רוצים לדבר בשפה של הבנק? הפוסט שילמד אתכם לעשות את זה!

לוקחים משכנתא? רוצים להבין את התהליך? כדאי שתלמדו כמה מושגים בסיסיים בעולם המשכנתאות. זה נכון שרוב האנשים לוקחים יועץ משכנתא ואם אתם לא תיכננתם לקחת כדאי שתעשו את זה. אבל אם כל הכבוד ליועץ המשכנתא אתם צריכים גם להבין מה בדיוק קורה. היועץ יתן לכם לבחור תמהילים, ידבר איתכם על ריביות ואם כל הרצון הטוב שלו ושלכם אם לא תלמדו את השפה הבנקאית השיחה עלולה להיות מקוטעת בהסברי מילים ולא מובנת. אז לטובתכם, לטובת המשכנתא שלכם, ולטובת יועץ המשכנתא שלכם תקראו את הפוסט הבא.

שפת הבנק

מושגים בסיסיים בעולם המשכנתאות

החזר חודשי- משכנתא זו הלוואה אתם צריכים להחזיר את הכסף שלוויתם. צורת ההחזר היא על ידי החזרים חודשיים. מידי חודש תשלמו לבנק כמה מאות או אלפי שקלים עד שתגמרו לסלק את המשכנתא. התשלומים החודשיים הללו נקראים החזר חודשי.

ריבית- הלוואה מהבנק זו לא הלוואה מחבר. אם לוויתם מחבר אלף שקל תחזירו לו אחר כך אלף. אך אם לוויתם מהבנק 1,000 ש"ח תצטרכו להחזיר לו לאחר מכן 1,150 ש"ח. כמובן שהכל תלוי בגובה הריבית. אבל הרעיון הוא שאתם בעצם קונים כסף מהבנק וההפרש בין המחיר שאתם משלמים לבנק לבין הערך האמיתי של הכסף נקרא ריבית. חשוב לדעת שישנן ריביות זולות יותר וריביות יותר יקרות. ההבדלים בין המשכנתאות שנובעים מהבדלי הריביות עשויים להגיע לשווי של מעל 100,000 שקלים. יועץ משכנתאות טוב יוכל להוזיל לכם את הריביות הרבה יותר מכפי שתחלמו.

קרן – בהחזרי המשכנתא אתם תשלמו לבנק את הקרן ואת הריבית. הקרן זה הסכום עצמו שלוויתם מהבנק עוד לפני שיתווסף אליו הריבית. כלומר אם לוויתם מהבנק 1,000 ש"ח ואתם צריכים להחזיר לו 1,100 ש"ח. האלף ש"ח זו הקרן והמאה הנוספים הם הריבית. 

לוח סילוקין – זה לוח מסודר ובו מפורטים תשלומי המשכנתא העתידיים שלכם. כמה תשלמו בחודש, כמה ריבית כמה קרן ומה יתרת ההלוואה. עשויים להתגלות שינויים ואפילו מהותיים בין לוח הסילוקין בתחילת המשכנתא לבין התוצאה הסופית. 

יתרת ההלוואה – הסכום שנשאר לכם לשלם במשכנתא. כל חמש שנים תוכלו להוציא את דו"ח יתרת ההלוואה בו תוכלו לראות בצורה מסודרת כמה כבר שילמתם, כמה נשאר לכם לשלם ואיפה אתם אוחזים במשכנתא. 

ביטוחי משכנתא – ביטוח מבנה וביטוח חיים הם תנאי חובה בכל משכנתא. הבנק רוצה לכסות את עצמו שבכל מקרה הכסף שהוא נותן יחזור אליו. לכן הוא דורש לעשות ביטוח חיים כדי שבמקרה של פטירת בעל המשכנתא חברת הביטוח תכסה את החוב. וכן הבנק דורש לעשות ביטוח מבנה כך במקרה של נזק לדירה יהיה מי שיתקן אותו כך שהנכס ישוב לשוויו המקורי.

אין לכם יועץ משכנתאות?

אם עדיין אין לכם יועץ משכנתאות צרו קשר עכשיו עם מומחה משכנתאות שיטפל במשכנתא שלכם. כמו שנוכחתם לראות משכנתא זה דבר מורכב ויועץ משכנתאות ממש חיוני למשכנתא שלכם.

לקביעת פגישת ייעוץ חינם עם יועץ המשכנתאות של חברת דירה בטאבו, הקליקו כאן!

לשיחה עם מומחה משכנתאות צרו קשר השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!