האם תקבלו פיצוי מהיזם במקרה של איחור בעת מסירת דירה?

קניתם דירה ישירות מהיזם? הוא התחייב על תאריך מסירה? מה תעשו אם הוא יאחר במסירת דירה? 

אם אתם חושבים שתקבלו פיצויים באופן אוטומטי תדעו שלא. אם היזם ימציא סיבה מוצדקת לאיחור הוא לא ישלם לכם פיצוים כלל. מה נחשב לסיבה מוצדקת? ובכלל, מי קובע איזו סיבה היא מוצדקת ואיזו לא?

איחור במסירת דירה

משרד הבינוי והשיכון היה מעורב במשפט בו תבעו יזם על איחור במסירת דירה

זוג שלא קיבל את דירתו בזמן, הגיש תביעה לבית המשפט נגד היזם של הפרויקט. למרבה ההפתעה היזם יצא זכאי וזאת בגלל טענות על סיבות מוצדקות שבשלן לא מסר את הדירה בזמן. משרד הבינוי והשיכון הגיש ערעור לבית המשפט בו הוא מציין אלו דברים אינם נקראים סיבה מוצדקת. בערעור על פסק הדין מביע משרד הבינוי והשיכון פעם ראשונה את דעתו במקרים כאלו.

מה חושבים במשרד השיכון על איחור במסירת דירה?

משרד השיכון קובע שיזם שמסר את הדירה באיחור צריך לפצות את הלקוח על תקופת ההמתנה אלא אם כן הסיבה לאיחור מוצדקת. 

משרד הבינוי והשיכון פירט רשימה של סיבות שיזמים עשויים להציג כמוצדקות אך הוא קובע כי טענות אלו אינן מוצדקות. בתוך הרשימה מופיעות שתי הטענות הבאות.

  • אם האיחור נובע מעיכוב של גורמים ציבוריים המשליכים על הפרויקט כמו עירייה, חברת המים, חשמל או משרד ממשלתי כלשהו. הקבלן עדיין יהיה צריך לשלם פיצויים. הוא היה צריך לקחת בחשבון שיהיה עיכובים כמו שקורה תמיד במקרים כאלו. ואם הוא לא עשה את זה שיספוג את הנזק.
  • אם העיכוב נגרם בגלל עיכובים אחרים של נותני שירות לפרויקט כמו אדריכל, קבלן, עורך דין ועוד. הקבלן צריך לשלם פיצויים. זו לא נחשבת סיבה מוצדקת כי גם כאן היזם היה אמור לקחת זאת בחשבון מראש שיהיו עיכובים שלא תלויים בו.

בנוסף, משרד הבינוי והשיכון הדגיש שהיזם או כל גורם אחר מטעמו אינו יכול לקבוע שעיכוב במסירת הדירה הנובע מסיבה שאינה תלויה בו פוטר אותו מלתת פיצויים לקונה. פעמים רבות בעת רכישת דירה חדשה מיזם מופיע בחוזה סעיף שאומר שאם האיחור במסירה נובע מסיבה שאינה תלויה ביזם, הוא לא חייב לשלם פיצויים. כמו שאמרנו, משרד הבינוי והשיכון טוען שאי אפשר להסתמך על הסעיף הזה.

רכשתם דירה בפרויקט ישירות מהיזם? בתהליכי משכנתא? שימו לב, משכנתא בקניית דירה ישירות מהיזם מורכבת יותר כי היא ניתנת בפעימות. ויש גם לקחת בחשבון את תקופת ההמתנה ואת מדד תשומות הבניה. אנחנו בדירה בטאבו טיפלנו בעשרות מקרים של משכנתא בקניית דירה מקבלן. תמיד הוצאנו את הלקוחות עם משכנתא מעולה שמכבדת אותם ומכבדת אותנו ובעיקר מותאמת וחסכונית. פנו עכשיו למומחים של דירה בטאבו והצטרפו להצלחה. אנחנו נהפוך לכם את המשכנתא ממורכבת לפשוטה, מיקרה לזולה וחסכונית. כי המומחים שלנו יתאימו לכם את המשכנתא המושלמת בשבילכם.

לקביעת פגישת ייעוץ חינם, הקליקו.   

לשיחה עם מומחה צרו קשר או השאירו פרטים

בלוג מקרקעין

ייעוץ עסקי לקבלנים

כקבלנים, אתם עובדים בתעשייה תחרותית ותובענית ביותר המציבה אתגרים ייחודיים לניהול עסק מצליח. עליכם להיות מסוגלים לנהל משימות ואחריות מרובות, כולל ניהול פיננסי, תכנון וביצוע

קרא עוד »

לשיחה עם מומחה משכנתאות צרו קשר השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!