איך בוחרים מתווך טוב?

מחפשים דירה? רוצים לקנות או להשכיר? מחפשים דירה להשקעה? פנייה למתווך מוסמך ומקצועי, תהיה צעד נבון שישתלם לכם ביותר. למרות עלות התיווך היקרה, בסופו של דבר, היא תוביל אתכם, בעז"ה, לבית שאתם שואפים אליו. במיוחד אם אתם מחפשים דירה לקנייה. אך כל זה, כמובן, תלוי באיכות המתווך. היצע המתווכים הוא רחב ביותר. כנראה שאתם כבר מכירים מתווכים ממודעות עיתונים או מלוחות הפרסום. השאלה הנשאלת היא, מי מוגדר כמתווך איכותי שיגשים לכם את חלום הדירה המושלמת?

לפניכם 5 טיפים שיעזרו לכם לבחון את איכות המתווך:

בעל הכשרה ורישיון לעסוק בתיווך

בררו על המתווכים השונים, אם הם עברו הכשרה מקצועית לתיווך דירות ואם הם בעלי רישיון תיווך בתוקף. תיווך דירות הוא לא עסק פשוט. הוא דורש ידע נרחב שיש לרכוש באופן מקצועי. מתווך שהחליט יום אחד לעסוק בתחום ללא הכשרה ורישיון, אין לסמוך עליו ולהיעזר בשירותיו. אזהרה! – אל תתעסקו עם מתווך שהתחום משמש לו כהכנסה צדדית, כשבעצם, יש לו משרה עקרית בתחום אחר. הרי בדרך כלל, הזמינות של מתווך כזה, היא נמוכה וכך גם ההקשבה לדרישותיכם בהתאם.

ניסיון וסיפורי הצלחה

בקשו מהמתווכים להציג בפניכם נתונים לגבי הצלחות תיווך שהייתה להם בעבר. תוכלו לבקש לדעת מה גובה אחוז הדירות שהוא הצליח למכור מתוך ההיצע שהציע, תוך כמה זמן מפרסום או מהצגת הדירה, נסגרו עסקאות, באיזה מחירים הוא מכר נכסים. בררו גם, כמה הוא מצליח לסגור עסקאות בתיווך דירות יד שניה לעומת דירות חדשות. בקשו דוגמאות להוכחת הנתונים שהוצגו בפניכם.

בררו על חסרונות הנכס

אין דירות מושלמות במאה אחוז. כל דירה, גם אם היא תהיה המצוינת ביותר, תהיה בעלת חסרונות כלשהם. מתווכים אוהבים להציג רק את מעלות הדירה (כחלק מהשיווק), תוך שהם מסתירים את החסרונות. לכן, שאלו את המתווכים על חסרונות הדירה. לפי תגובותיהם, תדעו לבחון אם הם אמינים ומשקפים את המציאות הנכונה. יש פעמים שמחיר דירה נמוך בגלל שרישומה בטאבו לא מוסדר, הימנעו מעוגמות נפש כאלו. בררו מראש את חסרונות הנכס.

בקשו מידע פרטני וכללי על הבית

כדאי לכם להיערך מראש ולרשום על פתק, בצורה מסודרת, את כל הנתונים שאתם רוצים לשאול את המתווכים, על הדירות המוצעות. כמובן, אם תתכוננו מראש, תוכלו להגיע לפרטים רבים יותר הקשורים לבית עצמו ולסביבתו. לדוגמא: בחנו את תגובות המתווכים, מתווך שיענה בביטחון  על השאלות, זה אומר שהוא מתווך מקצועי שניתן לסמוך עליו. ואילו, מתווך שתגובתו תהיה מתוך גמגום, התחמקות מלענות, הוא מתווך שאין לו מספיק ידע על הנכס והוא פחות אמין כדי לסגור איתו עסקה.

ערכו סקר שוק

בררו אצל חברים ומכרים או אפילו ברשתות חברתיות על טיבם של המתווכים. קבלו המלצות וביקורות. וכמובן, בקשו גם המלצות על מתווכים נוספים. לאחר מכן, בצעו את הבחירה הנכונה לפי המידע שאספתם. כדאי, גם, לערוך סקר שוק דומה בין מתווכים הפעילים בשכונתכם, כל האמור הוא גם על חברות תיווך וגם על מתווכים עצמאיים.  

לשיחה עם מומחה צרו קשר או השאירו פרטים

בלוג מקרקעין

ייעוץ עסקי לקבלנים

כקבלנים, אתם עובדים בתעשייה תחרותית ותובענית ביותר המציבה אתגרים ייחודיים לניהול עסק מצליח. עליכם להיות מסוגלים לנהל משימות ואחריות מרובות, כולל ניהול פיננסי, תכנון וביצוע

קרא עוד »

לשיחה עם מומחה משכנתאות צרו קשר השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!