למה חשוב לפנות למתווך כאשר רוכשים דירה?

גם אם בעיניכם התפקיד של המתווך מצטייר כאחד שאמור לגבות מכם 30,000 שקלים התפקיד שלו חשוב הרבה יותר מכך. זה אולי נראה לכם שאתם יכולים להסתדר מצוין בלעדיו אבל למעשה המתווך חוסך הרבה מאוד זמן וממילא את דמי השכירות. 

אך כל התועלת של המתווך זה בתנאי שהוא אכן אמין. מתווך שאינו אמין עלול לגבות מכם מחיר יקר מאוד על דירה כדי להגדיל את דמי התיווך שהוא מקבל. מתווך לא אמין עלול להסתיר מכם את המחיר האמיתי של הדירה כדי שתתפתו לקנות אותה ואז כאשר אתם כבר עומדים לחתום על רכישה הוא יספר לכם שהמחיר שלכם הרבה יותר יקר. 

בקיצור מתווך יכול לעזור לכם מאוד, להביא עבורכם את הדירה שאתם מחפשים במהירות, ביעילות, וגם לבדוק עבורכם כמה היא אכן מוצלחת. אך מנגד מתווך יכול גם להונות אתכם ולהוליך אתכם שולל. הכל תלוי באמינות שלו. לכן, כאשר אתם פונים למתווך, דבר ראשון בררו אם הוא מוכר, מי השתמש בשירותים שלו והאם הוא היה מרוצה. 

תיווך

איך מתנהלים נכון מול מתווך?

העבודה של המתווך לא קלה- דבר ראשון חשוב שתבינו שהמתווך עובד קשה כנגד דירה אחת שהוא לוקח עליה דמי תיווך יש עוד 10 דירות שהוא התייגע עליהם ולא קיבל על כך שום תמורה. השכר של המתווך הוא יחסי על כל העבודה שלו ולא רק על הדירה הספציפית אותה הוא תיווך לכם.

היזהרו ממלכודת- לא כל המתווכים אמינים וכבר דיברנו על זה. יש נקודה חשובה מאוד שתשימו לב אליה מלבד המחיר של הדירה. אתם מכירים את הסיפורים על הצ'קים שהוסיפו להם כמה אפסים וממילא במקום אלף שילמתם מיליון. איך זה קרה? פשוט שכחתם לסמן איקסים שמונעים את זה. כאשר אתם חותמים על המסמך שבו אתם מתחייבים לשלם דמי תיווך למתווך אמור להיות כתוב במסמך את דירה שאם אותה אתם רוכשים תהיו חייבים לשלם על כך דמי תיווך. שימו לב שאין שורה ריקה למטה או משהו כזה שיוכלו להוסיף שם כתובות נוספות של דירה שאם תרכשו אותם גם לא דרך המתווך תצטרכו לשלם לו תיווך בעקבות ההונאה. 

בקשו עותק מן הטופס- כדי שיהיה למתווך פחות חופש פעולה להונות אותו תבקשו עותק מן המסמך עליו חתמתם כך הוא לא יוכל לזייף עסקאות שלא היו. 

לא פונים למתווך לפני ששומעים המלצות- יש כל מיני סוגים של מתווכים בשוק. חלקם אמינים יותר וחלקם פחות. לא כולם יעילים, יש כאלו שלא ממש עושים את העבודה ומורחים את הזמן. בקשו המלצות ופנו רק למתווך אמין, יעיל, זריז ומוסמך.

רגע לפני שאתם פונים למתווך תבדקו את זכאות המשכנתא שלכם!

שניה אחת לפני שאתם פונים למתווך תבדקו אם יש לכם בכלל אפשרות לרכוש דירה. כמה הון עצמי יש לכם? והאם הבנקים מוכנים לתת לכם משכנתא? לא חותמים על זכרון דברים לפני שהפרטים הללו ברורים.

פנו עכשיו למומחים של דירה בטאבו שיבדקו את זכאות המשכנתא שלכם!

לשיחה עם מומחה משכנתאות צרו קשר השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!