך תהיו בטוחים שהדירה מתאימה לאופי שלכם ולצרכים שלכם. 

ונתון נוסף חשוב, תזמינו שמאי שיעריך את שווי דירה שלכם. אין שום סיבה שתשלמו יותר מכפי שוויה ותתרמו לעליית המחירים הקטסטרופלית. מה גם שאתם עלולים להסתבך עם המשכנתא אם לא. 

וכמובן אל תשכחו שהמומחים של דירה בטאבו כאן, מוכנים לענות לכם לכל שאלה או חומר שיעניין אתכם, להשתמע!

לשיחה עם מומחה משכנתאות צרו קשר השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!