השכרת דירה, מכירת דירה ורישום מקרקעין- מילון מושגים

אין אחד מאיתנו שלא יוצא לו להיתקל במושגים: השכרת דירה, מכירת דירה ורישום מקרקעין. לכן החלטנו להקדיש את הכתבה הבאה לביאור המושגים הללו. אנו חושבים שהכרת המושגים הללו והסבר קצר ומעשי יוכלו להביא לכם תועלת רבה.

מילון מונחי נדלן

השכרת דירה - מה שחשוב לדעת

אם אתם עומדים לשכור או להשכיר דירה כדאי שתשימו לב לנקודות הבאות.

  • לא הרבה יודעים, אבל חוזה שכירות שנחתם לתקופה של יותר מ 5 שנים מחייב רישום בטאבו. קחו בחשבון.
  • כאשר אתם מחפשים משכיר או שוכר לדירה שלכם, וודאו שמדובר במשכיר/שוכר טוב.
    כדי לדעת אם השוכר הפוטנציאלי שלכם נקרא שוכר טוב בררו שני דברים. הדבר הראשון אם הוא שומר על דירה ולא מזיק או משחית, אם הוא בן אדם הוגן וכו'. תוכלו להיעזר במשכירים הקודמים שלו. דבר שני וודאו שיש לו מהיכן לשלם את דמי השכירות והוא בן אדם ישר, כך תוכלו להיות בטוחים שהוא ישלם את דמי השכירות בזמן.
    משכיר טוב הוא משכיר שדורש תשלום הוגן ולא מופקע. משכיר טוב צריך להיות אדם שקט ולא טרדן אך מנגד אחד שיבוא לטפל בבעיות אם יש כאלו.
  • בנוגע לחוזה השכירות הוא לא צריך להתבצע דווקא על ידי עורך דין, אבל עדיף שכן. החוזה צריך לכלול את כל הדברים המשמעותיים למשכיר ולשוכר. מומלץ לכלול בחוזה סעיף המאפשר את הפסקת השכירות על ידי השוכר או המשכיר. 

מכירת דירה בקצרצרה

תהליך מכירת דירה הינו תהליך גדול ומורכב. לכן לא נכנס לעומק העניין, אלא רק נסקור בקצרה ונפנה את הזרקורים לכמה פרטים שעלולים להישכח.

בניגוד להשכרת דירה בה לא חייבים עורך דין, במכירת דירה הסיפור שונה. במכירת דירה חייב להיות מעורב עורך דין. מדובר בעסקה גדולה וחוסר מיומנות בעת חתימת החוזה עלול להביא להפסדים. עורך הדין יעבור על החוזה ויבחן אותו בדקדוק רב כדי שלא תגיעו למצב בו סעיף בחוזה יביא לכם הפסד של מאות שקלים. אם יש תנאים מסוימים או בקשות חשובות שאתם רוצים שיהיו בחוזה מסרו זאת לעורך הדין והוא ישלב זאת בחוזה.

בדקו אם אתם זכאים לפטור ממס שבח. פטור ממס שבח יוכל לחסוך לכם מאות אלפי שקלים. ישנם סוגים רבים של פטור ממס שבח. שימו לב, אולי אם אתם עונים להגדרה של אחד מהם. זה עשוי להיות משתלם.

רישום מקרקעין

כדי לתת תוקף לעסקה יש צורך לערוך רישום מקרקעין, כלומר רישום בטאבו. את הרישום תוכלו לערוך בעצמכם או בעזרת עורך דין. רישום מקרקעין למעשה הוא פשוט לרשום את הנכס על שמכם ולציין את מיקומו המדויק במפה.

מה זה נסח טאבו?

לאחר תהליך הרישום ינפיקו לנכס שלכם מסמך שנקרא "נסח טאבו" במסמך הזה יופיעו כל הפרטים על הנכס שלכם, כולל גודל, מספר חדרים, בעלים וכו'. נסח הטאבו הוא למעשה תעודת הזהות של הנכס. אם יש שעבוד כלשהו או משהו לא תקין בנכס תופיע הערת אזהרה בנסח הטאבו.

איך רושמים נכס בטאבו?

כדי לרשום נכס בטאבו יש להגיש בקשה ללשכת המקרקעין בצירוף המסמכים הבאים:

מכתב מסביר

המכתב צריך להסביר את הקשר ואת הזכויות שיש למבקש עם הנכס. יחד עם המכתב יש להגיש הוכחות על הזכויות בנכס.

אישורים

ישנם אישורים שונים אותם צריך לצרף אל הבקשה כמו אישור שלא נעשו שינויים בנכס. לרשימה מדויקת יותר היכנסו לאתר של לשכת רישום המקרקעין

צירוף תשריט

לפני שמגישים בקשה לרישום בטאבו הזמינו מודד מורשה שיערוך לכם תשריט על הנכס. וודאו שהמודד חתם על התשריט כאשר סיים.

לסיכום, הבאנו לפניכם את שלושת המושגים הבסיסיים ביותר בעולם הנדלן. אנו בחברת "דירה בטאבו" מאמינים שידע הוא כוח וקבלת שירות מאנשי מקצוע כאשר מבצעים עסקאות נדלן הינה תנאי סף להצלחה.

עומדים לקנות נכס? פנו עכשיו למומחים של דירה בטאבו שילוו אותכם יד ביד בכל השלבים עד להצלחה. עם גם אתם רוצים להגיע להצלחה כלכלית בראש רגוע ושליו פנו עכשיו למומחים של דירה בטאבו כי כל הסודות להצלחה נמצאים כאן.

לקביעת פגישת ייעוץ חינם הקליקו

לשיחה עם מומחה משכנתאות צרו קשר השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!