עיריית ירושלים הגישה בקשה לדחיית מועד סיום התמ"א

כפי הידוע, תוכנית התמ"א עומדת להסתיים בסוף שנת 2022 אך בעיריית ירושלים חושבים אחרת. עיריית ירושלים הגישה בקשה לועדה להאריך את מועד סיום התמ"א. לטענת העיריה, פרויקט תמ"א 38 הוא פרויקט שתואם כמו כפפה ליד את צביונה וסגנונה של העיר ועשוי לסייע לה רבות בהתפתחות.

פרויקט תמא

סיום התמ"א

פרויקט התמ"א הוא פרויקט שנקבע ל 5 שנים עם אפשרות להארכה. הפרויקט הוארך פעמיים מ 2005 עד 2020. ב 2019 הוחלט שלא להאריך שוב את פרויקט התמ"א בגלל שהוא לא רווחי לעיריות והוכרז על סיום הפרויקט בשנת 2022. כאשר החליטו לסיים את פרויקט התמ"א הודיעו שכל העיריות יוכלו להאריך את הפרויקט בשנתיים. ואכן עד כה פנו לוועדה המחוזית כ-20 עיריות שונות בהם עיריית תל-אביב, ראשון לציון, הרצליה ועוד. הרשויות המקומיות הגישו לוועדה תוכניות המעידות על הצורך בהארכת התמ"א וכעת פנתה גם עיריית ירושלים. 

למה עיריית ירושלים מעונינת להמשיך בתמ"א?

תוכנית התמ"א היא תוכנית מתאר נקודתית. בעיריית ירושלים טוענים שזו התוכנית לה הם זקוקים כדי לפתח את העיר. ירושלים היא עיר קטנה בשטחה יחסית למספר התושבים בה. צפיפות האוכלוסייה בה הולכת וגוברת ואין לה לאן להתרחב. שימו לב שהתוכנית מאפשרת לחזק את המבנים ולהוסיף דירות, היא גם מאפשרת לעשות מה שכבר נעשה באופן פרטי בצורה אחידה ולכל התושבים. בעיריית ירושלים טוענים כי התוכנית תומכת במרקם של העיר ההולכת ומתחדשת תוך שימור המבנים העתיקים. תוכנית התמ"א מאפשרת לחזק ולשמר בו זמנית מבנים ישנים. כל הסיבות הללו גרמו לעיריית ירושלים להצהיר שתוכנית התמ"א חיונית עבור העיר ביותר אולי יותר מכל עיריה אחרת.

איך זה ישפיע עלינו?

סביר להניח שבקשת עיריית ירושלים תתקבל ותוכנית התמ"א בירושלים תוארך בשנתיים נוספות עד שנת 2024 ואז, שאר הערים תצעדנה בעקבותיה. לנו זה אומר שתוכנית התמ"א הולכת להישאר איתנו עוד שנתיים לפחות. כך שגם אם כבר התיאשתם שיבצעו תמ"א בדירה שלכם, עדיין יש סיכוי. אם תכננתם לעבור דירה כי הבית קטן או שסתם מתחשק לכם בית גדול יותר. אתם לא צריכים, אתם יכולים להישאר בבית שלכם ולקבל תוספת וחיזוק בחינם יש לכם עוד זמן אומנם קצוב פנו עכשיו ליזם שיקים פרויקט תמ"א בבניין שלכם. חברתינו עובדת עם יזמים רבים. פנו עכשיו למומחי דירה בטאבו לגבי פרויקט תמ"א בבניין שלכם והם יקדמו לכם את כל העניינים.

לפגישת ייעוץ חינם השאירו פרטים.  

לשיחה עם מומחה צרו קשר או השאירו פרטים

בלוג מקרקעין

ייעוץ עסקי לקבלנים

כקבלנים, אתם עובדים בתעשייה תחרותית ותובענית ביותר המציבה אתגרים ייחודיים לניהול עסק מצליח. עליכם להיות מסוגלים לנהל משימות ואחריות מרובות, כולל ניהול פיננסי, תכנון וביצוע

קרא עוד »

לשיחה עם מומחה משכנתאות צרו קשר השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!