האם מיחזור משכנתא בעקבות הקורונה הוא צעד נכון?

משבר הקורונה שפרץ לחיינו, הוביל בעקבותיו משבר כלכלי כלל עולמי. אנשים רבים איבדו את פרנסתם ובעקבות זאת, הם מתקשים לעמוד בהוצאות החודשיות שהולכות וגדלות. הקורונה השפיעה גם על תחום המשכנתאות. בעלי משכנתאות רבים שנשארו ללא הכנסה קבועה, ניצבו מול הקושי של עמידה בתשלומי המשכנתא החודשיים. 

בעקבות המצב, אנשים רבים החלו לשקול את האפשרות של מיחזור משכנתא לתמהיל משכנתא חדש עם תנאים משופרים בהתאם למצבם החדש. בנוסף, ניכרה גם ירידה בשיעורי הריביות בעקבות הקורונה.

מיחזור משכנתאות בקורונה

מה יועיל מיחזור משכנתא בתקופת הקורונה?

כל לווה בכל זמן שהוא, יכול לפנות לבנק המשכנתאות שלו ולהגיש בקשה למיחזור משכנתא. כך גם בתקופת הקורונה, אנשים שמתקשים לעמוד בתשלומי המשכנתא רשאים לפנות לבנק שלהם למחזר את המשכנתא בהתאם למצב החדש ובהתאם לריביות הזולות המוצעות בעקבות הקורונה. 

מיחזור משכנתא הוא בעצם החלפה של המשכנתא הקיימת במשכנתא חדשה. ברגע שאתם ממחזרים את המשכנתא שלכם, אתם יכולים לבקש תנאים חדשים המתאימים ליכולות החדשות שלכם. תוכלו לשנות נתונים שונים כמו: פריסת תשלומים לשנים רבות יותר, ריבית נמוכה יותר ועוד. מיחזור משכנתא יכול לסייע ללווה לצלוח את משבר הקורונה בכבוד.

האם שווה למחזר משכנתא בתקופת הקורונה?

כדי לקבל משכנתא זולה, צריך מצב שבו גם הריבית נמוכה וגם המדד נמוך. מתי זה יכול לקרות? מתי שיש שינויים במצב השוק. בתחילת הקורונה שיעורי הריביות עלו בהרבה. וזה בגלל שהבנקים חששו לתת משכנתאות במצב בו פרנסת אנשים רבים נמצאת בסכנה. הבנק יודע שהם עלולים לא לעמוד בתשלומים החודשיים. 

אך למרבה הפלא ולמרות שאנו עדיין בתקופת הקורונה, החל מחודש יוני מחירי הריביות החלו להתאזן, ואף לרדת משמעותית. בסופו של דבר, הבנקים מתחרים על הלקוחות הפוטנציאליים. אחת הסיבות לכך היא התחדשות הבנייה באתרי הבנייה השונים. אם גם אתם רוצים להוזיל את המשכנתא שלכם, התחילו בבדיקת כדאיות המיחזור. הריביות כרגע נמוכות יחסית, התחרות גם היא, גבוהה. כך שאפשרות של מיחזור משכנתא בתקופה העכשווית עשויה להוזיל לכם את המשכנתא באופן משמעותי.

בתקופת הקורונה, מה היה עדיף על מה, מיחזור או הקפאת משכנתא?

בתקופת הקורונה לווים רבים התקשו לעמוד בתשלומי המשכנתא החודשיים. רבים איבדו את מקור הכנסתם. בעקבות המצב, בנק ישראל הציע ללווים להקפיא את המשכנתא עד שתסתיים תקופת הקורונה. הדבר אכן סייע לווים רבים. הפטור לעמלה ניתן עד לסוף שנת 2020. למרות הסיוע, חשוב שתזכרו, בסיום ההקפאה, התשלומים החודשיים הפכו להיות יקרים יותר. הרי החוב הצטבר… הפתרון היחיד למצב זה הוא מיחזור משכנתא. רק במיחזור משכנתא תוכלו להחזיר את גובה ההחזרים כפי שהיו בטרום תקופת הקורונה. 

לסיכום:

ראינו כי במיחזור משכנתא קיים פוטנציאל חיסכון אדיר. ניתן להגיע לחיסכון של עשרות אלפי שקלים על ידי מיחזור משכנתא. למרות זאת, אל תפעלו על פי שיקול דעת עצמי, קחו בחשבון שיש עוד פרטים רבים שרק מי שבקיא בתחום המשכנתאות יוכל לקבל את ההחלטה הנכונה והיעילה. לכן, לפני שאתם פועלים לבד ופונים למחזר את המשכנתא שלכם, פנו אלינו. יועץ משכנתאות מומחה יבחן את האפשרויות ביחס למצבכם האישי ובעזרת הידע והמקצועיות שלו, תגיעו יחד לפתרון היעיל ביותר עבורכם.

לקביעת פגישת ייעוץ חינם עם המומחים שלנו, הקליקו!

לשיחה עם מומחה צרו קשר או השאירו פרטים

בלוג מקרקעין

ייעוץ עסקי לקבלנים

כקבלנים, אתם עובדים בתעשייה תחרותית ותובענית ביותר המציבה אתגרים ייחודיים לניהול עסק מצליח. עליכם להיות מסוגלים לנהל משימות ואחריות מרובות, כולל ניהול פיננסי, תכנון וביצוע

קרא עוד »

לשיחה עם מומחה משכנתאות צרו קשר השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!