מתי כדאי למחזר את המשכנתא?

ההתרגשות בעיצומה, דירת החלומות שלכם בדרך להתגשמותה? המחיר שמציע בעל הדירה הוא אפסי והמוכר משכנע לחתום על חוזה התחייבות מידי?  

גם בשוק הדירות ישנם נוכלים, וכאן מדובר בהפסד כספי משמעותי ביותר שיכול להגרם. הזהרו מפזיזות, בדרך לרכישת דירה אתם נדרשים לסבלנות ולשיקול דעת. לא אמרתי, אל תתנו להזדמנויות נדירות לחמוק תחת ידיכם, בדקו אותם לעומק, וודאו שלא "עובדים עליכם", ורק אז תוכלו לפנות לעסקה… 

לשם כך תמצתנו עבורכם על קצה המזלג מספר נקודות חשובות שימנעו ממכם ליפול בפח.

לא נופלים בפח

ראשית, בדקו האם אתם יכולים לעמוד במחיר העסקה?

כמו שאמרתי, אל תנחתו לעסקה בלי מחשבה מוקדמת. וודאו כמה כסף קיים ברשותכם, ערכו חשבון מדוקדק עם כל הפרטים הנלווים לרכישת הדירה: שיפוץ, תיווך, עורך דין, ריהוט וכדו'. ברכישת דירה מקבלן, חשבו את מדד תשומות הבניה, השכירות וכו'. בשום אופן אל תפנו לרכוש דירה לפני שכללתם את כל הפרטים בסכום הכסף שברשותכם וחישבתם את סכום הכסף הסופי איתו נשארתם עבור ההון העצמי לדירה.

האם הדירה רשומה בעירייה/ במועצה האזורית?

מה הכוונה?

לא כל מבנה סגור נחשב בעירייה לדירה. חנות או מחסן גדול שהוקצו לבית, אינם רשומים כדירה. 

מה זה משנה? 

הבנק אינו משחרר משכנתא של 75% למבנה שאינו נחשב לדירה. ולעיתים כלל לא יאשר משכנתא למטרה כזו.

ובכלל, אם הנכס אינו רשום בטאבו, הוא שווה פחות מהמחיר בשוק. כך שחשוב לבדוק זאת.

ערך הדירה, וחריגות בניה  

גשו לעירייה ובקשו את תוכניות הבניין. וודאו שאין חריגות בניה, הדירה אינה מפוצלת וכו'.

לצורך מה?

חריגות בניה משמעותן ערך נמוך יותר לדירה. לפעמים החריגות גורמות לכך שהשמאי יעריך את הדירה במחיר זול יותר והבנק יאשר 75% מימון מהסכום הנמוך, כך שתצטרכו הון עצמי גבוה מהמתוכנן.

מיהו המוכר?

וודאו בעזרת הנפקת נסח טאבו באתר הממשלתי את זהות המוכר, שהוא בעל הנכס ומורשה למוכרו. מתי יכולה להיווצר בעיה? יורשים שמוכרים את דירת הוריהם, יש צורך בחתימתם של כל היורשים שהם אכן מעוניינים במכירה, כדי למנוע אי הסכמה פתאומית של אִחד המוכרים.

האם המיקום אכן מוצלח?

קפצו לביקורים מדי פעם לאזור הדירה. היו ערניים לנקודות שחשובות לכם. זה הזמן לבדוק, אולי שורצים שם חתולים, יתכן שגינה מרכזית תפריע לכם,  אולי שכנים לא סימפטיים, רעש בשעות לא נוחות ועוד. לכל אלו תתקשו לשים לב בפגישה הראשונית בדירה עם המתווך והמוכרים, תנו לעצמכם את האפשרות לבחון שוב פעם את אזור מגורכם העתידי.

האם צפוי היטל השבחה על הדירה?

מומלץ לוודא עם העיריה שלא צפויה תוכנית שמשביחה את הנכס כמו אישור לבנייה על גג וכדו'. בעל דירה שמוכר את הנכס או מממש את השבחת הדירה, העיריה תגבה ממנו  על כך 50%  מערכה של ההשבחה. לכן, בדקו אם הדירה רשומה כמאושרת להשבחה. אם כן, תידרשו לשלם על כך.   

 

עד כאן בינתיים. השתדלתי להביא לפניכם את הנקודות הבסיסיות, ואני מקווה שתפיקו מהן את התועלת המיוחלת. 

אנו כאן, מזמינים אתכם למשרדנו המרווח לפגישת ייעוץ חינם עם טובי המומחים בארץ. הם יתנו לכם שירות אמין ומקצועי בדיסקרטיות ובאחריות מלאה. בואו לפגישה ללא התחייבות.

לשיחה עם מומחה צרו קשר או השאירו פרטים

בלוג מקרקעין

ייעוץ עסקי לקבלנים

כקבלנים, אתם עובדים בתעשייה תחרותית ותובענית ביותר המציבה אתגרים ייחודיים לניהול עסק מצליח. עליכם להיות מסוגלים לנהל משימות ואחריות מרובות, כולל ניהול פיננסי, תכנון וביצוע

קרא עוד »

לשיחה עם מומחה משכנתאות צרו קשר השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!