תוכנית "מחיר מטרה" יוצאת לדרך!

לאחר תקופה ארוכה של ציפיה יצאה לדרך התוכנית החדשה שתחליף את תוכנית מחיר למשתכן. השר אלקין הציע את המתווה והתוכנית אושרה ברוב קולות. כפי שזה נראה תוכנית "מחיר מטרה" היא תוכנית מוצלחת מאוד שעשויה לשמש כפתרון מוצלח למצוקת הדיור. באופן כללי התוכנית מציעה לבנות פרויקטים מיוחדים בהם חלק גדול מן הדירות ימכרו בהנחה של 20% מהמחיר המקורי. 

בכתבה הבאה נרחיב יותר על התוכנית הזו וניתן לכם מענה על שאלות שאתם בוודאי שואלים את עצמכם. 

שאלות ותשובות על מחיר מטרה:

כמה עולות דירות בתוכנית מחיר מטרה?

כמו שכבר הזכרנו הדירות ימכרו בהנחה של 20% מהמחיר המקובל בשוק. ישנה מגבלה על גובה ההנחה של עד 300,000 ש"ח. כלומר, גם אם קניתם דירה במיליון שקלים וחצי, תקבלו הנחה של 300,000 ש"ח וגם אם אתם קונים דירה שהמחיר שלה הוא 2 מיליון ש"ח.

מה גודל המפרט בפרויקטים של מחיר מטרה?

מספר המ"ר בדירות של מחיר מטרה ינוע בין 60 מ"ר בדירות הכי קטנות ל-150 מ"ר בדירות הגדולות.

מי זכאי להשתתף בתוכנית מחיר מטרה?

בתוכנית מחיר מטרה זכאים להשתתף שתי קבוצות של אזרחים כאלו שאין להם עדיין דירה משלהם ומשפרי דיור. בתוך הקבוצה הראשונה נכללים זוגות שאין להם דירה משלהם ולא רשומה על שמם שום דירה וגם ב 10 השנים האחרונות לא היתה רשומה על שמם דירה וגם לא חלק מדירה. בקבוצה השניה נכללים זוכות שיש להם דירה משלהם אך הם מעוניינים למכור אותה ולקנות בית אחר שיתאים לצרכים שלהם. כדי להשתתף בתוכנית מחיר מטרה צריכים משפרי הדיור להתחייב למכור את דירה תוך 12 חודשים או שהם כבר מכרו אותה. 

האם יש הגבלות על סחר בדירה שנרכשה דרך תוכנית מחיר מטרה? 

כן! בחמשת השנים הראשונות לא תוכלו למכור את הדירה אך כן תוכלו להשכיר אותה. לאחר 5 שנים דירה עוברת לרשותכם באופן מלא ואתם יכולים גם למכור אותה ולעשות בה ככל העולה על רוחכם. 

האם כדי להשתתף בתוכנית מחיר מטרה חייבים להיות דווקא זוג נשוי?

אכן כן! אחד הקריטריונים המשמעותיים למחיר מטרה הוא שמדובר בזוגות נשואים בלבד. זוגות שטרם נישאו לא יוכלו להשתתף בתוכנית לפני החתונה. מה שכן זוגות לא נשואים מעל גיל 35 כן יוכלו להגיש בקשה וכן רווקים ורווקות מעל גיל 35 אם הם מוגדרים כחסרי דיור.

איך יראה מפרט הדירות במחיר מטרה?

כדי למנוע מצב שבו הקבלנים יתנו מפרט באיכות ירידה לדירות של מחיר מטרה הכין משרד הבינוי והשיכון מפרט מסוים שהקבלנים חייבים להיצמד אליו. המפרט של משרד הבינוי והשיכון הוא איכותי במיוחד ובעל סטנדרטים גבוהים. וכמובן תוכלו לבחור את סוג הריצוף, השיש וכו'.

באלו ערים קיימת כבר תוכנית מחיר מטרה?

כיום תוכנית מחיר מטרה כבר קיימת בראש העין ובמודיעין אך מאוד מהר התוכנית תתרחב לכל הערים שזכאיות לכך. על פי ההחלטות התוכנית תתבצע בערים שבהם המחיר הממוצע למ"ר לא עולה על 20,000 שקלים כך שערים כמו ירושלים, תל אביב, הרצליה וכו' יורדות מהפרק.

מה צריך לעשות לקראת רכישת דירה?

מוזמנים להכיר אותנו חברת דירה בטאבו. אנחנו הדרך שלכם להגיע לבית משלכם. חולמים כבר הרבה זמן להיכנס לדירה משלכם? יחד עם דירה בטאבו תוכלו יותר!

מוזמנים להכיר אותנו!

לקביעת פגישת ייעוץ חינם, הקליקו כאן!

בלוג מקרקעין

ייעוץ עסקי לקבלנים

כקבלנים, אתם עובדים בתעשייה תחרותית ותובענית ביותר המציבה אתגרים ייחודיים לניהול עסק מצליח. עליכם להיות מסוגלים לנהל משימות ואחריות מרובות, כולל ניהול פיננסי, תכנון וביצוע

קרא עוד »

לשיחה עם מומחה משכנתאות צרו קשר השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!